Mis belangrijke info in: **LET OP** Welke videokaart/monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 14:23

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
In het stukje "**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?" mis ik belangrijke informatie over TFT schermen. O.a. uitleg over TN, MVA en PVA.

Een beetje zoals op wiki: Wikipedia: Thin film transistor liquid crystal display Uiteraard niet zo uitgebreid als daar maar wel een beetje wat gangbaar is en wat de verschillen zijn. Zoals dat je voor foto bewerking geen TN scherm moet nemen enzo.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Ik zou zeggen maak er een leuke opzet van en probeer dat uit te werken in een algemeen ervaringen topic :) Met een topic kan je het ook periodiek bij gaan houden :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

Ik ben dan wel geen mod, maar ik waag te betwijfelen of men in VB zit te wachten op een dergelijk "ervaringen" topic. Er zijn in het verleden diverse grote TFT topics geweest waar dit soort info wel in te vinden was, maar de reacties voldeden over het algemeen niet aan de gestelde eisen (teveel wat-moet-ik-kopen vragen, vragen over levertijden/prijzen, enz.). Zie bijvoorbeeld \[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 20 en de sluitmessage.

Dat er het nodige aan de faqs verbeterd kan worden en misschien dat je daar als gewone user wel aan mee kunt helpen.

And I'm the only one and I walk alone.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een beter GoT begint bij jezelf ;)

Sowieso is alle info in een dergelijke topic een gunst - info die je met een beetje moeite zelf bij elkaar kunt rapen. Bottom line is dat "welke ... moet ik kopen?"-vragen gewoon niet gewenst zijn, omdat ze met voldoende eigen inzet altijd zelf te beantwoorden zijn. Voor videoplanken heb ik zelf een en ander bij elkaar geraapt. Aangezien beeldkanonnen minder mijn ding zijn (en ik er zelf geen nieuwe heb hoeven uitkiezen de laatste jaren - ik draai nog op CRTs en een enkele TFT uit 1999) heb ik niet de info voor die dingen paraat.

Als iemand anders die info wel paraat heeft, zou het zeer welkom zijn om iets vergelijkbaars voor TFTs in elkaar te draaien. Dan kan ik het (incl bronvermelding :) ) toevoegen. Zou jij zoiets kunnen Roman?

Mbt een "algemene ervaringentopic", algemene ervaring in VB is dat die dingen binnen de kortste keren verzanden in een moeras van slowchat en basic vraagjes die niet te modereren zijn voor ons en nauwelijks zinnig te doorzoeken zijn voor mensen die informatie willen. Daarom staan we er zacht gezegd niet om te springen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica