Oost-NL -> Zuid Limburg, beste route?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 17:30

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Binnenkort moet ik, in de spits, van de achterhoek naar Zuid Limburg toe. Nu zijn er drie opties die ik kan nemen:

* Arnhem - Den Bosch -Eindhoven - Maastricht: kom ik waarschijnlijk twee keer in een file, zowel bij Arnhem als bij Eindhoven
* Arnhem - Nijmegen - Via nieuwe A73 naar Limburg: 1 keer file waarschijnlijk (Arnhem), maar de tunnel bij de A73 doet vaak raar de laatste tijd
- Via Duitsland: Via Duisburg - Krefeld - Langs Dusseldorf

Routeplanner geeft de laatste optie als optimaal aan, maar hoe staat het met de drukte daar op vrijdagmorgen. Is er dan in het Ruhrgebied, bij Dusseldorf, een drukke spits?

Er zal vast wel iemand zijn die deze route vaker moet rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Tegenwoordig zou ik de nieuwe route nemen, best te doen:

Arnhem - Nijmegen - A73 naar Limburg

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
maar is dat korter / cq sneller dan Duitsland? De meeste online routeplanners kennen de route nog niet, dus ik kan het niet echt vergelijken

meer belang hecht ik eraan dat ik niet in de file kom, een aangezien Arnhem tegenwoordig bijna altijd vol staat bij het Velperplein, mijd ik dat liever

[ Voor 39% gewijzigd door greatgonzo op 25-02-2008 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 12:20

Luke!

#Treinbaas
greatgonzo schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:38:
* Arnhem - Nijmegen - Via nieuwe A73 naar Limburg: 1 keer file waarschijnlijk (Arnhem), maar de tunnel bij de A73 doet vaak raar de laatste tijd
Eh ja, want hij is pas een week open. Mocht er iets loos zijn dan, dan ga je bij Beesel de A73 af en rijd je binnendoor en ga je na Roermond weer de A73 op. Is er niks loos - zoals nog altijd het grootste deel van de tijd - dan ben je de tunnels zo voorbij.

[ Voor 12% gewijzigd door Luke! op 25-02-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

greatgonzo schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:38:
Binnenkort moet ik, in de spits, van de achterhoek naar Zuid Limburg toe. Nu zijn er drie opties die ik kan nemen:

* Arnhem - Den Bosch -Eindhoven - Maastricht: kom ik waarschijnlijk twee keer in een file, zowel bij Arnhem als bij Eindhoven
- Via Duitsland: Via Duisburg - Krefeld - Langs Dusseldorf

Routeplanner geeft de laatste optie als optimaal aan, maar hoe staat het met de drukte daar op vrijdagmorgen. Is er dan in het Ruhrgebied, bij Dusseldorf, een drukke spits?

Er zal vast wel iemand zijn die deze route vaker moet rijden :)
Je vergeet dat bij Den Bosch én bij Eindhoven de ring open ligt ivm wegwerkzaamheden. Ik sta altijd bij Eindhoven én bij Den Bosch in de file / langzaam rijdende verkeer omdat er altijd wel een paar klojo's zijn die dat soort situaties niet snappen.
Ik zou gewoon makkelijk doen en via de A73 gaan, het Ruhrgebied is overigens sowieso niet erg optimaal, dat is bijna net zo 'fijn' filerijden in de spitstijden als in NL.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
Het is vandaag weer raak:

Tunnel A73 weer afgesloten door storing
DEN HAAG - De A73 is dinsdagochtend omstreeks 07.15 uur tussen Roermond en Venlo in beide richtingen afgesloten door een storing in de Roertunnel. Dat heeft de ANWB gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het is dat die tunnels nu zo vreemd doen (kunnen we in dit land nu echt niets goed doen?), anders is de A73 de enige optie. Via Duitsland zou ik nog niet aan denken, dat is 60-70 km om (afhankelijk van waar je weer terug de grens over gaat) en is dus altijd langzamer.

