Onenigheid met winkel aanschaf LCD beugel

Pagina: 1
Acties:
  • 503 views

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-05 09:15

Freedive

] Ken sent me _

Topicstarter
Beste Tweakers,

Zo lang al niet meer gepost dat ik mijn inlog niet meer kon traceren 8)7

Vorige week heb ik online een muurbeugel besteld voor mijn LCD tv.
Netjes ontvangen geen probleem, totdat ik het ging monteren.

Allereerst even iets over het order proces op de webwinkel.
Je selecteert hier het merk en type tv zo gezegd zo gedaan want mijn tv stond in de selectie.

Mijn bestelling bestond logischer wijs dan ook uit een beugel die aan werd gegeven met de selectie van mijn tv. (Beugel 1)

Bij beugel 1 is het probleem dat de afstand met de muur te klein is om de power cable in de tv te stoppen, laat staan scart aansluitingen.
Volgende dag telefonisch contact opgenomen met winkel. Prettig gesprek en meneer aan de telefoon adviseerde mij voor mijn tv een duurdere beugel.
Daar dat ik er ook wel bij kon dat ik wat beter had moeten kijken kon ik hier wel mee leven.

Zo gezegd zo gedaan, beugel retour gestuurd geld overgemaakt + verzendkosten van de winkel betaald.
Gisteren Beugel 2 ontvangen.
Beugel 2 blijkt ook niet te passen 1 van de 2 delen welke op tv gemonteerd dienen te worden zit voor het aansluitgedeelte van mijn tv. Hierdoor passen mijn scart, audio en power stekkers niet in mijn tv.

Zojuist weer telefonisch contact gehad met winkel.
Deze geeft aan dat het mijn fout is en dat ik gewoon beter had moeten kijken.

Hier ben ik het niet mee eens daar dat de verkoper mij hierover geadviseerd heeft.

Graag hoor ik van jullie een mening hierover want ik kan me toch niet voorstellen dat als mij door een verkoper advies wordt gegeven dat beugel 2 past ik niet allemaal aanpassingen moet doen om mijn tv stroom te kunnen geven laat staan scart aan te sluiten.

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aangezien het hier koop op afstand betreft, kun je natuurlijk binnen 7 dagen je bestelling zonder opgaaf van redenen annuleren. Je draait dan alleen op voor de verzendkosten.

Verder lijkt mij dat een duidelijk mail waarin je de situatie uitlegd ook wonderen kan doen, aangezien ze er in het eerste geval ook geen probleem van maakten om je een vervanging toe te sturen.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Topicstarter
Klopt echter is het in deze zo dat de verpakking al door mij is opengemaakt.
Winkel geeft aan het dus niet meer te kunnen verkopen en dus niet retour kan nemen.
Ik moest het maar op marktplaats zetten.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Freedive schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:35:
Klopt echter is het in deze zo dat de verpakking al door mij is opengemaakt.
Winkel geeft aan het dus niet meer te kunnen verkopen en dus niet retour kan nemen.
Ik moest het maar op marktplaats zetten.
Er staat al een heleboel informatie over dit onderwerp op GoT. Openen van de verpakking is niet relevant, zolang je de verpakking maar niet verscheurd hebt is het altijd weer te herverpakken. De winkelier praat onzin, en jij gelooft hem te makkelijk.

Ik raad je aan de zoekfunctie te gebruiken, met "wet koop op afstand" of zo als zoekterm :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:38:
[...]

Er staat al een heleboel informatie over dit onderwerp op GoT. Openen van de verpakking is niet relevant, zolang je de verpakking maar niet verscheurd hebt is het altijd weer te herverpakken. De winkelier praat onzin, en jij gelooft hem te makkelijk.

Ik raad je aan de zoekfunctie te gebruiken, met "wet koop op afstand" of zo als zoekterm :)
Ik zal nog eens wat breder zoeken hier.
Het is niet zo dat ik hem te makkelijk geloof maar dat ik eerst juiste argumenten moet hebben voordat ik hem ga tegen spreken.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 13:28

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Had je bij de 2de keer dezelfde perzoon aan de lijn als bij de eerste keer? Is het een groot bedrijf?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Topicstarter
2e keer zelfde persoon, wat ik aan zijn achternaam en naam van het bedrijf kan maken is het de eigenaar van het bedrijf. is een mkb .

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 23:10
Wet koop op afstand is voor wanneer je achteraf toch van de koop af wilt zien.

Aangezien hier gewoon twee keer het verkeerde advies is gegeven, zal de winkel het geld terug moeten geven en zelf opdraaien voor alle verzendkosten, heen en terug. Dat zal zo te horen even wat moeite gaan kosten, is het een dure beugel?

Laat aub een review in de Shopreview achter, zodat andere mensen weten waar ze mee te maken hebben...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Topicstarter
Beugel 1 29,95
Beugel 2 39,95

Zal idd als dit achter de rug is natuurlijk een review plaatsen.

Het is gewoon jammer dat door meneer de verkoper die alles zo goed weet (zo doet hij overkomen) een totaal verkeerd iets wordt geadviseerd.
Kan er toch wel enigszins pissed van worden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is net zoals andere hardwaresubfora een techforum, dus niet een plek voor juridische vragen. Voorzover dat ergens op GoT thuishoort is het in Stuffis Generalis. En daar heb je pas na zekere tijd en aantal posts toegang toe. Mogelijk heb je dat al met je originele account, maarja...
Zo lang al niet meer gepost dat ik mijn inlog niet meer kon traceren
Dus maak je maar een (volgens de voorwaarden verboden) kloonaccount aan? :X

Stuur een mail naar gathering@tweakers.net met zoveel info als je nog hebt over je account, dan kan eea geregeld worden.

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 26-02-2008 14:18 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.