Mail client vraagt om wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02
Ik gebruik thunderbird om mijn mail uit te lezen. Sinds 5 dagen lukt dit niet meer.
Hij vraagt om een wachtwoord of gebruikersnaam.

Nu heb ik contact op genomen met mijn hosting en die zeggen dat het lokaal ligt.
Zij hebben niets gewijzigd en hebben de instellingen gecontroleerd.

Op mijn webmail kan ik wel gewoon inloggen.

Ik heb nu 3 verschillende pc's geprobeert en 3 verschillende email clienst.
Thunderbird, Outlook express, en outlook.

Waar kan mijn probleem liggen? Ik ben ten einde raad, email is namelijk zeer belangrijk.

Edit:
Versturen werkt ook niet. Uitgaand. Foutcode 0x800CCC 79

Bij ophalen mail, inkomend dus Foutcode 0x800CCC92

Foutcodes zijn uit outlook express.

[ Voor 11% gewijzigd door Ccc op 27-02-2008 09:34 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat gebeurt er als je gewoon het wachtwoord intikt? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 19:59

Pogostokje

* twiet *

Check je gebruikersnaam EN je wachtwoord. Een van beide is fout... lijkt me simpel. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Ccc
Als het zo simpel was zou ik hier geen topic over openen.

Als ik het wachtwoord intik dat komt weer het scherm omhoog vul gebruikersnaam en wachtwoord in.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:13

racoon

mooowwww

Kan je via je webmail je wachtwoord niet wijzigen en dan inloggen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Verwijderd

Welk provider gebruik je?
Wat heb je staan als instellingen om mail binnen te halen?
Heb je webmail al geprobeerd?

Als webmail wel werkt met dezelfde instellingen, zou je echt de instellingen moeten controleren.

Heb je bijvoorbeeld ook een firewall actief die toevallig diverse servers / programmas blokkeert?

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:13

racoon

mooowwww

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:09:
Welk provider gebruik je?
Wat heb je staan als instellingen om mail binnen te halen?
Heb je webmail al geprobeerd?

Als webmail wel werkt met dezelfde instellingen, zou je echt de instellingen moeten controleren.

Heb je bijvoorbeeld ook een firewall actief die toevallig diverse servers / programmas blokkeert?
Webmail werkt wel, dus ik zou de instellingen van het programma nakijken.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 21:25
Probeer eens te POPpen via telnet, kijken wat de melding is die je terugkrijgt.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 21:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@Ccc:
Webmail werkt wel, dus kan je er voor het grootste gedeelte vanuit gaan dat er op jouw pc iets fout gaat. En webmail is meteen je voorlopige manier van e-mailen, dus de urgentie is er vanaf. ;)

Als alles wat hierboven word genoemd geen oplossing is, schakel dan je virus scanner eens uit.
Sommige virusscanners 'haken' in op de pop3 communicatie. Misschien gaat dat helemaal mis.

Edit:
En wellicht overbodig om te vermelden, maar ik doe het toch:
E-mail login namen en wachtwoorden zijn hoofdletter gevoelig!

[ Voor 26% gewijzigd door remco_k op 27-02-2008 09:21 ]

Alles kan stuk.

• Ccc
Virusscanner heb ik verwijdert uit wanhoop.

Ik heb nu op 2 verschillende locaties geprobeert. Op de 2e locatie met een laptop en een schone installatie.

Ik ben er nu achter dat het versturen niet werkt. THunderbird pakte automatisch de foute uitgaande server.

Ik test nu outlook express en krijg inkomen 0x800CCC92 en uitgaand de fout 0x800CCC79.

Ik vul de betreffende letters in hoofdletters in. Ik weet 1000% zeker dat ik deze correct invoer. :P

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35
Kun je dan eens proberen om te telnetten? In deze link staat wel een voorbeeld hoe dat moet: http://exchange.mvps.org/smtp_frames.htm. :) Die wazige foutcodes van OE heeft niemand wat aan. :X

[ Voor 43% gewijzigd door Jaap-Jan op 27-02-2008 09:41 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online

Freedive

] Ken sent me _

@ Jaap JanPoort 25 is smtp.

@Ccc

Je moet zo telnetten:

telnet mail.domeinnaam.nl 110
USER gebruikersnaam
PASS wachtwoord

Kijk nu wat voor melding er komt. Als er komt OK typ dan;
LIST

Je ziet nu je mailtjes.

