Toon posts:

[XP] Apache write permissions

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of mijn post hier thuis hoort, maar wist ook niet waar anders hij moest...

Ik heb thuis een pc staan die bijna niks doet, en alleen wat printers in het netwerk houdt. Vond dit onzin om de pc er daar de hele dag voor aan te laten staan. Dus ik had er xampp op gezet (apache, php, mysql , filezilla+add-ons). En ik wou er ook TorrentVolve in zetten. Dit deed ik dus.
Maar alles geïnstalleerd volgens de handleiding. Maar als ik alles invul geeft hij deze fout aan:
The configuration XML file could not be written.
The users XML file could not be written.
The torrents XML file could not be written.
Dus ik dacht meteen aan chmodden, geprobeerd, maar omdat dit natuurlijk een windows server is, werkt dat niet. Ook de eigenschappen van de map bekeken. Bij alleen-lezen staat het vakje ingekleurd (niet-gevinkt, helemaal blauw). Als ik deze uit doe en ik op OK druk, verandert er niks.
Heb al gezocht op internet maar kon niet echt iets relevants vinden. Ook kon ik niks vinden van torrentvolve, omdat ze alleen een sourceforge download pagina hebben.
Alle bestanden zijn gewoon php bestanden. Werk zelf wel eens met php, alleen is lang geleden dat ik php schreef die bestanden schreef. Heeft iemand misschien een oplossing?
Linux is geen optie!
Hij maakt dus gebruik van php en xml...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Op windows heet chmod cacls. Ook heb je in de eigenschappen van de mappen een tabblad "Security" waar je via een gui alle rechten aan kan passen.
Misschien XP Home? Dan veilige modus, of met een cacls-script want daar zit de gui standaard niet in.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb xp home, zal even kijk naar zo'n cacls-script.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
XP is trouwens ook nog steeds geen server dus ik mik dit topic even over de schutting.

Windows Servers en Server-software > Windows Clients

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters