Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tekst niet selecteerbaar/links niet klikbaar in IE6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een probleempje met IE6. (wie niet :+) Ik heb op deze site een lijstje met links. Maar die zijn niet klikbaar in IE6 of per karakter selecteerbaar.

Als ik het grijze vlak achter de links uitzet (/*background:url(../images/trans_dark.png) no-repeat;*/), dan werken ze wel. Vind ik wel raar, want met vlak zijn de letter puur wit en niet grijs omdat het vlak eroverheen zou liggen.

Ik heb dus wat zitten rommelen met z-index, maar dit heeft niets uitgemaakt. Ik heb voor de elementen overflow uitgezet en position op absolute gezet, maar helaas. Ik heb de css weer in originele staat terug gezet omdat het niet geholpen heeft.

Is er iemand die weet wat hier mis gaat? Zo ja, wil die persoon zich dan bij mij/op dit forum melden aub. :)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
In Firefox werkt het prima.
http://validator.w3.org/c...29&doctype=Inline&group=0 is ook tevreden, oftewel het is IE die zich niet aan de standaarden houdt (DOH!)...

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 12:41
Levert deze link je iets op? Het heeft iets te maken met de base href in je html, haal die eens weg en kijk nog eens?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Het werkt hier prima onder IE6 en Firefox. Maar misschien komt dat omdat je het inmiddels hebt gefixed?

edit: ow wacht, dat is IE7 tegenwoordig op mn nieuwe computer...

[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 26-02-2008 09:38 ]

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:32
Haal de javascript van pngfix en IE7 er eens uit? Zelf denk ik dat het probleem daar zit, aangezien de achtergrond dan wordt vervangen door 'filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(...);' en dat geeft problemen met de linkjes die er op staan die daardoor niet meer aanklikbaar worden.

Als dat grijze vlak altijd op dezelfde plek staat moet je hem even niet transparant uitsnijden. Dan is het probleem ook opgelost. Aangezien IE6 het probleem alleen heeft met transparante .png bestanden.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Verwijderd

Topicstarter
ZpAz schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:45:
Haal de javascript van pngfix en IE7 er eens uit? Zelf denk ik dat het probleem daar zit, aangezien de achtergrond dan wordt vervangen door 'filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(...);' en dat geeft problemen met de linkjes die er op staan die daardoor niet meer aanklikbaar worden.

Als dat grijze vlak altijd op dezelfde plek staat moet je hem even niet transparant uitsnijden. Dan is het probleem ook opgelost. Aangezien IE6 het probleem alleen heeft met transparante .png bestanden.
Dit is het idd. Bedankt.

Het grijze vlak moet wel transparant, omdat de achtergrond afbeelding altijd anders is. Of ik moet je verkeerd begrijpen...

Het grijze vlak staat wel steeds op de zelfde plaats, maar staat daar niet altijd. Soms helemaal niet of er staat een witte.
Pagina: 1