Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172099

Topicstarter
Een aantal dagen geleden is mijn telefoon (HTC S-710) flink nat geworden (Lees: in de wc gevallen). ;(
Nu heb ik hem een aantal dagen laten 'drogen' om te voorkomen dat er kortsluiting zou ontstaan binnen in de telefoon.
Net, een minuut of 10 geleden heb ik hem dus weer aangezet met de stille hoop dat alles het normaal zou doen. Hij, de telefoon, gaat 'gewoon' aan. Waarna mijn scherm oplicht. Nu heb ik 2 problemen:
Er zitten nog vochtige plekken in het scherm, en (dit heeft wel wat meer prioriteit) hij weergeeft het simpelweg niet meer zoals het moet. Zie foto:

Opstartscherm WM6 bij mij:
Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08091/picture_36732.jpg

Hoe het opstartscherm van WM6 hoort te zijn: (oid)
Afbeeldingslocatie: http://windows-hq.com/directory_gallery/WM6_Logo.png

Is er nog een kans(je) dat het goedkomt zonder verdere reparaties?

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 25-02-2008 21:38 . Reden: Aanhef en/of groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:13

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Anoniem: 172099 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:51:
Een aantal dagen geleden is mijn telefoon (HTC S-710) flink nat geworden (Lees: in de wc gevallen). ;(
Nu heb ik hem een aantal dagen laten 'drogen' om te voorkomen dat er kortsluiting zou ontstaan binnen in de telefoon.
Net, een minuut of 10 geleden heb ik hem dus weer aangezet met de stille hoop dat alles het normaal zou doen. Hij, de telefoon, gaat 'gewoon' aan. Waarna mijn scherm oplicht. Nu heb ik 2 problemen:
Er zitten nog vochtige plekken in het scherm, en (dit heeft wel wat meer prioriteit) hij weergeeft het simpelweg niet meer zoals het moet. Zie foto:

Opstartscherm WM6 bij mij:
[afbeelding]

Hoe het opstartscherm van WM6 hoort te zijn: (oid)
[afbeelding]

Is er nog een kans(je) dat het goedkomt zonder verdere reparaties?
Ja, maar die is wel heel klein.

Water* doet namelijk helemaal niets met een toestel. Is niet slecht voor een toestel en zorgt niet voor kortsluiting. En het corrodeert ook niet, nadat het toestel in water* heeft gelegen.

Helaas zit er in water nog meer dan alleen maar H2O, namelijk veel mineralen en metalen. Zodra het H2O uit jouw toestel is verdampt, blijven alleen de mineralen/metalen over, die voor kortsluiting en corrosie kunnen zorgen.

Naar het lijkt is de H2O bij jouw al weg, droger kan `ie dus niet worden. Dus ik vraag mijzelf af of hij het nog zal gaan doen... Ik denk van niet.

(*)Puur water, H2O

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03
Water in een toestel is meestal einde verhaal, zelfde gehad hiet met een N73 paar dagen terug. Grappig in de wc vallen, maar telefoons kunnen er niet tegen.
Telefoon gaat wel aan e.d. Maar de sim registreert niet meer ook een andere sim niet.
Ik denk dat deze dus net als mijne dood is. Ik heb op Marktplaats relatief goedkoop een nieuwe kunnen bestellen. Kijk daar eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-04 07:36
Mijn telefoon had in de wasmachine gezeten. Hij ging nog wel aan, maar ook bij mij was het scherm helemaal verwaterd, je kon er niks meer van maken.
Ik ben bang dat dit bij jou ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146983

Zeker kan het nog goedkomen!
Mijn Samsung D500 kwam na veel zoekwerk uit een pas gewassen spijkerbroek rollen.
Nadat ik dat ding uitelkaargehaalt heb, tot op de print toe, op een verwarmde plek laten
drogen enkele dagen kwam het goed. Wel heb k met een oud borsteltje geprobeert om
de print n beetje af te vegen. Het scherm was n klein beetje beslagen, zoals iemand al omschreef,
maar dit trok gedurende enkele dagen weg. Nadat ik het geheel inelkaar gezet heb
sprong hij, met verbasing, gewoon aan. Hij werkt nu al bijna een jaar probleemloos.

Geluk? geen idee, het is al het 2e toestel dat ik zo van een verdrinkingsdood red!

Beetje handig zijn en gewoon aandurven, niet geschoten is altijd mis zeg ik dan maar!

