• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Zoals iedereen weet is Casema en Home hetzelfde bedrijf geworden. Ook hebben ze de transponder indelingen aan elkaar gelijk getrokken.

Nu heb ik een kaart die nog niet geactiveerd is (tvhome). Echter zit die in een phoenix cardreader in een linux pc. De enige cam die deze puls kan verwerken is CCcam, echter werkt deze niet samen met VDR. Oftewel probleem, mijn kaart kan niet geactiveerd worden.

Een vriendin van mij woont in etten-leur en die heeft dus casema, zelfde bedrijf alleen ander printje op de kaart. Wel Irdeto. Zij heeft een digitale ontvanger. Is het mogelijk om mijn tvhome kaart te activeren in haar digitale ontvanger IN etten-leur. Dus in het postcode gebied van Casema mijn tvhome kaart activeren?

Andere optie is om de digitale ontvanger mee naar mij te slepen en bij mij te activeren. Maar makkelijk is dat niet voor elkaar te krijgen.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
BSeB schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:55:
Een vriendin van mij woont in etten-leur en die heeft dus casema, zelfde bedrijf alleen ander printje op de kaart. Wel Irdeto. Zij heeft een digitale ontvanger. Is het mogelijk om mijn tvhome kaart te activeren in haar digitale ontvanger IN etten-leur. Dus in het postcode gebied van Casema mijn tvhome kaart activeren?
Nee, dat is niet mogelijk. Hoewel de aangeboden digitale kanalen gelijk worden getrokken bij @Home, Casema en Multikabel wil dat nog niet zeggen dat er sprake is van één netwerk. In de toekomst blijven dat ook twee gescheiden netwerken, namelijk het westelijke netwerk voor de ex Casema/Multikabel klanten en het oostelijke netwerk voor de ex @Home klanten.

Jouw @Home smartcard moet geactiveerd worden via het Irdeto Conditional Access System (CAS) van @Home aangezien jouw smartcard in dat systeem geregistreerd is (als het goed is).

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Ik wil hem wel voor je activeren hoor, moet je wel ff langskomen of de kaart opsturen.

• BSeB
Hmz, jammer, ik zal even kijken wat er mogelijk is.

Voor zover ik weet is het toch wle mogelijk om elke random ontvanger te gebruiken in samenwerking met tvhome!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

BSeB schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:33:
Voor zover ik weet is het toch wle mogelijk om elke random ontvanger te gebruiken in samenwerking met tvhome!
Nope, je moet of de decoders gebruiken die @home/casema ondersteunen. of een algemene decoder met een CI (en dus een cam aanschaffen (de alphacrypt +/- 90 euro)).
Daarnaast zijn er nog tig irdeto2 ontvangers op de markt die niet werken. en uiteraard tig decoders die allee een van de andere coderingen ondersteunen en dus ook niet werken.

• BSeB
Dus die decoder van een vriendin van mij die in etten-leur woont zou moeten werken aangezien die Casema heeft!

• job

job

Jep

Je moet echter wel die decoder bij jou thuis neerzetten.
En je moet die smartcard bij tvhome aanmelden. (want zonder aanmelding, geen activatipuls).

Probleem van het aanmelden is: dat kan een week of 2 duren. Dus grote kans dat je die decoder 2 week moet lenen.

[ Voor 97% gewijzigd door job op 26-02-2008 11:58 ]

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 11:02

Sa1

BSeB schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:56:
Dus die decoder van een vriendin van mij die in etten-leur woont zou moeten werken aangezien die Casema heeft!
als je de decoder meeneeemt naar jouw huis dan wel :)

• BSeB
Als de kaart geactiveerd is via de CAS komen de normale updates toch gewoon via de emm en aim binnen? Anders blijven we aan het slepen!

• job

job

Als de emm's en ecm's gewoon binnen blijven komen blijft de kaart werken.
Besluit jij om een cam te gebruiken die de emm's niet doorgeeft, dan heb je over x maand (onbekende tijd, ik geloof een jaar) weer een kaart die opnieuw geactiveerd moet worden.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 27-02-2008 10:10 ]

• BSeB
Ik gebruik een phoenix cardreader ism bijvoorbeeld newcamd om de communicatie te gaan verzorgen tussen vdr en de kaart.

CCcam is een van de weinigen die de activatiepuls kan verwerken, maar als die maar 1 keer wordt verstuurd en ik daarna gewoon mijn update blijf krijgen zoals bij sateliet kaarten dan is er weinig aan de hand neem ik aan, aangezien er verder nooit meer van die pulsen verstuurd worden.

In die tussentijd is e rmisschien ook wel native ondersteuning in VDR voor CCcam dus dan is het hele probleem zoiezo opgelost.

• job

job

Elk jaar wordt je abonnenment en dus werking van je kaart verlengd. Er zal dus sowieso 1 maal per jaar een puls moeten langskomen.
Pagina: 1