Alternatief voor de A73 zuid (als de tunnels dicht zijn) is de Napoleonsbaan N273. Dan ga je er bij de afslag Maasbree/Helden af en dan linksaf richting Baarlo. Doorrijden tot Grathem en daar de A2 weer op. Omdat nu iedereen over de A73 rijdt kan die route best eens veel rustiger zijn.

Ik zou dus altijd via de A73 naar het zuiden rijden en dan kun je bij Blerick aan de hand van de verkeersberichten besluiten om de A73 of de N273 te nemen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ben onlangs nog vanuit omgeving Doetinchem die kant op geweest... We zijn toen via Duitsland gegaan en dat ging behoorlijk vlot. Het was wel ruim buiten de spits... Ik denk dat je het beste even de beschikbare informatie in de gaten kunt houden (eventuele wegwerkzaamheden, verwachte drukte, etc.) en afhankelijk daarvan een beslissing moet maken, voordat je weggaat.

[ Voor 3% gewijzigd door wolly_a op 26-02-2008 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 13:55

Goverman

not loaded

Ik kan er maar één ding op zeggen Leve de A73-zuid!!

Omrijden via Duitsland gaat niet werken, de A31 loopt vanaf Gronau eigenlijk niet meer strak langs de Nederlandse grens.

Voor de route die jij omschrijft is de nieuwe A73 eigenlijk gewoon gemaakt.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:07

-tom-562

Oliesjeik

Arnhem-Nijmegen, en dan 's ochtends met de ochtendspits? Reken maar op een flinke berg extra reistijd! Er staat bijna altijd file bij Nijmegen/knooppunt Valburg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

-tom-562 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:38:
Arnhem-Nijmegen, en dan 's ochtends met de ochtendspits? Reken maar op een flinke berg extra reistijd! Er staat bijna altijd file bij Nijmegen/knooppunt Valburg
Mja, op vrijdag is de spits altijd iets rustiger. Ik zou de A73 route erop wagen, maar door Duitsland rijden lijkt me een hele goede 2e optie.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:07

-tom-562

Oliesjeik

Tja, 's ochtends mss wat rustiger, maar 's middags staat het daar muurvast

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Eindhoven zou ik niet doen 100% zeker dat je in de file staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Goverman schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:17:
Ik kan er maar één ding op zeggen Leve de A73-zuid!!

Omrijden via Duitsland gaat niet werken, de A31 loopt vanaf Gronau eigenlijk niet meer strak langs de Nederlandse grens.

Voor de route die jij omschrijft is de nieuwe A73 eigenlijk gewoon gemaakt.
Is het wel omrijden: toch raar dat alle routeplanners via Duitsland aangeven:

Borculo - Landgraaf

Via A73: 237 km
Via Eindhoven: 233 km
Via Duitsland: 204 km

Volgens Routeplanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou proberen via Duitsland te rijden. Je hebt dan wel kans dat je in een flinke spits terechtkomt, maar het voordeel is wel dat je goed kunt doorrijden op de autobahn. Als je via Eindhoven rijdt dan zit je ook in de spits, dus dat maakt niks uit. Via Duitsland is het wel een kortere route, maar je zit afaik wel even lang in de auto dan als je via Eindhoven zou rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Je kunt ook vanaf Helmond over enkele provinciale wegen rijden die redelijk parallel (met wat bochten natuurlijk en soms een dorp ertussen) lopen aan de Snelweg vanaf Eindhoven naar Zuid Limburg.

Gaat sneller dan over die snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Borculo-Landgraaf is ook wat anders dan Arnhem-Maastricht (waar ik op zocht).
Ik denk dat het dan gewoon uitproberen is. De route via Duitsland is 40 km korter maar duurt even lang.