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19503

Zelfde gehad ook met een D500,doet het gewoon weer na 2 weken uitelkaar te hebben gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Grappig.. ook mijn d500 deed het gewoon weer na 2 weken drogen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier al twee keer een Nokia 6230i mee gewassen (hoorde raar gebonk in de wasmachine :+ ), afgelopen zaterdag bijna voor de derde keer O-) .

In beide gevallen meteen de accu en alle andere zooi eruit gehaald en toen 2 weken op de verwarming laten drogen. Alle vochtplekken zijn verdwenen en het toestel werkt nog steed _/-\o_ .

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-04 08:08
deze stop er van zelf mee of zal kuren vertonen, water in toestel=ber
beyond economical repair, oftewel, de koperen deeltjes op de printplaat gaan vanzelf oxideren, slaan groen uit en je toestel zal er last van hebben, vroeg of laat dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
fukutoshin schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:47:
deze stop er van zelf mee of zal kuren vertonen, water in toestel=ber
beyond economical repair, oftewel, de koperen deeltjes op de printplaat gaan vanzelf oxideren, slaan groen uit en je toestel zal er last van hebben, vroeg of laat dan
Nou, dit klopt niet helemaal kan ik zelf wel vertellen. Ik had net een nieuwe Samsung toen ik op vakantie naar Terschelling(Appelhof :D ) ging. Hij heeft de 1e nacht buiten de tent gelegen |:( en toen was het gaan regenen die hele nacht. Telefoon was dus drijfnat, lag ook nog eens in een bord :X , maar ik had geen goede mogelijkheid om hem te drogen die week(hele week slecht weer en tent zonder verwarming en erg vochtig daar). Ik heb de hele week nog telkens geprobeerd hem aan te zetten, maar grootste deel van het keypad reageerde niet. Een week later kwam ik thuis en heb ik hem 2 dagen op de verwarming gelegd en daarna deed hij het weer. :) Doet het nu al weer 2 jaar zonder mankementen.

[ Voor 3% gewijzigd door heracles op 26-02-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-04 16:19
Ginz schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:37:
[...]

Ja, maar die is wel heel klein.

Water* doet namelijk helemaal niets met een toestel. Is niet slecht voor een toestel en zorgt niet voor kortsluiting. En het corrodeert ook niet, nadat het toestel in water* heeft gelegen.

Helaas zit er in water nog meer dan alleen maar H2O, namelijk veel mineralen en metalen. Zodra het H2O uit jouw toestel is verdampt, blijven alleen de mineralen/metalen over, die voor kortsluiting en corrosie kunnen zorgen.

Naar het lijkt is de H2O bij jouw al weg, droger kan `ie dus niet worden. Dus ik vraag mijzelf af of hij het nog zal gaan doen... Ik denk van niet.

(*)Puur water, H2O
En als je de telefoon nu eens een tijdje in gedemineraliseerd water legt, dan zouden de mineralen weer moeten oplossen. Als je daarna nog eens spoelt zou je dat misschien kunnen wegspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-12-2024
Jeebus schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:33:
[...]

En als je de telefoon nu eens een tijdje in gedemineraliseerd water legt, dan zouden de mineralen weer moeten oplossen. Als je daarna nog eens spoelt zou je dat misschien kunnen wegspoelen.
Ja, hij is nu ook onbruikbaar.

Je kant hem idd in puur H2O dompelen, en daar eventueel een dag in laten staan, dan weer laten drogen, eventueel nog een keer herhalen..... Dan heb je best kans dat het mini metaal deeltje / wat dan ook, welke nu voor kortsluiting zorgt, weg is!

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:43
Je kunt misschien het beste nog proberen de printplaat te reinigen met Isopropanol en een borsteltje, bijvoorbeeld een tandenborstel. Met het borsteltje zorg je er voor dat ook (sterk) aangekoekte troep los komt. Wel voorzichtig borstelen natuurlijk! Isopropanol lost verontreinigingen op en verdrijft vocht. Het vervliegt overigens vrij snel, maar voor de zekerheid zou ik de telefoon een paar dagen goed laten drogen, zodat je zeker bent dat alle vloeistof weg is. Daarna hopen op het beste! ;)

De meeste componenten zijn goed bestand tegen Isopropanol, ik weet alleen niet of het in het LCD scherm zou kunnen kruipen en wat daar de gevolgen van zijn. Isopropanol is een reinigingsvloeistof die ook industrieel gebruikt wordt om onder andere PCB's mee te reinigen.