[ Voor 9% gewijzigd door Freedive op 27-02-2008 09:44 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35
Hij zegt zelf dat zowel inkomend als uitgaand niet werkt, dus welke van de twee je kiest maakt niet zoveel uit. ;)

edit:
Vergeet trouwens QUIT niet, als hij zover mocht komen. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Jaap-Jan op 27-02-2008 10:02 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Ccc
Gister liggen googlen, maar ik dacht natuurlijk dat dit een programma was.

Is het gewoon een kwestie van cmd op starten en dan telnet intypen? :P

• Murcielago
  • Laatst online: 13-10 03:55
ja, en ccc92 duidt ook op een gn/ww probleem.
dus gewoon:
start uitvoeren
typ 'cmd' [enter]
en dan 'telnet pop.domeinnaam.nl 110'
als het een virusscanner/firewall is, dan springt ie gelijk omhoog met een melding.

PSN: djmurcielago

• Ccc
Oke ik heb het nu gedaan. En er staat. Logon Failure: Unkown username or bad password.

• Superseb
  • Laatst online: 01-12 21:25
Wat staat er na:

telnet pop.domeinnaam.nl 110

bovenin je scherm?

• Ccc
+Ok Microsoft Exchange Server 2003 POP3 server 6.5.7638.1 (sbs2003.*****.local) ready

De sterretjes staat info van mij provider/hoster.

• Freedive
  • Nu online

Freedive

] Ken sent me _

Als je via webmail inlogt voer je dan zelf je wachtwoord in of staat deze automatisch al ingevuld?
Het lijkt er toch heel erg op dat je verkeerde combo gebruikt.
Lees nog eens de faq van je provider of probeer eens als gebruikersnaam;
gebruikersnaam@domeinnaam.nl :)

• Ccc
Via de webmail voer ik zelf het wachtwoord in.

Contact gehad met provider en zij kunnen ook op mijn webmail inloggen.

Ik weet 1000% zeker dat ik wachtwoord en gebruiksnaam goed invul.

Heb het zelfs gecopypast wat ik bij men webmail invul.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
euhm je telnet naar je pop.domein.nl en krijgt connectie met een sbs2003.****.local ?
(.local = op eigen netwerk - meestal in het 192.168.* of 10.*-netwerk dus - met dat huis routers vaak een .local topdomein aanmaken: is dus niet extern vindbaar)

foute in je dns-gegevens van je netwerk/router .... of je 2003-server in je netwerk is alles aan't verkloten.

ping eens naar die zelfde pop.domein.nl of kijk eens op de site van je provider en telnet eens rechtstreeks naar het ip-adres van die server lukt dat wel: fout in je netwerk.

(webmail werken = zowiezo geen fout bij server van je hosting zelve)
(of heb je enkel een domeinnaam, en draai je zelf de server bij jouw thuis staan ?)

heb je mss tijdelijk voor de test van een domein een host-file aangepast ofzo ?

en bij het opnieuw invullen zowel je wachwoord als je gebruikersnaam invullen...
't kan er mss al staan, maar toch alles eens leegmaken en opnieuw intypen, mss staat er een spatie achter

en google eens op die foutnr's ipv die hier meermaals op te noemen ;)

die ccc79 : http://www.computerhandle...C79-0x800CCC78-email.html
die ccc92 : http://www.computerhandle...ing-0x800ccc92-email.html

dus jq: er zitten toch fouten in hetgeen je intypt of je dat gelooft of niet - of je netwerk moet alles naar de verkeerde server doorsturen om 1 of andere reden....

[ Voor 59% gewijzigd door soulrider op 29-02-2008 02:45 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

racoon schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:04:
Kan je via je webmail je wachtwoord niet wijzigen en dan inloggen?
Dit al geprobeerd? Misschien heeft de webmail een eigen user/pass tabel. Je weet maar nooit. Verander het eens in iets anders. Dan zou het wachtwoord op de mailserver ook meegereset worden. Gebruik tijdelijk een heel simpel wachtwoord wat je echt niet verkeerd kunt typen.

Als dat ook niet lukt, zou ik de telnet-log naar de hoster sturen. Als ze het dan nog niet geloven...

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-12 21:49
probeer is het wachtwoord te onthoude.
ik heb het zelfde gehad toen ik zei wachtwoord onthoude nergens geen probleme meer.
verder succ6

How are you doing?

