Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49465

Topicstarter
Hallo. Na het opstarten van mijn laptop kreeg ik de foutmelding dat pci.sys niet geladen kon worden en dat dit wellicht te repareren was door "R" te toetsen bij de Win XP installatie.
Nu heb ik dit gedaan en heb uiteindelijk het bestand proberen te kopiëren. Dit mislukte echter op welke manier ik ook probeerde.
Nu ik echter de bestandslijst van c:\windows\system32\drivers (waar pci.sys in behoort te staan) opvraag, dan doet hij het zoals hij het moet doen. Echter, nadat nwlnknb.sys is geweest, wordt aangegeven: "Er is een fout opgetreden tijdens het opsommen van de mappen.".
Houdt dit nu in dat deze gehele map corrupt geraakt is? (ik kan wel gewoon via dezelfde methode bij mijn andere bestanden komen) Zo ja, wat kan ik hier aan doen? Ik ben hier nu al uren mee bezig, maar ben nu echt ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:23
Ik zou als de bliksem proberen te booten met een bootcd, bv knoppix of bartPE en je data veilig stellen, mocht je dat nog niet gedaan hebben... En dan op je gemakje de boel proberen te fixen, desnoods met een recovery cdtje wat wellicht bij de laptop heeft gezeten.
Best kans dat je doordat het reeds corrupt was, en er een filetje bij hebt geplaatst, de boel onherstelbaar beschadigd hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door Mistraller op 25-02-2008 22:38 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49465

Topicstarter
De data lijkt vooralsnog niet corrupt. Het is een Acer laptop en daarop zit de zgn. Aspire Arcade, waarmee buiten Windows geboot kan worden om bijv. video's en muziek af te kunnen spelen. Dit programma werkt prima en ik kan er gewoon mijn afbeeldingen mee bekijken en muziek mee beluisteren. Zou het wellicht een locale corruptie kunnen zijn door wellicht stoten van de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 14:45

nIghtorius

Poef!

voer een chkdsk -p uit in de recovery console (kun je starten via de XP CD - optie R -)

bij reparatie aan het bestandssysteem nog een keer uitvoeren totdat er geen fouten meer zijn. en probeer dan je XP installatie te starten..

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)