Ineens lage FPS in WoW

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
Mijn Broer heeft mijn laptop overgekocht. (A7T) met 7600 Go 2 GB ram en een Dual core 1.6.

Voorheen liep World of Warcraft prima op max settings in dit geval 1400-900. Eventueel zelfs met 4x AA.

Hij heeft de laptop dus opnieuw geinstalleerd en nu draait WOW helemaal brak vaak 20-30 FPS waar het eerst 40-50+ was en dan staat AA nog niet eens aan. Zelfs als ik alles details omlaag zet blijft de FPS hetzelfde.

Ik heb al nieuwe video drivers geprobeert maar dat helpt niet. Ook nog Omegadrivers getest maar ook die geven een soort gelijk resultaat.

In het controll pannel heb ik AA en AF ook geforceerd uit gezet maar ook dan geen verbetering merkbaar.

Ik heb met rivatuner de clockspeeds van de kaart gecontroleert en hij gaat netjes over naar de 3D clocks dus dat zit ook goed. Cpu draait ook niet op C&Q gewoon maxed out 1600 MHz.

Heeft iemand toevallig nog een idee. ?

Ik heb nog even 3D mark gedraait ( 2003 ) en de laptop scoort daar 89xx dus dat is voldoende voor die specs.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104819

Welke drivers heb je geprobeerd?
Op www.laptopvideo2go.com staan altijd de nieuwste drivers voor nv met goede gemodde .inf 's

Ik zou eens kijken daar naar een driver die powermizer goed ondersteunt, ik heb daar ook eens kuren mee gehad, toen draaide de vga maar op halve snelheid ofzoiets. Ik heb zelf een laptop met 7900 gtx en heb nu de 174.13 erop staan ( vista 32 ) en die werken goed en goede performance.

Edit: shit laatmaar ik heb je post maar half gelezen :$

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 104819 op 26-02-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is het overal of alleen in bepaalde gebieden?
In Shattrath heb ik tegenwoordig een vrij lage framerate omdat het er zo druk is. Alle andere gebieden is het wel gewoon hoog.

Sinds de laatste patch kan je in wow een framerate check doen, Kan je zien of het aan drivers of aan een drukke server ligt:
/timetest is a command that can be run to provide information on game performance. /timetest 0 turns the command off. When the command is issued, the next time a player uses a flight master to travel, certain statistics will be measured and displayed at the end of that flight. All weather effects and spawns are shutdown during the test.

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
FirmPete schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:44:
Is het overal of alleen in bepaalde gebieden?
In Shattrath heb ik tegenwoordig een vrij lage framerate omdat het er zo druk is. Alle andere gebieden is het wel gewoon hoog.

Sinds de laatste patch kan je in wow een framerate check doen, Kan je zien of het aan drivers of aan een drukke server ligt:

[...]
Nou het is net een week later sinds die reinstall en toen was de FPS gewoon ineens laag dus het ligt als je het mij vraagt dus niet aan de drukte want de server is altijd het zelfde geweest. En het is inderdaad overal bagger. Maar zal die check proberen

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-07 23:00
heb je ook je chipset drivers geupdate?

check www.driveragent.com en scan m ff ofzo

[ Voor 37% gewijzigd door sjongenelen op 26-02-2008 19:11 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
TheNymf schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:11:
heb je ook je chipset drivers geupdate?

check www.driveragent.com en scan m ff ofzo
Daar zal ik nog even naar kijken maar die staan er in ieder geval wel op. Het is ook zo vaag dat de 3Dmark score wel normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-07 23:00
Astennu schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:53:
[...]

Daar zal ik nog even naar kijken maar die staan er in ieder geval wel op. Het is ook zo vaag dat de 3Dmark score wel normaal is.
o, dat had ik er niet uit begrepen !

misschien zij je settings van WoW toch anders!

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:47

KneoK

Not in a million lightyears

Niet per ongeluk ergens een profile aangezet/aangemaakt in je drivers (of progje als Rivatuner) voor WoW ? Dat 'ie bij opstarten al 6xAA en 16xAF aanzet of iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nope want het beeld ziet er belabbert uit en toch maar 30 FPS als AA aangestaan had had ik dat wel gemerkt.

Zelfs als alle settings laag staan is de fps toch slecht. Ik weet zeker dat ik eerst alles maxed out had staan en dan gewoon 40+ FPS op stukken waar je nu 20 ziet.

AA en AF heb ik ook geforceerd uit gezet maar geen verschil in image quality of FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 11:28
Staat je laptop niet toevallig in de power save stand of zo? Dat heb ik ook wel eens, en dan heb ik ook ineens crappy FPS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
EmielC schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:21:
Staat je laptop niet toevallig in de power save stand of zo? Dat heb ik ook wel eens, en dan heb ik ook ineens crappy FPS...
Nope staat ook in een paar posts hierboven clockspeeds van cpu zijn constant max en video kaart schakeld mooi over naar 3D clocks.

Edit:

Mijn eigen nieuwe laptop met een 8600 Go is wel iets sneller qua VGA maar draai makkelijk 1920-1200 af en toe wel een dipje in de FPS maar goed. Dus ik gok dat het iets is qua drivers en het spel zelf. Vooral ook raar omdat hij eerst altijd wel goed liep.

[ Voor 26% gewijzigd door Astennu op 27-02-2008 13:16 ]

Pagina: 1