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 17:00

Quintus

Eg wel! Dus....

Vereist je mail niet toevallig een speciale poort of beveiliging om mail te versturen via outlook, zoals bij Gmail het geval is? (Gmail =SMTP 465 POP 995 met ssl)

Unknown

• Ccc
Nee het vereist geen andere poort.

De outlook express foutcodes weet ik helaas maar al te goed wat ze beteken.
Fout intypen is niet het geval. Dus dan zou mijn netwerk iets fout moeten doen.
Waar ik overigens niets in gewijzigd heb.

Ik host zelf niets, ik heb geen host file aangepast en ik heb de server niet thuis staan.

Ik gebruik een linksys router. Hierin is niets gewijzigd.

De dns gegevens die mijn netwerk krijgt zijn de juiste.

Ik heb nu mijn mail.domeinnaam.nl gepingt, kwam een ip adres uit. En dit heb ik ook getelnet. Kwam exact dezelfde melding uit.

Hoe kom ik erachter of mijn netwerk iets fout doet?
Wat ik mij totaal niet kan voorstellen want ik heb gewoon een simpel netwerk :P.

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-01 09:26
Kan je het ipadres niet gebruiken ipv van host naam ?
Misschien lukt dat ?

• Ccc
Ook al geprobeert.

Ik heb nog een domeinnaam met email adres en dat werkt wel gewoon.

• soulrider
probeer eens met tracert te zien waar de connectie heen gaat.
(ik blijf het vreemd vinden dat de server van je provider met sbs2003.*.local zich terug meldt.)

Je hebt mss niets gewijzigd, maar mogelijk wel een sbs2003 in een virtuele machine lopen die virtueel verbonden is met je host-OS, en op die virtuele sbs aan't spelen geweest met dns, pop3,....
en je host-Os pakt de verkeerde verbinding... (of je hebt ergens een vpn openstaan ofzo ? )

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gebruik je een router? Zo ja: haal dat ding er tussen uit en knoop de pc direct aan de internet verbinding. Controleer het e.e.a. ook met een andere pc.

Misschien heb je daar een of andere foute instelling in staan die mail transparant staat te proxy'en naar een andere mailserver intern.

Is je default gateway toevalling ook de SBS server? Het zou me niet verwonderen als die doos vind dat hij de mail afhandeling moet doen, zelfs al connect een client direct naar een externe smtp/pop3 mailserver. Antispam/ antivirus mechanismes maken het netwerk tegenwoordig steeds minder transparant.

Ik vind het nogal onwaarschijnlijk dat MS Exchange uit een SBS (small business server) editie gebruikt wordt door een ISP voor mail, maar dat is een ander verhaal.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Heb je wireless? En zit je niet toevallig op een OPEN netwerk van de buren?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• CBDscience
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2022
1 maand terug had een familielid van mij een probleem met zijn uitgaande mail in Outlook. Hij bleek na een scan met Spy doctor een mailbomber en nog wat narigheid op zijn systeem te hebben. (smtp gekkenaam nogwat). Na dit verwijderd te hebben verdween het probleem.

Zijn foutmeldingen waren overigens: 0x8004210b 0x800cc0b en 0x800cc0f. Wie weet heb je hier iets aan. Succes!

Verwijderd

Ccc schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:33:
+Ok Microsoft Exchange Server 2003 POP3 server 6.5.7638.1 (sbs2003.*****.local) ready

euh sbs als mailserver bij een provider ????
heb je wel een echte provider?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gooi je account een keer weg uit je e-mailprogramma en voeg het opnieuw toe. Meestal lost dat vage meldingen wel op.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Ccc
Nou gister heb i kdan uiteindelijk een pc rechstreeks aan de modem gehangen.
Voor de zekerheid heb ik deze pc ook geformateerd en XP eropnieuw opgegooid.

En pats hetzelfde probleem. Ik ben ten einde raad. Ik weet bijna zeker dat het probleem bij de hoster ligt, maar ik kan het niet bewijzen.

Er worden hier boven met termen gegooid waarvan ik niet veel snap.

Wat ik wel weet is dat ik geen VPN verbinding heb. :)
soulrider schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 01:38:
probeer eens met tracert te zien waar de connectie heen gaat.
(ik blijf het vreemd vinden dat de server van je provider met sbs2003.*.local zich terug meldt.)

