Toon posts:

Linksys WRT54G lijkt defect (draadloos)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Linksys WRT54G waarvan ik het gevoel heb dat het draadloze gedeelte het heeft begeven.

- Netwerk lijkt vaak niets uit te zenden (op 2 labtops en een iPhone uitgeprobeerd om te kijken welke netwerken worden ontvangen, maar die van de buren worden bijv. wel gevonden)
- Soms wordt dit wel opgevangen, maar vaak zijn er veel timeouts of komt er uberhaupt niets over de verbinding (soms wordt er wel het juiste IP adres via DHCP toegewezen maar is het IP van de router niet te pingen)
- Het feit dat de draadloze verbinding het niet doet was er eerst (wat timeouts tot geen verbinding kunnen maken) en wordt steeds erger
- Bedraad werkt het wel, ik zit deze post te typen op een PC die bekabeld op de router is aangesloten.
- Het lampje WLAN is ook niet altijd aan (en dan bedoel ik niet dat ie knippert)

Even nog wat over de WRT54G:
- Firmware: DD-WRT v23 (12/25/05)
- DHCP staat aan
- IP adres staat op 192.168.1.1
- Draadloze beveiliging staat op WEP
- MAC filter staat uit
- Draadloos kanaal staat kanaal nr. 9
- We gebruiken WDS om het netwerk te delen maar vandaar lukt het ook niet om de router te bereiken

Wat heb ik gedaan:
- Heel vaak aan en uit gezet voor variërende perioden
- Via de webinterface de router gereset (daarna instellingen die ik had opgeslagen teruggezet, het resetknopje leek niet te reageren)
- Antennes gecontroleerd, er zijn er twee en die zitten er goed in en lijken niet beschadigd te zijn
- De webinterface gecontroleerd op vreemde instellingen

Nu zou ik de firmware kunnen gaan updaten, maar het lijkt mij toch dat er zoiezo een SSID moet worden uitgezonden (want dit staat in de webinterface gewoon aan). Misschien heb ik de search niet goed gebruikt want ik vond vooral topics over mensen die geen draadloze verbinding kunnen krijgen in het algemeen of dat deze niet werkt met een bepaald soort modem.

Nu is mijn vraag of ik de router te vroeg dood verklaar of dat er nog andere dingen te doen zijn?

EDIT: Ik heb Linksys hier ook over gemaild maar geen reactie ontvangen

EDIT2: Laatst leek de router helemaal defect en werd er draadloos niets uitgezonden, maar ook werkte het bekabeld niet en bleven de PC's hangen tussen netwerkadres verkrijgen en geen kabel aangesloten, na een nacht geen stroom werkte het weer, maar na 1 dag was het draadloos weer bagger.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 22:42 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:09
Welk kanaal staat je router uit te zenden? Sommige netwerkkaarten kunnen namelijk niet alle kanalen ontvangen.

Als je iets onder de 12 probeert, dan kun je kijken of het werkt.

Onder de 12 werkt sowieso namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Goed dat je het vraagt, dat was ik vergeten te zeggen, het staat inmiddels in de startpost.

Om het verhaal iets chronologischer te vertellen:

We hebben een draadloos netwerk dat gedeeld is met de buren en hebben zelf ook twee labtops en een iPhone (studentenhuis). Dit draadloze netwerk heeft jaren goed gewerkt, soms moest de router spanningsloos, maar dat kan. Nu moest dat spanningsloos maken veel vaker en nu lijkt het draadloze gedeelte helemaal niet meer te werken.