Toon posts:

Fan vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De fan van mijn geforce 6600 werkt niet meer. Ik wil deze vervangen, maar zie op internet alleen maar fan's met een 3 polige connector. Op mijn kaart kan alleen een 2 polige en op het moederbord zie ik geen connector waar deze stekker op zou kunnen.
Bestaat er hier een converter o.i.d. voor?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48
Ehm, koop voor weinig geld een Arctic nVidia Silencer en schroef die er gewoon op? Is ie meteen stil ook (wel goede type pakken uiteraard). Heb er nog eentje liggen voor een 6600 :)

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er wel groot uit of lijkt dat maar zo? Ik heb niet veel plaats over in de kast dus de koeler moet niet veel groter worden dan de standaard koeler die er op zit.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Een driepolige connector kun je gewoon op die 2-polige aansluiting schuiven :)

Dat derde draadje is voor de snelheidsregeling van de fan en wordt dan gewoon niet gebruikt door je kaart :)

[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 25-02-2008 21:26 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Inderdaad, die 3 polige stekker is niet vereist... wel kan het zijn dat hij dan standaard blijft draaien op een bepaald aantal toeren en dat deze niet variabel is .... kan dus zijn dat dat het decibelniveau niet ten goede doet....

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:39
Je kunt natuurlijk ook een molex naar 3pin.
Zoals Zalman MC-01. ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:10:
Inderdaad, die 3 polige stekker is niet vereist... wel kan het zijn dat hij dan standaard blijft draaien op een bepaald aantal toeren en dat deze niet variabel is .... kan dus zijn dat dat het decibelniveau niet ten goede doet....
Waarschijnlijk regelt de huidige fan, welke ook maar twee pinnetjes heeft, dat door middel van voltage... lager voltage = minder RPM... anders zou die ook heel hard moeten zoemen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1