Extra domein controller

Pagina: 1
Acties:

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-03 10:59
Mensen, ik heb een vraagje.

Ik heb een bestaat domein bedrijf.local nu hebben we een nieuwe server op een van onze vestigingen en wil deze toevoegen aan het domein, zodat de mensen binnen deze vestigingen kunnen aanmelden op het lokale netwerk i.p.v. via vpn.

Dus eigenlijk een extra domein controller toevoegen aan het huidige domein.
Beide zijn w2k3 servers alleen als ik de ad installatie aangeeft dat het een extra domein controller moet worden geeft hij aan dat er hij niet kan worden gekoppeld aan de huidige domein controller :(

adprep is geen geldig commando zegt ie ( is volgens mij voor w2k ) terwijl dit onder technet wel onder w2k3 topic staat.... :S

Kan het komen doordat sp1 op de oude server draait en sp 2 op de nieuwe?

Zoja kan ik 's avonds dan de server updaten zonder dat hier problemen van komen want heel de organisatie draait op deze server, dus beetje riskant.
Iemand ervaring mee?

Of is er een manier om dit te omzeilen, ik heb een tijd zitten zoeken maar kan niks vinden ook op technet staat niet echt nuttige info wat betreft dit probleem :S

Alvast bedankt!

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hoeft in principe geen adprep / domainprep te draaien om een extra server in je domain op te nemen, maar ik ga me toch ernstig afvragen of je wel de aangewezen persoon bent om dit te doen eerlijk gezegd..

\[2000]Howto:2e domain controller bijplaatsen

De basis is voor 2003 hetzelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 25-02-2008 19:49 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pennenlikker
alt-92 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:48:
Je hoeft in principe geen adprep / domainprep te draaien om een extra server in je domain op te nemen, maar ik ga me toch ernstig afvragen of je wel de aangewezen persoon bent om dit te doen eerlijk gezegd..

\[2000]Howto:2e domain controller bijplaatsen

De basis is voor 2003 hetzelfde.
Die procedure heb ik al helemaal doorlopen, op het einde van de wizard krijg ik de foutmelding.
En klopt, adprep zou niet nodig zijn bij 2 w2k3 servers, maar waarom krijg ik dan die foutmelding.

dat ze niet compatible met elkaar zijn, je weet het dus ook niet, iemand die dit weet?

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-03 09:44

Muggie

8 pm

Wat is de exacte foutmelding ?

Komt de server wel netjes in je DNS te staan als je hem toevoegt aan het domein ?

PSN: mug_8pm

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
De nieuwe server is 2003 of 2003R2 ?

Edit:

Indien R2:
Op CD2 staat een adprep die voor R2 bedoeld is, op CD1 staat de adprep die voor de standaard 2003 bedoeld is.

Het heeft me een keer de nodige tijd gekost om uit te zoeken waarom ook na een adprep ik een 2003R2 machine niet als extra domeincontroller naast een 2000-machine kon plaatsen.

Totdat ik bij een zoekopdracht de tip tegenkwam om eens met de 2e CD aan de gang te gaan.

[ Voor 84% gewijzigd door martinr op 25-02-2008 20:23 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
cd van nieuwe server in cdrom van oude server proppen en dan adprep draaien op die machine

je nieuwe server is een R2 variant en om die te promoten naar dc moet je je schema updaten :)

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pennenlikker schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:54:
dat ze niet compatible met elkaar zijn, je weet het dus ook niet, iemand die dit weet?
Ik kan wel gokken hoor, maar met de nogal beperkte informatie die je geeft is dat het enige zekere antwoord wat ik kan geven.

Is het stuk 'in principe' ook opgevallen? :)

Dit soort dingen test je liefst niet uit in een live omgeving, download dan Virtual PC en een paar Windows 2003 Server kant en klare images en ga daar eerst mee spelen :)
Totdat ik bij een zoekopdracht de tip tegenkwam om eens met de 2e CD aan de gang te gaan.
Staat ook in de readme op de CD's hoor :)

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 25-02-2008 20:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pennenlikker
@ powershell en martinr bedankt, dit is het geval nu snap ik waar ze niet willen communiceren.

@ alt-92 nuttige info geven is misschien handiger als iemand een probleem heeft :S neem voorbeeld
aan bovenstaande namen :X

[ Voor 3% gewijzigd door pennenlikker op 26-02-2008 08:41 ]

• pennenlikker
Slotje d'r op!

[ Voor 199% gewijzigd door pennenlikker op 26-02-2008 08:45 ]

Pagina: 1