Toon posts:

Welke IP moeten externe gebruikers invullen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb om te experimenteren en meer te leren over IP's, poorten etc. een Ventrilo server op mijn pc geïnstalleerd. Ik kan daar zelf en met een andere pc uit het netwerk op komen door deze IP in te vullen:

192.168.1.8 (klopt het dat dit de lokale IP van mijn pc is?)

Ik heb de poort die nodig is voor Ventrilo (3784) geopend. Mijn vraag is nu:
Waar kan ik de IP vinden die mensen buiten mijn netwerk moeten invullen?

Ik weet nog niet alles van lokale en externe IP's enzo. Klopt het dat de 192.168.* de lokale IP's zijn, en de IP die je bijvoorbeeld ziet op www.watismijnip.nl de externe IP? Want die je daar krijgt is op elke netwerk pc hetzelfde.

Mijn hoofdvraag is dus die dikgedrukte, daarnaast zou ik heel blij zijn met antwoorden op die extra vragen.

Vielen dank :) Daniël

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:53:
Hey, ik heb om te experimenteren en meer te leren over IP's, poorten etc. een Ventrilo server op mijn pc geïnstalleerd. Ik kan daar zelf en met een andere pc uit het netwerk op komen door deze IP in te vullen:

ja
Waarschijnlijk ergens in de status pagina's van je modem/router. Maar inderdaad ook via websites zoals www.watismijnip.nl.
Ik weet nog niet alles van lokale en externe IP's enzo. Klopt het dat de 192.168.* de lokale IP's zijn,
ja
en de IP die je bijvoorbeeld ziet op www.watismijnip.nl de externe IP?
ja
Want die je daar krijgt is op elke netwerk pc hetzelfde.

Mijn hoofdvraag is dus die dikgedrukte, daarnaast zou ik heel blij zijn met antwoorden op die extra vragen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:35
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:53:

Ik weet nog niet alles van lokale en externe IP's enzo. Klopt het dat de 192.168.* de lokale IP's zijn, en de IP die je bijvoorbeeld ziet op www.watismijnip.nl de externe IP? Want die je daar krijgt is op elke netwerk pc hetzelfde.

Ja, idd het adres op www.watismijnip.nl is je externe ip :*)

edit:
te laat

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Topicstarter
Okee mooi, dus in ventrilo moeten mensen dan in het IP vakje de IP van www.watismijnip.nl invullen?

En in het poort vakje gewoon 3784?

Er hoeft dus verder niet meer gelet worden op de verschillende pc's in het netwerk? Omdat de externe IP van het netwerk hetzelfde is op verschillende pc's. Want ze moeten wel op die ventrilo server op mijn pc komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 11:05 ]

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 19:32

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik vermoed dat je ook nog poorten moet doorverwijzen van jouw router naar je eigen pc. In dit geval poort 3784. Anders kunnen de pc's van buitenaf niet contact krijgen met jouw pc. :)

Zie ook Het Grote Poortmappingsverhaal

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 23:48

Spacecowboy

XBL: Biggmans

wolkje schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:07:
Ik vermoed dat je ook nog poorten moet doorverwijzen van jouw router naar je eigen pc. In dit geval poort 3784. Anders kunnen de pc's van buitenaf niet contact krijgen met jouw pc. :)

Zie ook Het Grote Poortmappingsverhaal
Dit dus; en mensen binnen je netwerk moeten gewoon als IP 192.168.0.18 invullen, en mensen buiten het netwerk het ip wat je ziet op www.watismijnip.nl. Als je de poorten goed forward, zullen ze automatisch bij jouw pc uitkomen.

HENG HENG

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt duidelijk! Dank jullie wel voor de snelle reacties. _/-\o_

Ik moet nu even iemand overhalen om ventrilo 3.0.2 te installeren en te checken. ;)

*edit*

Ik heb dus iemand met de juiste ventrilo versie de ip gegeven die ik zie op www.watsimijnip.nl. Hij heeft bij de poort 3784 ingevuld en het goede wachtwoord. Hij komt er niet in.

Ik heb denk ik op de goede manier in mijn router te poort geopend, en in mijn firewall ook, ik weet niet of dit nodig was. In de firewall stond al wel de .exe van de server open voor externe gebruikers, dus het zou moeten werken, toch ?

help :|

*/edit*

*2e edit*

HET WERKT! :D ik heb in de control panel van mijn router (gewoon http://externeip/) bij NAT -> virtual server een rijtje toegevoegd : ventrilo, 4x 3784 ingevuld , oftwel gemapped, en boem! het werkte :D

bedankt voor alles! :*)

*/2e edit*

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 11:50 ]

Pagina: 1