Je hebt mss niets gewijzigd, maar mogelijk wel een sbs2003 in een virtuele machine lopen die virtueel verbonden is met je host-OS, en op die virtuele sbs aan't spelen geweest met dns, pop3,....
en je host-Os pakt de verkeerde verbinding... (of je hebt ergens een vpn openstaan ofzo ? )
Sorry dat ik hier niets van begrijp. Ik heb er over gegoogled, maar dit gaat helaas mijn pet te boven. :P
Hoe doe ik dit tracert? Ook via cmd?

Voor de rest:
PC is virus/spam vrij.
Account heb ik uiteraard al meerdere malen verwijdert en weer toegevoegd.

[ Voor 13% gewijzigd door Ccc op 04-03-2008 10:26 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 21:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ccc schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:12:
De dns gegevens die mijn netwerk krijgt zijn de juiste.
Hoe weet je dat?
Ccc schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:33:

Mja, raar, SBS2003 als mailserver bij een provider. Niet erg gangbaar.
Maar wat is zijn antwoord als je dan inlogt met USER en PASS?

Wat is het IP adres van die mailserver die je probeerd te bereiken (geef alleen even de eerste 2 getallen)?

[ Voor 36% gewijzigd door remco_k op 04-03-2008 16:53 ]

Alles kan stuk.

• Ccc
Eerste 2 getalen zijn 83.

Het is geen ISP he maar een hosting.

Mijn ISP is @home en ik weet wat daar als dns gegevens moet staan bij ipconfig /all, vandaar dat ik weet dat mijn netwerk de juiste dns gegevens heeft. Ik neem aan dit dit ook bedoelt wordt?

Het antwoord na USER en pass is: Logon Failure: Unkown username or bad password.

Edit:
@soulrider, ik heb eens wat rond gezocht en ben erachter hoe ik zo'n tracert uitvoer, ik ben erachter en nu komt er een lijst uit met hoe de verbinding gaat lijkt het erop.
Wat wil je graag weten?

[ Voor 23% gewijzigd door Ccc op 04-03-2008 20:58 ]

• soulrider
sorry dat ik even niet antwoordde - zit in Zweden voor mijn werk...

je server heeft een ip-adres van je hostings-bedrijf.
(kom je met ping 'pop.domein.nl' meestal te weten, anders via mailtje naar dat hostingsbedrijf)

je 'tracert' zou minstens 'buiten' jouw netwerk moeten gaan (de eerste die antwoordt is je router hoogstwaarschijnlijk op 192.168.1.1 of ong. hetgeen wat je ziet bij een 'ipconfig' als gateway - wat je router/modem zou moeten zijn - op de command-line), via het netwerk van je provider (hun ip-range kan je eventueel checken via whatismyip.com en dnsstuff.com) en eindigen op de server van je hostingsbedrijf.
(check eventueel de laatste met een ping -a 'ip-adres' - wederom in de commando-lijn)

Als dat zo is, dan weet je al zekers dat je inderdaad wel op de juiste server probeert in te loggen.
(en hostname's komen overeen enzo)

Zijn dit andere gegevens dan klopt er ergens toch iets niet in je configuratie van je netwerk ofzo.

Had je ook al geprobeerd via een andere connectie - bv bij de buren of familie even op hun computer en dan via een telnet-connectie even gaan ? (en ev. checken met tracert en die ping -a .... )

met Webmail weet je dat het op de server in ieder geval juist gaat qua login-gegevens.

Kan je eventueel (laten) nakijken dat je pop-server qua dns-gegevens nog wel naar de juiste server verwijst?
(bij sommige hostingsbedrijven kan je met alle dns-records spelen van je domein, incl. die voor de pop3-server enzo - maar is dat voor de webmail vast geconfigureerd via de ip-adressen - dat ie steeds je pop3-server op ip-adres opzoekt ipv via zijn dns-record dan bv... zodat jouw webmail wel de juiste server vind, maar je mail-client niet)

maar enige ideetjes zo even op het opnoemen wat je bv kan testen, (laten) nakijken, ....

