[Office 2007]Slechte performance

Pagina: 1
Acties:

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 10:17
Op ons bedrijf hebben we recentelijk de overstap gemaakt van Windows XP / Office 2003 naar Windows Vista met Office 2007.

Nu hebben wij natuurlijk ook onze hardware vervangen om de gebruikers een zo optimaal mogelijke performance te kunnen garanderen.

Nu zijn er verschillende gebruikers die klagen over vertragingen tijdens het werken. Voorbeelden zijn het werken in Word 2007, als er gewerkt wordt in een .docx bestand zit er tussen toetsaanslagen en het verschijnen van letters op het scherm secondes vertraging.

Ook hebben wij behoorlijk zware Access toepassingen, sinds wij overgestapt zijn op office 2007 zijn bij bepaalde gebruikers deze Access toepassingen bijna niet meer te gebruiken.

Wij werken hier met Dell Optiplex 745 werkstations en Dell Latitude laptops, alleen uitgerust met recentelijke Core2Duo Cpu's en minimaal 2GB ram.
Vista is volledig ge update en Office 2007 is SP1 en meest recentelijke updates.

Zijn er meer mensen met deze klachten cq. ervaringen?
En zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?

• Doekie19
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 20:06
Lekker zeg, een hoop geiinvesteerd in nieuwe hardware/software en uiteindelijk heb je mindere performance :(

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
Doekie19 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:31:
Lekker zeg, een hoop geiinvesteerd in nieuwe hardware/software en uiteindelijk heb je mindere performance :(
zinvolle bijdrage ;)

Als de performance zakt, wat is dan geheugen- en processorverbruik? Ik gok te hoog... (en dan prutsen met swapfiles enzo)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Mij lijkt het eerst zaak om te onderzoeken wat de oorzaak van dit probleem is. Heb je bijvoorbeeld al in de logfiles van de clients en van de servers gekeken ?

Zijn de machines voorgeïnstalleerd geleverd ? Al contact gehad met Dell / Microsoft ?

Hoe heb je de uitrol van de machines gedaan ?

Kan je wat meer over je netwerk vertellen ?
Doekie19 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:31:
Lekker zeg, zo'n reactie... >:)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Fatalharry
Ten eerste we zijn een klein bedrijf.
Met name extern personeel wat hier met notebooks werkt, in totaal maximaal 20 man tegelijk in huis.
We hebben een Windows 2003 Active Directory, 10/100mbit geswitched netwerk. Niet veel bijzonders over te vermelden.

De Werkstations en Laptops werden geleverd met Vista en Office 2007 geïnstalleerd.

Ik heb nog geen contact gehad met Dell en Microsoft, dit vanwege de logge servicedesk daar.

Edit:
Heb er een notebook met problemen erbij gepakt, de log vermeld niets bijzonders.
Cpu verbruik stijgt tijdens het typen in Word van 1 a 2% naar 48% (dit lijkt me redelijk bizar)

[ Voor 42% gewijzigd door Fatalharry op 26-02-2008 14:15 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

Fatalharry schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:13:
Ik heb nog geen contact gehad met Dell en Microsoft, dit vanwege de logge servicedesk daar.
Dus...kan je daar het best zo lang mogelijk mee wachten...???

Ben (nog steeds) benieuwd naar de logfiles !

• Fatalharry
Nee, ik ben zelf eerst eens aan het rondkijken en horen of er mensen met zelfde ervaring, wie weet zie ik iets enorm over het hoofd.

Welke log wil je zien?
Ik heb de Windows Log files nagekeken, en er werd niets bijzonders gemeld

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
Als ik op mijn oude Athlon XP 2400+ met Windows XP en Office 20007 naar het taakbeheer kijk, dan pakt Word 2007 0% als ik niets doe, en ca. 28% als ik een toets ingedrukt houd. Ik vind dat Word 2007 in vergelijking met 2003 bijzonder traag is. (natuurlijk zal je dit verschil niet mogen merken met een Core2Duo 3 GHz of iets dergelijks)

Hebben de machines voldoende geheugen? Hoe heb je de pagefile ingesteld? Zijn alle service-packs geinstalleerd?
Functioneert je domeincontroller wel helemaal lekker? Heb je rare policies aangezet?
Werken de gebruikers op de lokale harddisk, of wordt alles over een netwerkje gedaan? Documenten, sjablonen, etc. Hoeveel lettertypen staan er op iedere PC open? 200 of 2000?
Laat gebruikers eens op de lokale PC aanloggen, zonder netwerk, en kijk eens hoe dan de performance is.
Je moet eerst weten WAAR het probleem zit, voor je DELL kan gaan lastigvallen met vage klachten.

Houdoe

Verwijderd

Deed even een google voor je..en zag een paar websites waarop wel wat relevante/interessante dingen stonden voor je:

http://www.tutorials-win.com/WordDoc/Slow-typing-317907/
http://forums.techarena.in/showthread.php?t=702794

Anders even verder googlen zelf:
http://www.google.nl/sear...yping+windows+server+2003

Ik deed dat windows 2003 erbij omdat ik een vermoeden had dat het veroorzaakt werd door server 2003..maar dit lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk.

Niettemin, lees die sites even. En probeer het uit zou ik zeggen.

• Fatalharry
Die sites heb ik ook gevonden, maar hadden geen oplossing.
probleem blijft bestaan

Maar, als je een document als .doc opslaat is er geen probleem. Het probleem treed alleen op met het .docx formaat

• lier

lier

MikroTik nerd

Welke virusscanner gebruiken jullie (client- en serversite) ?

• Fatalharry
We gebruiken Mcaffee client side.

We zijn er wel achter dat het Word 2007 probleem ligt aan de template die gebruikt wordt.
verder zijn we nu bezig met SP1 te testen om te kijken of de performance beter wordt.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57

Cis

Fatalharry schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:13:
We gebruiken Mcaffee client side.

We zijn er wel achter dat het Word 2007 probleem ligt aan de template die gebruikt wordt.
verder zijn we nu bezig met SP1 te testen om te kijken of de performance beter wordt.
Maar dit verklaart nog niet waarom Access zo traag is, toch?
Worden in Access nog bedrijfsspecifieke modules gedraaid bij het opstarten / operationeel runnen?

Je zou eens kunnen kijken of bij een schone XP-install, ZONDER netwerk, de betreffende Access-db's nog steeds zo langzaam zijn...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:38
Ik zit hier bij een klant met nieuwe HP pc's Vista Business 32bit (engels), core2 duo, 2gb mem, Office 2007 + SP1 engels. Probleem in Word 2007 met typen dat er een vertraging (50% cpu) optreed als 1 van de volgende TAB's staat geselecteerd: Menu of Review

Helaas nog geen oplossing voor kunnen vinden (google).

[ Voor 5% gewijzigd door Heineken01 op 18-03-2008 09:58 ]

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Verwijderd

Persoonlijk ervaar ik ook dat het enorm traag is. Niet met het bewerken of maken van een document. Maar voornamelijk het opstarten van de applicaties en het ophalen van berichten in outlook 2007.
Pagina: 1