Toon posts:

Lacie Ethernet Disk Mini Home Edition - Upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit weekend het internet (incl Tweakers) af zitten struinen opzoek naar een antwoord. Maar nog niet kunnen vinden.

Ik heb een Lacie Ethernet Disk Mini - Home Edition (500GB). En ik ben de webinterface een beetje zat. Ik weet dat de gewone versie (de non Home Edition) een andere interface heeft.
Weet iemand hoe ik deze interface op mijn Lacie krijg (en of het uberhaupt kan)?

(indien er toch al een topic over is, wijs me er op. Dan mag dit draadje met alle liefde gelsoten worden en biedt ik op voorhand mijn excuses aan :))

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb ook een hekel aan de interface; de ingebouwde webserver reageerd 1 van de 5 keer niet en dan kan je de pagina alleen opnieuw opvragen.
Ook de software update naar 1.1.2.1 geeft weinig verbetering, eerder een verslechtering omdat er nog bugs in zitten (disk-menu) en m'n disk sinds die upgrade al 1x vast gelopen is.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Hmm ik heb softare versie 1.61 er op draaien.

Maar dat menuutje ben ik na 1 dag al zat.
Ik wil zelf die folders kunnen aanmaken. Nu staat er standaard zaken als
FamilyLibrary
MyLibrary
MyBackup
MySafe (USB)

Ik vind het echt een domper dat je deze folders dus niet kan wijzigen of hernoemen.

Verder vind ik de webserver erg traag reageren. Als je ergens op klikt duurt het 4 tot 7 seconden voordat ie de pagina geladen heeft.
Dit terwijl de cpu die erin zit toch al een stuk sneller is dan die van WD mybook world edition.

Verder heb ik het rare probleem dat ik niet via IE kan inloggen. Zodra ik ingelogd ben en ik klik op een folder dan wordt ik automatisch uitgelogd en/of springt ie naar de inlog pagina..
Met firefox heb ik dat probleem niet.

Verwijderd

Ik probeer te begrijpen wat het verschil is tussen deze laCie en zijn broertje, de gewone Ethernet versie. Is het zo dat je bij de gewone versie, file access wel via Samba kunt doen (rechtstreeks vanuit de Windows Explorer) en bij de Home Edition niet (alleen maar via die speciale interface)? Kan iemand dat bevestigen?