Signatures zijn voor boomers.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

A73-route heeft als grootste nadeel (los van misdragende tunnels) dat het rond Arnhem echt ranzig kan zijn. A50 staat geregeld van Grijsoord (A12-A50) tot Ewijk (A50 A73) muurvast. En enig algernatief is om de A325 te pakken en dan dwars door het centrum van Nijmegen te rijden in de spits...

A50 doorrijden tot Eindhoven (hoezo 's Hertogenbosch? Dat moest vroeger toen de A50 nog niet tussen Oss en Eindhoven doorgetrokken was, maar tegenwoordig is het ranzig en onnodig om) en dan A2 pakken zou ik afraden, je zit net zo vast bij Arnhem en Eindhoven is zelfs bij doorstromend verkeer ellendig ivm werkzaamheden over gehele ring.

Nee, dan zou ik de DE route pakken - niet in de laatste plaats omdat je er veel meer potentiele routes hebt als je vast komt te zitten. Volgens de Google planner zou het welgeteld 3 minuten langer duren dan de A73-route, maar Google houdt geen rekening met files op de A50...

Meest voor de hand liggende route is via Bocholt op de A3 terechtkomen, doorrijden tot Oberhausen-Nord en daar de A42 pakken, die uitrijden en bij kreuz Kamp-Lintfort de A57 zuidelijk pakken om tenslotte bij Neuss de A46 westelijk te nemen en uit te rijden, wat binnen een steenworp van Landgraaf ligt. Grote voordeel is dat je zo de drukste gebieden (Duisburg, Duesseldorf) vermijdt, dus kans op file is lager. Ik zou hooguit op de A57 ter hoogte van Krefeld problemen verwachten.

En als het toch raak is? Nou, als de A42 in westelijke richting dicht zit, gewoon de A3 iets verder doorrijden tot de A40 bij Duisburg en die dan tot de A57 pakken. Weet je dat het bij Krefeld raak is (of is de A40 ook te druk)? Rij dan nog verder op de A3 door tot Ratingen en neem dan de A44 westelijk naar de A57. Of rij ten zuiden van Duesseldorf door en pak gelijk de A46 :z

Het verschil tussen al die routes is niet meer dan 8km (A3-A40-A57-A46 is de kortste met 204km, A3-A46 is langste met 212km) en de filevrije reistijd scheelt niet meer dan 5 minuten (A3-A42-A57-A46 is snelste met 2u36 minuten, A3-A44-A57-A46 is traagste met 2u41 minuten)

Zo kun je als je de radio aan hebt (of op andere manier de files real-time in de gaten kan houden) makkelijk files vermijden - je moet echt enorme pech hebben als het op al die routes tegelijk problematisch is. Vooral daarom is de DE route betrouwbaarder.

Ander punt in het voordeel ervan: je meldt niet wie je benzine betaalt, maar als je zelf moet betalen is de kortste route (via DE dus) handig, en als de baas betaalt... tja, de A57 is een van die wegen zonder al teveel limieten O-)

Oslik blyat! Oslik!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 00:11

Wok

Dakloos...

Met stom ^^

Nu valt Grijsoord de laatste tijd nog wel mee (maar dat kan ook echt een k*t stuk zijn als je daar niet bekend bent O-) ), maar Valburg-Ewijk is echt een bitch. Do not even try om via de A15 bij Valburg de A50 op te komen, want dan sta je nog langer vast als dan je via Arnhem (A12-A50) die weg volgt :X

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96160

Ligt eraan waar vanuit de achterhoek, maar ik heb lang het volgende traject gereden:

Groenlo -> Aalten -> Bocholt -> Wesel -> Geldern -> Straelen -> Venlo

Kortste en even snel als via de A73 zonder files. Record staat op 1:15 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 07:42
Ik zou via duitsland rijden.

Zelf ben ik wel eens van zuid limburg naar assen gereden, en damn dat is echt een tering eind. Via NL mag je overal maar 120km, en zit je constant met op- en afritten. Via duitland kan je tenminste goed door rijden, zonder dat je steeds weer 70 moet rijden, etc.
Pagina: 1