Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvnielen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:43
Als ik met een XP client een vpn verbinding maar naar een 2003 server en vervolgens op internet ga pakt hij de internet verbinding over de vpn. is er een mogelijkheid om dit uit te zetten?

in de internet opties > verbindingen heb ik hem staan op nooit een verbinding kiezen.

als de vpn verbroken is internet ik gewoon via eigen verbinding..
als de vpn verbonden is gaat hij via de vpn op internet..

ik wil graag alleen de vpn gebruiken voor file sharing.

iemand een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet beter voor je file-sharing FTP gebruiken?

Wil je dat niet is het best lastig aangezien Windows niet goed met 2 gateways overweg kan m.i.

Je kan het wel oplossing in de volgende situatie.

Windowsclient - > router > vpn > router > windows 2003 server

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:08
  1. Ga in de eigenschappen naar het tabblad Netwerk. Klik op het Internetprotocol (TCP/IP) en klik op eigenschappen.
  2. Klik op Geavanceerd…
  3. In het tabblad Algemeen, klik het vinkje weg bij Standaard-gateway in het externe netwerk gebruiken. Klik nu op alle vensters op OK/voltooien.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog makkelijker :)
Jogai schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:29:
  1. Ga in de eigenschappen naar het tabblad Netwerk. Klik op het Internetprotocol (TCP/IP) en klik op eigenschappen.
  2. Klik op Geavanceerd…
  3. In het tabblad Algemeen, klik het vinkje weg bij Standaard-gateway in het externe netwerk gebruiken. Klik nu op alle vensters op OK/voltooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvnielen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:43
bedankt!

kan een slotje op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Slotjes voor topics met oplossing doen we niet aan - gewoon lekker laten wegzakken.
Waar we wel aan doen: titelfixes die duidelijker aangeven wat de vraag nou echt is ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1