Over de frontpagepolls

Pagina: 1
Acties:

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-01 11:13
Lieve Adjes!

Ik begin me nu zo langzamer hand dood te ergeren als ik de reacties bij de polls bekijk. De helft van de recties gaan over het feit dat antwoord X,Y en Z niet tussen de beschikbare vote opties staan. Kom op, dat slaat toch nergens op? Als voorbeeld de huidige poll: http://tweakers.net/etc/?Action=Poll&ID=865
Eigenlijk mis ik de optie: "Nog niet. Ik wacht tot het goedkoper wordt.".
Dan mis je nog 2:
Ja, ik ga een PS3 kopen.
Ja, maar ik wacht op de add-on voor mijn Xbox 360.
Ik mis eigenlijk ook nog de optie: "Nee, omdat ik nog geen hdtv heb en dus niet nuttig is"
Ik denk dat veel mensen ook nog met die mogelijkheid zitten.
"Nee ik wil een hd-dvd speler" ... ontbreekt
En dit is slechts een heel bescheiden stukje uit de poll. Er staan zoveel reacties over het feit dat er een optie mist in de poll dat ik er gewoon niet vrolijk van word.

Nu kun je als tweakers.net natuurlijk een gigantische poll gaan maken met ontelbaar veel mogelijkheden, iets wat niet haalbaar is dus. Ik zelf zat aan iets te denken dat wel haalbaar is: een simpele exta vote optie: ‘Anders, namelijk..’. Dus gewoon bij elke poll op de frontpage een optie ‘Anders, namelijk…’ toevoegen als laatste vote optie om het gezeur over 'Ik mis optie X,Y en Z' te voorkomen.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Aangezien het over de reacties gaat: → Tweakers.net Moddereter Forum :) .

DM!

Verwijderd

Idd erg zielig, 8 keuze's en nog niet tevreden... Ik dacht dat een multipile choice vraag maximaal 5 antwoorden heeft, lopen ze nog te zeuren...

• Brian
(Trouwens, ik zie het nu pas: zou het niet beter in Frontpage Algemeen passen omdat het vooral over het aanpassen van de polls gaat :X ?)
Hoe dan ook, bedankt voor het moven.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Ah, dan heb ik je topicstart verkeerd geïnterpreteerd. Alsnog naar FA dan :) .

DM!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Polls worden qua reacties vrij soepeltjes gemodereerd. Misschien is het een idee om dergelijke reacties voortaan als ongewenst te markeren en dus naar -1 te modereren? :)

In elke poll zo'n "Anders dan.." optie toevoegen kán wel, maar ik ben bang dat veel tweakers daarvoor te precies zijn en bij elke poll de "Anders dan.." gaan kiezen. Dan zou die optie 80% van de stemmen krijgen wat de polls voortaan nutteloos zou maken.
Dit is overigens een onderbuik gevoel, ik weet niet zéker of dit zal gebeuren :+

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

./ heeft een heel handige disclaimer bij zijn polls staan ('Don't complain about lack of options. You've got to pick a few when you do multiple choice. Those are the breaks.'). Daar moeten wij ook maar eens aan, denk ik - standaard een 'anders'-optie is wmb geen zinvolle optie, zeg maar: vanwege het onderbuikgevoel van wolkje :)

Ik zal het intern eens aankaarten, als iemand het alvast op de devtrack gooit en het wordt gefikst - tja, daar zou ik natuurlijk niks aan kunnen doen :+

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Brian
Het opzich wel een idee om alles naar -1 te modereren maar die optie zou ik zelf als laatste toepassen. Misschien is het een goed idee om voor de volgende poll de optie 'Anders' toe te voegen om het gewoonweg uit te proberen en de resultaten bekijken. Het zou best kunnen dat 80% voor 'Anders' kiest, maar je voorkomt (min of meer) wel dat mensen voor een andere optie voten omdat de gewenste optie er niet tussen staat.

Als bezoeker kun je natuurlijk de 'anders' optie 'negeren' en gewoon naar de overige percentages kijken. Als je dan werkelijk geinteresseerd bent in de 'Anders nl.' antwoorden kun je altijd nog de reacties bekijken.

Ik heb hier geen vinger in de pap, maar ik zou zeggen probeer het gewoon een keer en kijk hoe het uitpakt. :)

• Brian
Erg leuk om te zien dat jullie er iets mee gedaan hebben _/-\o_
Pagina: 1