Gebruik in geen geval normale contactspray of tunerspray o.i.d.! Hierin zitten vaak een soort schuurmiddelen (contactspray) of smeermiddelen (tunerspray), waardoor je na verloop van tijd allerlei vreemde klachten kunt krijgen zoals weigerende knopjes of een microfoon die geen geluid meer geeft. Overigens raadzaam om de speaker en microfoon zo veel mogelijk te vermijden met de reinigingsvloeistof, die kunnen er soms niet heel goed tegen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Je moet ook geluk hebben. Vorig jaar op vakantie liet iemand met zijn dronken kop er één in het Gardameer vallen. Dat nummer gebelt en zo konden we hem vinden waarna die het gewoon bleef doen. :D

Zal alleen zelden voorkomen denk ik...

• wvkreg
Mijn toestel ligt nog lekker te drogen op de verwarming, maar ik heb weinig hoop dat ie nog weer gaat werken. Alles doet het, behalve als ik de SIM plaats ziet ie geen netwerk meer.
Iemand nog ideeën?

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:36
Toen mijn oude telefoon 1.5 uur in de wasmachine had gedraaid had ik hem al afgeschreven. Echter kon ik hem na een paar uurtjes wel weer aanzetten, waarna die na 1 seconden meteen weer uitging. Ik wist dat niet niet goed was maar deed dit toch ongeveer elk uur, hij deed het steeds iets langer. Na een dag ofzo deed de telefoon het helemaal weer. Zonder openmaken oid.

• wvkreg
Ja snap ik, maar voor de sim registratie, what can I do?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Basje2001 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:47:
Je kunt misschien het beste nog proberen de printplaat te reinigen met Isopropanol en een borsteltje, bijvoorbeeld een tandenborstel. Met het borsteltje zorg je er voor dat ook (sterk) aangekoekte troep los komt. Wel voorzichtig borstelen natuurlijk! Isopropanol lost verontreinigingen op en verdrijft vocht. Het vervliegt overigens vrij snel, maar voor de zekerheid zou ik de telefoon een paar dagen goed laten drogen, zodat je zeker bent dat alle vloeistof weg is. Daarna hopen op het beste! ;)

De meeste componenten zijn goed bestand tegen Isopropanol, ik weet alleen niet of het in het LCD scherm zou kunnen kruipen en wat daar de gevolgen van zijn. Isopropanol is een reinigingsvloeistof die ook industrieel gebruikt wordt om onder andere PCB's mee te reinigen.

Gebruik in geen geval normale contactspray of tunerspray o.i.d.! Hierin zitten vaak een soort schuurmiddelen (contactspray) of smeermiddelen (tunerspray), waardoor je na verloop van tijd allerlei vreemde klachten kunt krijgen zoals weigerende knopjes of een microfoon die geen geluid meer geeft. Overigens raadzaam om de speaker en microfoon zo veel mogelijk te vermijden met de reinigingsvloeistof, die kunnen er soms niet heel goed tegen.
en als dat Isopropanol verdampt dan blijft de rommel weer achter als residu, je moet 't dan dus echt gewoon afspoelen en porstelen.
Dit kun je ook gewoon doen met gemineraliseerd water en dan tijden laten drogen, als hij het dan weer doet (na 2 weken drogen, uit elkaar gehaald op de verwarming) is de kans wat minder groot dat hij door corrosie er na een halfjaar mee stopt.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:36
Probeer eens een ander sim kaart..

• wvkreg
op een simlocked toestel :P? T-Mobile thx...

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:54

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

wvkreg schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:41:
op een simlocked toestel :P? T-Mobile thx...
Wrm niet? Zit geen slotje op

Waarom? Omdat het kan!!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:18

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Misschien even naspoelen met demi water en weer laten drogen.

Anoniem: 172099

Topicstarter
Update:

Hij doet weer 'normaal'

2 opvallende zaken:
Het lampje dat aangeeft dat de telefoon aangeeft staat altijd aan, ook als hij uit staat.
Af en toe zegt 'ie uit het niets dat de simkaart er niet in zit.

Verder is het scherm nog vochtig. Maar daar heb ik verder (nog) geen last van.

Dankjullie voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Andere sim werkt ook niet...
ik krijg dan de melding: sim kaart ongeldig.

