Toon posts:

Probleem met booten van usb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo tijdje geleden is mijn harddrive controller op mijn laptop stuk gegaan, vandaar dat ik op usb HD boot, hiervoor moest ik een paar inf bestanden op de windows xp cd aanpassen zodat hij de usb drivers inlaad voordat hij boote. Nou dit werkte goed na veel gedoe en heb een half jaar fso me laptop via usb geboot.

Maar nu komt het probleem, laatst heb ik nogal wat problemen gehad dat ik Windows opnieuw moest installeren, met de aangepaste cd natuurlijk. Helaas krijg ik de heletijd een blauw scherm en dit elke keer als ik Windows installeerde, ik had gelukkig nog een ghost gemaakt van de laptop image, deze heb ik met succes terug gezet op de hd, maar helaas na het Windows logo wederom een blue screen.

Ik dus via de Windows cd booten om de recovery console fixmbr fixboot etc te doen, dat ging goed daarna heb ik ook chkdsk gedaan /r en /p als ik het niet mis hebt, helaas resulteerde dit met een onbekende error dat de schijf niet goed was ofzoiets. Dit geld ook voor checkdisk voor Windows.

Daarna heb ik nog een andere HD geprobeerd maar deze geeft ook een blauw scherm, ik sta bijna op het punt om mijn laptop uit het raam te smijten echter hoop ik nog ergers of jullie me nog wat tips kunnen geven om dit op te lossen. Tevens kan ik Windows ook niet op die andere hd installeren maar krijg weer na de 1e installatie reeks een blauw scherm.

Kan iemand me helpen

Het is een acer aspire 1690 ddr2 versie

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02 07:55
Om wat zaken uit te sluiten kan je natuurlijk wat dingen uitproberen, naast hetgeen al uitgeprobeerd.

Live cd starten (volgens mij kan die 100% zonder hdd werken).
Van USB-stick starten, zie of dat wel werkt.

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

Verwijderd

Topicstarter
Blackeagle schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 07:45:
Om wat zaken uit te sluiten kan je natuurlijk wat dingen uitproberen, naast hetgeen al uitgeprobeerd.

Live cd starten (volgens mij kan die 100% zonder hdd werken).
Van USB-stick starten, zie of dat wel werkt.
Live cd wat is dat?

Van usb disk starten is geen optie, buiten het feit dat ik niet zon grote usb schijf heb, heeft zon ding maar een klein aantal beschrijvingen voordat ie het loodje legt.

Ik kan overgigens wel gewoon ubuntu via cd booten (dat os word volledig via de cd gerunt)

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02 07:55
Live cd is een beetje hetzelfde idee als Unbuntu.
Dus dat is verder prima.

Kan je op dat moment wel je hdd volledig benaderen?

Anders kan je natuurlijk ook nog je hdd proberen te scannen op fouten ed?

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

dit is een software probleem, aangezien de interne HDD toch al dood was ;)

ik verplaats hem daarvoor naar Windows Clients

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
meschien is je usb stick kapot, usb heeft kan ook niet eeuwig mee.
wat voor heb je ?
ik had ergens gelezen als je hem bootable maakt dat zijn levensduur veel korter is.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ondertussen heb ik ubuntu proberen te installeren en hij komt meteen met deze meldingen.

cannot allocate recourse region 7 of brigde 0000 blah blah blah

cannot allocate recourse region 8 of brigde 0000 blah blah blah

cannot allocate recourse region 9 of brigde 0000 blah blah blah

Het is btw een usb hd zon laptop hd geval heb diverse hd's geprobeerd allenmaal werken ze niet

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 11:02 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:58:
Ok ondertussen heb ik ubuntu proberen te installeren
Waarop, op een USB HDD?
en hij komt meteen met deze meldingen.

cannot allocate recourse region 7 of brigde 0000 blah blah blah
Probeer de exacte melding nou eens duidelijk weer te geven - ik heb nog geen enkele Linux-distro errors zien geven met blah blah blah in de melding.

Anders zie ik weinig heil in de toekomst van dit topic.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1