X1950XT zonder voedingskabel?

Pagina: 1
Acties:

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een pc besteld, en vandaag alles binengekregen. Op de voeding ontbreekt echter een 6 pins pci-e aansluiting voor mijn videokaart. Ik heb nu een converter besteld, maar dat duurt nog even. Daarom wil ik weten of het mogelijk is om de X1950XT zonder die 6 pins pci-e kabel aan te sluiten en of die dan ook beeld geeft. Ik hoef niet zwaar te gamen ofzo, maar ik wil gewoon alles installeren etc.

Specificaties:
- MSI P35 Neo2-FR
- Intel Pentium Dual Core E2180
- Samsung 160gb hdd
- Kingston 2*1gb pc 5400 ValueRam
- Sapphire ATI X1950XT 256mb
- Tagan TG 480-UO1

Alvast bedankt!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
In de tussentijd dat je die post hebt gemaakt had je het zelfs al kunnen proberen :? Ik denk niet dat het gaat, maar probeer het eens en wie weet...

The devil is in the details.

• wimjongil
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:01:
In de tussentijd dat je die post hebt gemaakt had je het zelfs al kunnen proberen :? Ik denk niet dat het gaat, maar probeer het eens en wie weet...
Ja, ik weet niet of mijn pc dan naar de kloten gaat :P En dat wil ik liever ook niet proberen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 11:08

Haan

dotnetter

wimjongil schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:03:
[...]

Ja, ik weet niet of mijn pc dan naar de kloten gaat :P En dat wil ik liever ook niet proberen.
Dat gebeurt niet hoor.

Kijk gewoon of het werkt, als het niet werkt krijg je alleen geen beeld, of gepiep, of soms zelfs een melding op je scherm dat de kabel niet is aangesloten.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Heb je niet zo'n verloop van molex ---? pci-e bij je vga kaart gekregen?

Heb je die niet, dan kan je je kaart gewoon in je pc drukken, alles aansluiten en kijken
of het werkt. Voor zover ik weet klokt de kaart wat minder omdat deze niet genoeg stroom krijgt.
Dit was iig bij mijn 6600GT het geval...

• wimjongil
  • Niet online
Ik zal het allemaal eens proberen, ik zal jullie zo gauw mogelijk berichten over hoe het is gegaan.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
Als iets niet genoeg stroom krijgt dan zal ie niet zo snel kapot gaan, andersom (teveel stroom krijgen) is natuurlijk een ander verhaal.

The devil is in the details.

Verwijderd

Ik had het pas niet door dat de pci-e kabel van mijn 7900GS niet aangesloten was geweest. Had prima een paar uur ofzo gedraaid. Weliswaar niet 3D belast, maar het was prima stabiel.
Mocht het niet werken, dan zal er niets kapot gaan.

• MrJames
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Bij mij ging het heel hard PIEPEN, was vergeten om hem aantesluiten. Het gaat om een HD3870 maar had geen beeld.

[ Voor 10% gewijzigd door MrJames op 26-02-2008 13:39 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zolang je de kaart niet zwaar belast zal hij genoeg hebben aan de prik die het PCI-E slot kan leveren. Dus gamen zal niet gaan, maar een beetje dingen installeren moet lukken. Tenzij je kaart gewoonweg geen beeld geeft, dat kan ook als daarop gecontroleerd wordt (dat doen Ati's afaik wel, Nvidia's niet).

[ Voor 27% gewijzigd door TERW_DAN op 26-02-2008 13:41 ]

• wimjongil
  • Niet online
Ik heb alles nu aangesloten, en de hardware doet het, maar op de monitor verschijnt dat ik de power cable niet aan heb gesloten op de videokaart. Ik kan dus niks installeren, en moet wachten op de power cable |:(

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Vergeet het maar, een X1950XT zonder voedingskabel gaat gewoon niet, daar heeft het beestje teveel sap voor nodig. Dus ik zou proberen ergens snel een kabeltje te ronselen :)

• wimjongil
  • Niet online
Jejking schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:58:
Dus ik zou proberen ergens snel een kabeltje te ronselen :)
Ik heb al een kabeltje besteld, maar die komt waarschijnlijk pas overmorgen :( Maar als iemand iets snellers weet ;)
Pagina: 1