[ Voor 45% gewijzigd door wvkreg op 01-03-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254127

Ik heb dit gelukkig zelf nog niet meegemaakt maar voor de verhuizing hadden we nog een zwembad.. en tijdens het schoonmaken ervan liet mijn vader de telefoon erin vallen.. duikvlucht vanuit de borstzak.. maar deze telefoon heeft hij nog gewoon kunnen gebruiken.. het was een nokia 6230i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Anoniem: 172099 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:17:
Update:

Hij doet weer 'normaal'

2 opvallende zaken:
Het lampje dat aangeeft dat de telefoon aangeeft staat altijd aan, ook als hij uit staat.
Af en toe zegt 'ie uit het niets dat de simkaart er niet in zit.

Verder is het scherm nog vochtig. Maar daar heb ik verder (nog) geen last van.

Dankjullie voor de reacties
Dat heb ik bij mijn telefoon ook (roepen dat er geen sim in zit) en dat heeft niks met vocht te maken ;( teminste voor zover ik weet want mijn telefoon heeft (nog) geen bad genomen :X maargoed, misschien is er verder dan weinig aan de hand, altijd mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300416

Great!
Gister mn telefoon uit mijn tas gegraaid die blank stond met de inhoud van een flesje water 8)7
......En ik dacht die doet het nooooit meer.
Wel meteen droog gedept met een doekje en mn telefoon uit elkaar gehaald, batterij en sim eruit en de frontjes van elkaar af.
Toen ben ik dankzij deze site wat adviezen gaan opvolgen en kreeg weer een beetje hoop.
En jah hoor, na een hele dag drogen, en vandaag nog even een uurtje op de verwarming, doet mijn Nokiaatje het weer!!!
Conclusie; (1.) Als je telefoon een keertje zeiknat is geworden, niet direct weggooien, want met een beetje mazzel doet hij het gewoon weer!!
(2.) De Nokia N95 heeft naast zijn vele functies ook nog eens een zwemfunctie zonder daarna dood 4 ever te gaan!!!!!!!!!!!! :)

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 28-04-2009 20:48 . Reden: unbolded ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46304

Ik heb ook eens zoiets gehad, 6230i in de WC. Toestel helemaal uit elkaar geschroefd (Torx 6 schroevendraaier nodig), en na enkele dagen deed hij het weer. Echter, na enkele maanden deed opeens de camera het niet meer. Weer helemaal losgehaald, cameramodule eruit gepulkt (die zat met een soort klemveertjes op de print), en daaronder was duidelijk te zien dat er een soort aanslag over de contactsporen liep. Die aanslag voorzichtig weggehaald met een vochtige doek, weer laten drogen en het toestel werkt alweer jaren zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PALGamer
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-04 22:29
dus er is nog goede hoop voor mijn 6234..
gister een poolparty gehad, en om 1 uur was t wel weer tijd om te zwemmen..
door licht alcohol gebruik helemaal vergeten dat mijn telefoon in mijn zak zat..
telefoon ligt nu met batterij en sim eruit te drogen.
Hoelang moet ik wachten met aanzettten?

[ Voor 0% gewijzigd door PALGamer op 25-06-2009 11:01 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:01
Zo lang mogelijk PALGamer, zo lang mogelijk. Draai hem in een theedoek en leg hem in de zon.

* HenkEisDS zijn HTC S200 is een keer fris en schoongewassen in de wasmachine zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PALGamer
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-04 22:29
thnx, ik wacht voorlopig wel.. gelukkig heb ik nog ergens een oude mobiel liggen die ik wel kan gebruiken.

mijn vader kwam mijn telefoon tegen en heeft hem aangezet. hij doet het weer normaal.
bijkomend voordeel: problemen met de headset zijn verholpen _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door PALGamer op 25-06-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307833

Oke dit klinkt misschien raar maar, ik heb gehoord dat als je de batterij en sim uit de telefoon haalt, en in spiritus laat weken, dat het vocht eruit wegtrekt. ik raad je wel aan de achtergebleven spiritus eraf te wrijven voordat je hem weer aan zet ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-04 20:39
In spiritus.. Als dat in je telefoon komt krijg je dat er toch helemaal nooit meer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:01
Spiritus is juist hartstikke vervuild. Als je het nou over pure alcohol had gehad had ik het nog geloofwaardig gevonden.

*Vladd heeft waarschijnlijk een blauwe telefoon*
Pagina: 1