KT7a-RAID: hdd detectie duurt lang !?

Pagina: 1
Acties:

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:35
Ik heb m'n pc wat geupgrade naar het volgende... ('k zal m'n sig. z.s.m. vervangen ;) )

Abit KT7A-RAID
TBird900
nog wat kaarten

de hdd's als volgt aangesloten:
Fujitsu 27gb -> IDE3
WD 27gb -> IDE4

is het (in deze config) normaal dat de HPT370 bios voor ide3 10sec doet om te detecten en over de ide4 >15/20sec !!! (het rare is, ide4 is ook 10sec geweest, na een vage crash was het ineens 15/20sec !?!??!)

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:19

Convoy

g44p

ga gewoon raid draaien

• The Collector
hehe... ja idd maar mijn WD is 5400rpm en een stuk sloomer als die 7200rpm fujitsu.... en ik heb geen plek om tijdelijk 45gig neer te zetten om een raid-array te maken...

Verwijderd

Hang ze niet op die Highpoint klucht . Ik koop nu een Asus , die hebben tenminste Promise RAID .

Verwijderd

Errr, freekweb.. Hij DRAAIT OOK RAID!

Bij mij duurt het ook wel enkele seconden voor ie m'n spul detecteerd, en na elk apparaat wacht ie idd even tot ie de volgende heeft maar >10 en >15/20 seconden is wel HEEL erg lang... Heb je je master/slave settings al eens nagelopen?

• The Collector
yup... allebei Master.

'k vind het eigenlijk toch wel raar, mijn oude BE6-2 met HPT366 deed er maar ongeveer 1 sec over om verder te gaan...

• The Collector
Nou, die vage crash die ik hierboven zei was dus tijdens de installatie van Partition Magic (bij 76% ofzo, blijft ineens hele pc hangen!!)

Net geprobeerd 3dMark te installeren, exact het zelfde, bij 80% ofzo, HANG!

Het geinige/erge is dus dat deze programma's allebei vanaf de WD gedraait werden die ineens van 10sec naar >15/20sec ging met detectie.

Ik heb ook eens ff alle kabels langs gelopen/aangeduwt/opnieuw ingestoken, maar dat hielp net zo min.

Zou het misschien kunnen dat ik zo'n UDMA66 kabel verneukt heb door hem iets te scherp te vouwen... zou best klote zijn eigenlijk... ff zoeken of ik er nog eentje heb liggen anders maar ff master/slave uitproberen :'(

Verwijderd

Gefeliciteerd met de nieuwe hardware.

Welk bios heb je op het moment?
Kijk eens op http://go.to/kt7faq en vermaak je daar een paar uurtjes.

Je kunt toch beter even de harddisks op ide 1 en 2 hangen, ipv op de highpoint controller.
Pas na de windows-installatie en installatie van de hpt370-drivers kun je de harddisks aan de highpoint-controller hangen
(zo doe ik het tenminste :+ )

Weet iemand of er een fullscreen logo kan op de KT7?

O ja, kijk ook eens op www.apushardware.com en dan de icronticforums.

• The Collector
Ha, volgens mij heb ik het gevonden :) Blijkt dus dat die WD-drives ook nog een single setting hebben naast master/slave

Nu nog ff testen, maar ik heb een goed gevoel hierbij :7
Pagina: 1