Electronica Niveau maar dan anders ...

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 07:14

klaaz

it's me!

Topicstarter
daNpy haalde in een ander gelijknamig topic aan dat ie errug veel verstand heeft van electronica, wat anderen het niet echt met hem eens zijn. ;)

Feit is dat mijn kennis begint bij plus en min en ongeveer eindigt bij de werking van een condensator. *D

Zijn er ook sites waar ik op een leuke, goed leesbare wijze electronica kan leren begrijpen? Heeft iemand onder jullie wel eens iets daarover ge-html't?

Het gaat dus om de basics, echter hoe uitgebreider hoe beter.

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 17:13 schreef Marq het volgende:
http://www.circuitsonline.f2s.com
.

Hoofdzakelijk geripte schemas iut de elektuur, maar goed :)

Verwijderd

Ik wil niet zeggen dat ik de beste qua electronica, maar het viel mij op dat sommigen niet weten wat parallel en serie is (in elektrotechniek) En daar kun je nog wel eens een LEDje mee opblazen als je aan een simpele baybus bezig bent! ;)

Op mijn site probeer ik alles zo duidelijk mogelijk bij, en als er iets niet klopt of men begrijpt iets niet ben ik ALTIJD te mailen over het 1 en ander!

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Op vrijdag 16 februari 2001 17:39 schreef Generaal_Putlucht het volgende:

Hoofdzakelijk geripte schemas iut de elektuur, maar goed :)
Die link opent een downloadscherm bij mij :(

Btw DaNpy, keep up the good work. Waarom zet nu niemand eens een keertje wat leuks om te solderen online met een goede uitleg van de werking van de componenten en een boodschappenlijstje?

Verwijderd

Dara ben ik nu dus nog steeds mee bezig!! En ik moet zeggen, het vordert!! De print lay-out is bijna af! Ik zal binnenkort weer eens een PCB online zetten daarvan!
Bedankt voor de complimenten! >:)>:)

Verwijderd

Danpy: rot eens op met dat gespam voor je waardeloze site. (Er staat niets interessants op; bijna alles onder constructie; pcb/schema's ontbreken, zijn onleesbaar, of kloppen niet; dooie links, et cetera.)

Ben je referrers aan het scoren of zo?

Wat staat er in de GOT-FAQ?
Mijn website is de beste van de hele wereld, en ik wil iedereen daar de hele tijd van op de hoogte stellen.
En dat zien wij als spammen... Ook zoiets wat niet gewenst is. Als je een homepage hebt, vul die dan gewoon in bij je Profile. Is er iemand geinteresseerd in je pagina, dan haalt diegene het wel uit je gegevens of klikt op dat mooie huisje. Het posten van je URL onder elk bericht werkt irriterend en wordt niet gewaardeerd.
Als je een nieuwe pagina hebt gebouwd of een bestaande hebt veranderd en je wilt anderen om een mening vragen, dan kan dat in het Webdesignforum. Het posten van je URL mag daar wel, zij het mondjesmaat.
Los daarvan; het kan niet de beste site van de hele wereld zijn: dat is nog altijd deze.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 16 februari 2001 21:09 schreef rabarbertje het volgende:
Danpy: rot eens op met dat gespam voor je waardeloze site. (Er staat niets interessants op; bijna alles onder constructie; pcb/schema's ontbreken, zijn onleesbaar, of kloppen niet; dooie links, et cetera.)

Mijn website is de beste van de hele wereld, en ik wil iedereen daar de hele tijd van op de hoogte stellen.
En dat zien wij als spammen... Ook zoiets wat niet gewenst is. Als je een homepage hebt, vul die dan gewoon in bij je Profile. Is er iemand geinteresseerd in je pagina, dan haalt diegene het wel uit je gegevens of klikt op dat mooie huisje. Het posten van je URL onder elk bericht werkt irriterend en wordt niet gewaardeerd.
Als je een nieuwe pagina hebt gebouwd of een bestaande hebt veranderd en je wilt anderen om een mening vragen, dan kan dat in het Webdesignforum. Het posten van je URL mag daar wel, zij het mondjesmaat.
Los daarvan; het kan niet de beste site van de hele wereld zijn: dat is nog altijd deze.
Ik vind het niet echt spam, hij heeft die site juist voor GoTters die niet zoveel van elektronica afweten gemaakt! En hij zegt toch ook dat de site nog niet af is!
ik vind het een goed initiatief van daNpy!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Ja, en dat "wij" wie zijn dat dan?
ik zie jou niet echt actief op Tweakers net..

Verwijderd

Wat is er onduidelijk? MAIL ME DAN!! staat er bij! Wat klopt niet? MAIL ME!
En idd alles is onder constructie omdat ik ZELF ook nog steeds bezig ben!! Ik heb ook nog school enzo en dat gaat voor!

Waar staat dat mijn website de beste van de wereld is??? Dat mag je mij laten zien!

En ik mensen die niet zoveel verstand van electronica hebben zullen er misschien WEL wat vinden, zoals demoniac al zei!

-bovendien zet ik mijn URL er niet meer bij in het bericht-

De groeten!
Als je alles al weet, is de site niet voor jou bedoeld.......

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

:? Wie heeft het over 'wij' dan?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Lijt mij eens eerlijk doen.....

Mensen die geen verstand hebben van electronica moeten dergelijke dingen ook niet zelf doen, ze slopen de boel eerder dan dat ze iets leuks maken. Proberen ze slimmer te maken door online uitleg en schema's creëert alleen maar meer vragen tot soms veel gezeur over "hoe moet dit ?" en "waar kan ik de onderdelen kopen ?".

Ik spreek dus uit ervaring, zowel op tweakers als in mijn eigen omgeving.

O ja, mensen die de Conrad als enige electronicawinkel weten te vinden zijn in mijn ogen ook geen kenners.

[edit mode]
wie heeft in de eerste zin Laat in Lijt veranderd ?
[/edit mode]

Verwijderd

Dat klopt Conrad is voor beginners/ hobbyisten. Ze hebben wel een winkel waar wat te bekijken/testen valt, maar het is van slechte kwaliteit, goedkoop uitziende plastic behuizingen, enz. enz.

Display elektronika roelt gewoon, goede kennis/goede producten en als ze iets niet hebben i shet snel binnen na bestelling.
Dit duurt eeuwen bij conrad.

PS Ik studeer Elektrotechniek aan de UT, dus...

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 21:29 schreef Demoniac het volgende:
:? Wie heeft het over 'wij' dan?
:) Was niet tegen jou of Danpy. Was Rabarbertje's posting, "wij vinden dat spam"

(Spam is de Britse versie van boterhamworst trouwens >:) )

Sorry dat ik niet duidelijk genoeg was.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025

zeur niet zo man
ga zo door hoor DaNpy

Audi A8 W12 6.0

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Op zaterdag 17 februari 2001 11:22 schreef 100Mb.Inet het volgende:
PS Ik studeer Elektrotechniek aan de UT, dus...
Dus? Elektrotechniek is iets TOTAAL anders als Elektronica.

Greetz,
Een afgestudeerd elektronicus. :)

PS: Display is OK, maar er zijn vele (vaak kleinere) zaken die beter zijn, zeker als het gaat om bijzonder spul. Conrad is... tsja, Conrad. ;)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 12:41 schreef afterburn het volgende:

[..]

Dus? Elektrotechniek is iets TOTAAL anders als Elektronica.

Greetz,
Een afgestudeerd elektronicus. :)
Leg eens uit? ;)

Verwijderd

Elektrotechniek heeft ook te maken met hoogspanning :) zoals huis installaties of fabrieken

Verwijderd

Klopt weet ik ook wel.

Elektrotechniek is een wat bredere term dan elektronika, maar wat ik eigenlijk bedoel:
Als je Elektrotechniek studeert, dan weet je ook veel van het deelgebied elekronika.
Je komt nl. niet zo ver als je niets van elektronika afweet.

/edit/ Elektrotechniek heeft dus niet TOTAAL niets met elektronika te maken, zie hierboven.

Verwijderd

Danpy roept in elke topic dat je naar zijn site moet gaan. Dat is spammen.
Zie http://gathering.tweakers.net/misc?action=faq&id=3#23 over spammen.
Dat 'wij' komt dus uit de FAQ van tweakers. Het is namelijk een citaat.

Hoezo help je mensen die niets van elektronica afweten door foute schema's te plaatsen? (Die hij nu dan ook heeft weggehaald!)

Verwijderd

Je kunt ook proberen mensen suggesties te doen om dingen te verbeteren, of aan te passen, in plaats van ze alleen maar af te kraken. Positieve kritiek noemen ze dat.

Of gewoon stil blijven als je niets kunt bijdragen.

(8>

Of van mijn part leuke grappen maken. Maar mensen proberen te kleineren slaat nergems op, vind ik. 8-)

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Wat een gedoe allemaal zeg. Als je in een topic leest wat je niet aanstaat kun je ook zaken tegenkomen waar je moeite mee hebt. Blijf dan weg of lees er over heen. Er zijn mensen die het wellicht wel interessant vinden... :(
Of gewoon stil blijven als je niets kunt bijdragen.(8>

Of van mijn part leuke grappen maken. Maar mensen proberen te kleineren slaat nergems op, vind ik. 8-)
I agree with that, so DaNpy keep up the good work and make it better.
Pagina: 1