• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 19:23

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Beste mensen,

Ik was zojuist een potje Call of Duty 4 aan het spelen, toen mijn PC ineens vast liep. Ik dus rebooten, komen er ineens piepjes uit het moederbord. Eén lange en twee korte. Nu heb ik dit opgezocht, en blijkt dit met de videokaart te maken te hebben.

Dit is echt uit het niets gebeurd, heb hier in 2,5 jaar tijd nooit last van gehad. Nu ineens, toen ie vastliep en ik gedwongen werd te rebooten. Ik kan niet veel doen, aangezien hij meteen na het booten gaat piepen. Ik krijg niets op mijn scherm.

Wat kan ik nu doen? Ik laat hem op het moment even afkoelen, zodat ik dadelijk even de videokaart erin en eruit kan halen. Daarnaast heb ik al wat rondgekeken maar veel dingen die je kon controleren heb ik niet kunnen vinden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

PC specs:
AMD Athlon 64 3500+
Asus A8N-SLI Deluxe
XFX GeForce 7800GTX - 256MB
1GB DDR

[ Voor 6% gewijzigd door Zinu op 25-02-2008 20:21 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Als het ding ineens vastloopt is de kans groot dat er iets stuk is gegaan, door de troubleshooter te doorlopen kom je er wel achter waar het fout gaat.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb je andere pc's waarmee je onderdelen kunt uitwisselen?

🖥️ | 🚗

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Ik had er 45 minuten eerder ook al last van, maar toen kon ik gewoon nog naar mijn desktop. Ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat ik wel gewoon kon rebooten na een vastloper in CoD4.

@MadMarky: Tja, ik heb een oude P4 staan met een GeForce 4MX kaartje erin...

[ Voor 17% gewijzigd door Zinu op 25-02-2008 20:22 ]

• darkjeric
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-04 17:20
Eum, misschien eens een andere videokaart proberen. Het is nogal logisch dat als die biepjescode "iets met je videokaart" te maken heeft, dat dat ook het eerste is dat je vervangt en kijkt of het dan werkt 8)7 . Echt zoeken kun je nog niet gedaan hebben denk ik dan ( :o )

Serieus nu, een videokaart die kapot gaat kan echt van het één op het ander moment gebeuren, vooral gezien je aan het gamen was. Probeer een andere videokaart, en als die werkt dan weet je dat die 7800GTX de schroothoop op mag. Als het dan nog niet werkt, dan ligt het aan je Pci-Express slot en dan mag je je hele mobo vervangen. You pick ;)

Verwijderd

EVen kijken of je kaart er nog wel goed inhangt, mogelijk even losschroeven en opnieuw erin zetten. Even er aan ruiken naar verschroeide luchtjes, ook even goed kijken naar de rest op de PCB en je kan even kijken of je GPU koeler niet vol zit met stof, vanwege de koeling.

even kijken of iemand nog een graka voor je hebt liggen om te testen daarmee, doet die het dan kan je kaart overleden zijn, doet die het ook niet dan kan je MoBo overleden zijn, kwestie van mogelijkheden tackelen :)

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Systeem is recent nog schoongemaakt, dus ook de koeler. Maar ik zal hem zodadelijk even erin en eruit halen, maar hij is nu nog te warm denk ik.

Anders morgen even rondkijken voor een andere videokaart...
Pagina: 1