Toon posts:

Effe een vraagje over off-topic posts later editen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Effe gewoon zomaar een vraagje:

Wordt het op prijs gesteld dat als je reactie hebt gepost en na een uur b.v. ziet dat ie als 0: off-topic is gemodderd, het gaat editen om er toch een interessante reactie van te maken zonder dat iemand op je reactie heeft gereageerd?:) Dus eigelijk wat aanpassen omdat die reactie eigelijk anders bedoeld is dan iedereen denkt :?:)

Ik neem overigens aan dat je b.v. van een troll-reactie geen boeiende reactie maakt omdat je dan iemand naait met z'n panalty ratio...

[edit]
ik niet nederlands zinnen maken kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

't wordt niet op prijs gesteld iig. Straks kom zo iemand hier klagen wegens mismoderatie.

Ik persoonlijk noem het geschiedvervalsing en nogal laf, want wat maken die puntjes nou uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:30

Jaymz

Keep on moving !

Echt verstandig is het niet: je moet niet vergeten dat je de posts onder jouw reaktie ook heb kunnen lezen, en dus weet wat interresant is. (posten met voorkennis)

Ook lijkt het veel op Karmawhoring, en daar houden wij niet zo van.
-----------------------------------------
die ecteinascidin is ook overal en nergens -zucht-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Punten boeien niet maar dat je een post edit puur alleen omdat het anders overkomt dan je eigelijk bedoelde...:) Maar jullie hebben inderdaad helemaal gelijk.:)

Maar goed, dan lijkt het mij misschien toch nuttig om op de 4km lange todolist van Femme iets te regelen dat posts na bijvoorbeeld 5 minuten niet meer geedit kunnen worden.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Als er niet op gereageerd is, zie ik geen enkel bezwaar. Eerder toe te juichen. Beter dan gasten die een al dan niet zinnig verhaal uitspreiden/herhalen in 10 posts onder 1 nieuwsbericht (en maar hopen zo meer puntjes binnen te halen),alsof het een chatbox is :r. Als er al een hele thread onder je posting hangt, kan het soms irritant zijn als je je verhaal compleet ombouwt. Een fout eruit halen is natuurlijk oké. Soms kan het verhelderend werken als je je edit meteen ff toelicht.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dan zou ik voor een half uur bedenktijd gaan, als je dan nog geen domme dingen ziet....

Tja, editten kan inderdaad, maar als je opeens een goed idee hebt, kan je net zogoed een nieuwe posting plaatsen ipv de oude vervangen.

Ik denk soms wel 's, bij een hot item, een first-post te plaatsen zodat ik iig mijn +4 aan het begin kan neerpleuren ipv dat ik tegen de tijd dat ik klaar ben 30 junk-postingen voor me heb.
Praktijk leert dat een +4 op posting 100 wel wordt gevonden.

Overigens bevat ik een goed geheugen. Als een posting wordt vervangen en ik MERK dat, dan is dat wat mij betreft de laatste daad van de betreffende user. Info toevoegen of verduidelijken is niet erg, oorspronkelijke info (lees: onzin/troll of flame) laten verdwijnen is echt laag.

* Delerium beloofd Jaymz volgende week dinsdag een halve dag afwezigheid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-10 15:19

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je gaat editten omdat jouw posting niet begrepen wordt, kun je het beste het origineel laten staan, en dan een regeltje streepjes maken, en dan je verdere uitleg eraan geven.

Als je een volledige inhoud inclusief context aanpast, staat dat gelijk aan karmawhoring.

Bij onbegrip dus niet weghalen en opnieuw intypen, maar gewoon eronder de uitleg in dezelfde posting erbij tiepen.

Anders loop je al snel het risico dat de reakties op jouw posting een beetje hun context kwijt raken, en eventueel zelfs later naar beneden gemodereerd worden, omdat ze geen zin meer hebben.

Dan zouden anderen dus negatieve gevolgen ervaren van jouw edit, dat kan de bedoeling niet zijn.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Karmawhoring", "posten met voorkennis", prachtig, zo leer je nog eens wat! :)

Soort mini FAQ, maar dan live ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

ja, beste mensen, dit forum af en toe doorspitten kan HEEEEL leerzaam zijn ;).

Ik geef zo toe, ik leer er wekelijks van en voor een hoop dingen moet ik zelf af en toe het wiel uitvinden. 't blijft behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Tja, en vandaag heeft mijn geheugen dus gewerkt.

hier
Gepost door okzel Zaterdag 17 Februari 2001 - 13:00 Score: 0 (Off-topic)
Opmerkelijk dat er nu dan toch al planken voor Intel CPU's zijn met DDR RAM, dit komt toch pas eind dit jaar, of mis ik nu iets
Ik heb hem die offtopic gegeven, om dat op het moment dat ik langsmodereerde de volgende tekst zag geven.
a
Nogal flauw. Ik vermoed dat er iets fout is gegaan, maar meestal begint de zin dan met een 'a'.

Anyway, ik was mijn handen in onschuld ;)

[edit]
huh, nu staat er dit
Moderatie beoordelingen

Gepost door okzel Zaterdag 17 Februari 2001 - 13:00 Score: 0 (Off-topic)
Opmerkelijk dat er nu dan toch al planken voor Intel CPU's zijn met DDR RAM, dit komt toch pas eind dit jaar, of mis ik nu iets

Anyway, las op Toms Hardware site dat de PIII en PIV momenteel nog geen performancewinst kunnen halen met DDR RAM, dus volgens mij momenteel weggegooid geld, zo'n bordje, tenzij je een heel nieuw systeem wilt bouwen waarin je dan geen RDRAM hoeft te kopen (dit is immers nog steeds hardsikke duur, zelfs veel duurder als DDR)...
|:(

Dit is dus een typisch geval van plaats reserveren in de nieuwsposting. De eerste die ik zie.

Ik stel voor om Okzel op verdachte personen lijst te plaatsen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pagina: 1