[Acer][Vista] Laptop Xp installatie

Pagina: 1
Acties:

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 12:47
Ik ben bezig een Acer laptop opnieuw te installeren en als eerste kan ik niet de D2D recovery gebruiken, wat volgens mij hem naar de fabriekstandaard (Vista) zou moeten terug brengen.

Daarna wat ook mijn voorkeur had, XP proberen te installeren.

- XP slipstreamed cd gebruikt.
- Hardeschijf en partities worden gevonden
- Installatie ging voorspoedig tot hij bleef haken voordat hij in windows kwam.

Nu krijg ik een blauw scherm bij het opstarten met de melding:

0x0000007e (0x0000005, 0x805babb4

Iemand ideeen?

Verwijderd

Hier stond laatst iets over in de CT magazine, je moet de drivers van je sata controller aan je XP cd toevoegen. Opnieuw slipstreamen dus ;)

• Johann0r
Ik heb zon XP dvd met aardig wat SATA drivers geslipstreamed, je zou zeggen als hij je partitie vind dan meot het goed zijn toch?

Toen de installatie succesvol was afgerond en de acer op nieuw startte bleef hij hangen bij het Windows xp logo.

Dan gaan mijn voorkeur toch uit naar de D2D recovery als dit niet lukt.

Waarom zou dat niet werken?

* Edit

Kom nu ook niet meer in windows XP installatie, krijg meteen blauw scherm.

[ Voor 11% gewijzigd door Johann0r op 26-02-2008 11:00 ]

Verwijderd

Heb je dit trouwens al gevonden / probeerd?

How to troubleshoot a Stop 0x0000007E error in Windows XP

"Als dit probleem optreedt nadat u de computer voor het eerste opnieuw opstart tijdens Windows Setup of nadat Setup is voltooid, is het computer-BIOS mogelijk incompatibel met Windows."

Ik heb zo'n vermoeden dat het daar mee temaken heeft, correct me if i'm wrong, maar dit zou toch ook je sata controller kunnen zijn..?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 11:08 ]

• Johann0r
Ik denk idd dat dat het is, maar nu het volgende. Ik wil graag in de recovery van acer komen. Dit kan door Alt+F10 during post screen te drukken.

Alleen ik kom helemaal nergens, heb het in de BIOS al enabled.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Johann0r schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:57:
Ik heb zon XP dvd met aardig wat SATA drivers geslipstreamed, je zou zeggen als hij je partitie vind dan meot het goed zijn toch?
"aardig wat" zegt natuurlijk niks. Kijk welke chipset op het moederbord zit en zoek bijbehorende satadrivers.
Johann0r schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:20:
Ik denk idd dat dat het is, maar nu het volgende. Ik wil graag in de recovery van acer komen. Dit kan door Alt+F10 during post screen te drukken.

Alleen ik kom helemaal nergens, heb het in de BIOS al enabled.
Volgens mij moet die Recovery dan nog wel op de harde schijf staan. Misschien heb je de harde schijf geformatteerd toen je er Windows XP opzette? Dan is die recovery partitie verdwenen en heb je dus niks aan Alt+F10 :+

[ Voor 43% gewijzigd door silmaril8 op 26-02-2008 11:22 ]

• Johann0r
silmaril8 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:20:
[...]

Volgens mij moet die Recovery dan nog wel op de harde schijf staan. Misschien heb je de harde schijf geformatteerd toen je er Windows XP opzette? Dan is die recovery partitie verdwenen en heb je dus niks aan Alt+F10 :+
Die heb ik express intact gelaten voor dit soort situaties.

Edit
Kom nu weer in XP installatie met de optie D2D recovery uit in Bios

[ Voor 8% gewijzigd door Johann0r op 26-02-2008 11:27 ]

• silmaril8
  • Niet online
Mijn toetsenbord heeft een F-Lock toets (naast de F12 toets). Deze moet ik eerst indrukken om de F-toetsen "normaal" te kunnen gebruiken (en bij een restart wordt deze instelling helaas nooit onthouden...). Misschien jij ook? Dus eerst die indrukken en dan Alt+F10.

• Johann0r
silmaril8 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:28:
Mijn toetsenbord heeft een F-Lock toets (naast de F12 toets). Deze moet ik eerst indrukken om de F-toetsen "normaal" te kunnen gebruiken (en bij een restart wordt deze instelling helaas nooit onthouden...). Misschien jij ook? Dus eerst die indrukken en dan Alt+F10.
Dat werk wel, anders kon ik ook niet in de BIOS komen met F2 :+

Recovery schijf is nog intact net even gecontroleerd. Volgorde in setup

- Recovery F
- .. C
- Data D

Zou het helpen om alle partities te verwijderen? Misschien heeft hij wel de neiging om eerst F te lezen bij het opstarten?

Wel een gewaagde actie iig, ik wacht er nog wel even mee.

• silmaril8
  • Niet online
Johann0r schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:33:
Dat werk wel, anders kon ik ook niet in de BIOS komen met F2 :+
Oh ja :P
Johann0r schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:33:
Recovery schijf is nog intact net even gecontroleerd. Volgorde in setup

- Recovery F
- .. C
- Data D

Zou het helpen om alle partities te verwijderen? Misschien heeft hij wel de neiging om eerst F te lezen bij het opstarten?

Wel een gewaagde actie iig, ik wacht er nog wel even mee.
Ik heb op een stuk of 10 laptops van vrienden/familie nu Windows XP geinstalleerd (in plaats van Vista) en ik heb altijd de gehele schijf eerst geformatteerd. Die recovery partitie gebruik je toch bijna nooit. Als je een keer er opnieuw Vista op wil zetten, moet je gewoon een Vista DVD pakken en de key aan de onderkant van de laptop gebruiken. Dan kan je ook gelijk de allerlaatste drivers installeren.

Dus als ik jou was, zou ik alles eraf gooien en de gehele schijf opnieuw formatteren en daarna opnieuw partitioneren.

• Johann0r
silmaril8 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:49:
[...]

Dus als ik jou was, zou ik alles eraf gooien en de gehele schijf opnieuw formatteren en daarna opnieuw partitioneren.
Dit was ook mijn laatste optie ja. Anders download ik thuis vista wel en gebruik de serial aan de onderkant wel.

Iemand nog ideeen waarom recovery optie niet werkt?

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Knap als je Vista downloadt (meestal ultimate?) terwijl je een OEM licentie hebt :+

Homey — Critics are those without skills to create.

• Johann0r
WeeJeWel schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:09:
Knap als je Vista downloadt (meestal ultimate?) terwijl je een OEM licentie hebt :+
Microsoft.Windows.Vista.x64.SP1.OEM.DVD

Lijkt me een zorg voor later

• Johann0r
Even een update, heb nu vista dvd erin.

Loading files zegt hij.

Daarna wordt het scherm zwart en zie ik niets meer.
Pagina: 1