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 19:59

Pogostokje

* twiet *

Even heel simpel gedacht misschien, maar het was bekend dat bij Exchange webmail en pop3 onafhankelijk van elkaar zijn aan en uit te zetten?
Als de verbinding gewoon goed is en het wachtwoord van het account klopt, dan kan het bijna niet anders of je provider heeft op zijn exchange omgeving geen pop3 voor het account 'geactiveerd'.
Vraag een systeembeheerder aldaar dat na te gaan.
Beetje raar dat de helpdesk wel geprobeerd heeft je te helpen via webmail maar niet via een simpel telnet testje naar POP3 dat iedere 1e lijns helpdesker moet kunnen dromen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Ccc
soulrider schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:18:
sorry dat ik even niet antwoordde - zit in Zweden voor mijn werk...

je server heeft een ip-adres van je hostings-bedrijf.
(kom je met ping 'pop.domein.nl' meestal te weten, anders via mailtje naar dat hostingsbedrijf)

je 'tracert' zou minstens 'buiten' jouw netwerk moeten gaan (de eerste die antwoordt is je router hoogstwaarschijnlijk op 192.168.1.1 of ong. hetgeen wat je ziet bij een 'ipconfig' als gateway - wat je router/modem zou moeten zijn - op de command-line), via het netwerk van je provider (hun ip-range kan je eventueel checken via whatismyip.com en dnsstuff.com) en eindigen op de server van je hostingsbedrijf.
(check eventueel de laatste met een ping -a 'ip-adres' - wederom in de commando-lijn)

Als dat zo is, dan weet je al zekers dat je inderdaad wel op de juiste server probeert in te loggen.
(en hostname's komen overeen enzo)

Zijn dit andere gegevens dan klopt er ergens toch iets niet in je configuratie van je netwerk ofzo.

Had je ook al geprobeerd via een andere connectie - bv bij de buren of familie even op hun computer en dan via een telnet-connectie even gaan ? (en ev. checken met tracert en die ping -a .... )

met Webmail weet je dat het op de server in ieder geval juist gaat qua login-gegevens.

Kan je eventueel (laten) nakijken dat je pop-server qua dns-gegevens nog wel naar de juiste server verwijst?
(bij sommige hostingsbedrijven kan je met alle dns-records spelen van je domein, incl. die voor de pop3-server enzo - maar is dat voor de webmail vast geconfigureerd via de ip-adressen - dat ie steeds je pop3-server op ip-adres opzoekt ipv via zijn dns-record dan bv... zodat jouw webmail wel de juiste server vind, maar je mail-client niet)

maar enige ideetjes zo even op het opnoemen wat je bv kan testen, (laten) nakijken, ....
Helemaal geen probleem, ik ben alang blij dat mensen reageren. :D

Tracert heb ik gedaan.
Hij gaat eerst naar mijn router, dan naar mijn modem, dan naar @home.http://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/29706192/last
GoT - Internetproviders en Hosting - Reageer
En dan na een aantal stappen komt hij uiteindelijk bij de hoster uit.
Opzich lijkt mij dit goed.

Ik heb het geprobeert op een andere locatie via de provider hetnet. Exact hetzelfde.
Getelnet. Ook hetzelfde.

Het laatste gedeelte van je post ga ik even door sturen naar mijn hoster. Kijken of ze er iets mee willen doen.

@Pogostokje. Je spreekt over een eerste helpdesk, maar het is gewoon een hostingbedrijf. Dus ze zullen geen uitgebreide helpdesk hebben. Ik spreek daar ook iedere keer met de dezelfde persoon.
Ik denk dat ik in mijn eedere posts het woord provider(isp) en hoster door elkaar heb gegooid.

• Freedive
  • Nu online

Freedive

] Ken sent me _

Ok even resumeren, eigenlijk is het heel simpel.

- Inloggen met webmail lukt.
- Je kunt de mailserver bereiken via POP3
- Inloggen met POP3 resulteert in onjuiste gebruikersnaam / wachtwoord combinatie

Misschien, probeer je op de verkeerde pop3 server in te loggen ?
Heb je dit al met je hoster bekeken ?

Als je er 100% zeker van bent dat je op de juist pop3 server probeert in te loggen dan is er wat verkeerd bij je hoster.

In beide gevallen kun je dan toch denk ik het beste je hoster even bellen.
Wellicht zelfs even refereren naar dit topic?

----
edit:
Je hoster kan toch ook gewoon proberen in te loggen met pop3 ?

[ Voor 6% gewijzigd door Freedive op 06-03-2008 20:08 ]

• Ccc
Mijn probleem is opgelost.

Ik heb een andere hosting genomen. :)
Pagina: 1