Toon posts:

Streaming .ASF - Geluid loopt, beeld niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een ASF bestand stream, dan loopt het beeld niet. Het grappige ervan is, dat dit alleen gebeurt op mijn windows xp pc, terwijl mijn (langzamere) laptop met windows vista, het wel kan draaien. Toch heb ik op allebeide windows media player 11.

Ik zal het symptoom beter uitleggen dan hierboven: Het bestand buffered prima (hoewel het op mijn vista PC sneller gaat), begint de 8 seconden buffer uit te spelen, alles prima, waarna het beeld begint te stotteren, dat wil zeggen, om de 10 seconden wisselt hij een nieuw beeld - als een foto presentatie -, terwijl het geluid prima doorloopt, heel af en toe hersteld hij zich en loopt dan weer enige seconden goed. Ik weet niet of ik hiervoor een codecje moet installeren of niet, het lijkt me een vrij simpel probleem, maar ik kan er geen oplossing voor vinden.

Het gebeurt alleen bij grotere streams, alles boven de 1mbit. Ik vind dat erg raar, want ik heb voldoende streaming capaciteit (nogmaals, op mijn Vista draaiende laptop, werkt het wel). Hopelijk kent iemand het probleem en... de oplossing daarvan.

Mijn dank is bij voorbaat al groot,

MVG,

Jan