Toon posts:

Router loskoppelen van pc bij installatie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag.

Klopt het dat je de router moet loskoppelen als je je pc opnieuw wilt installeren met een nieuwe besturingsprogramma?
Zo ja, klopt het dan ook van wanneer je dit niet doet, dat de router opnieuw moet worden ingesteld?

• Gumbo!
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 11:07
Eeeuh eh nee dat klopt niet...

op eens heb je het....... voortaan neem je de auto.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:24

Reptile209

- gers -

2x nee. De enige reden zou kunnen zijn dat als je een ongepatchte XP aan het internet hangt, je binnen 5 minuten opnieuw kunt gaan installeren ivm diverse worms. Maar een router moet dat in principe netjes blocken.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk samen met de vriend van mijn zus ergens aan computers met routers. We hebben een pc geïnstalleerd met Ubuntu en toen dit klaar was, deed internet het niet meer. Nu kwam er iemand langs die er 'verstand' van heeft en hij zei dat je router moest loskoppelen van de pc wanneer je daar een nieuw besturingssysteem op zou zetten, want bij het installeren van de pc zou je dan ook de router herïnstalleren. Dit roept vraagtekens op bij ons. Wij worden nu als zwarte piet gebruikt voor iets waarover we twijfelen.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
het kan zijn dat DHCP uit staat, dan moet je de PC een vast ip geven. Ook kan het zijn dat Ubuntu de drivers van de netwerkkaart niet heeft.

Netwerkkabel hoeft er niet uit! je meot alleen bij windows ervoor zorgen dat je je virusscanner voor mekaar hebt.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:17:
Ik werk samen met de vriend van mijn zus ergens aan computers met routers. We hebben een pc geïnstalleerd met Ubuntu en toen dit klaar was, deed internet het niet meer. Nu kwam er iemand langs die er 'verstand' van heeft en hij zei dat je router moest loskoppelen van de pc wanneer je daar een nieuw besturingssysteem op zou zetten, want bij het installeren van de pc zou je dan ook de router herïnstalleren. Dit roept vraagtekens op bij ons. Wij worden nu als zwarte piet gebruikt voor iets waarover we twijfelen.
Enige reden dat je internet spontaan niet meer werkt op óverige computers als je een verse Ubuntu hebt geïnstalleerd is dat je die Ubuntu-PC tijdens de installatie een vast IP-adres hebt (laten?) geven welke toevallig hetzelfde is als je router of een andere PC in je netwerk.

Als je gewoon DHCP (automatisch IP verkrijgen van de router) gebruikt, dan kan er eigenlijk niets aan de hand zijn.

Of gaat 't over het feit dat internet niet werkt bij die verse Ubuntu-PC, terwijl de andere PC's in het netwerk nog wel internet hebben? Want dat kan natuurlijk aan een dozijn potentiele issues liggen 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 25-02-2008 19:23 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Er wordt nooit iets in je router ingesteld bij het installeren van een OS op een PC. Dat is klinkklare onzin, diegene die dat zij heeft er inderdaad 'verstand' van.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
CodeCaster schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:24:
Er wordt nooit iets in je router ingesteld bij het installeren van een OS op een PC. Dat is klinkklare onzin, diegene die dat zij heeft er inderdaad 'verstand' van.
Misschien als iemand zo stom is om na een "Gut, ik vind hier een SpeedTouch-'driver'-CD!"-moment daadwerkelijk z'n router te 'mollen' omdat ie denkt dat het bij het installatie-proces hoort? :P

Hmm, maar dat gaat natuurlijk helemaal niet op voor Ubuntu, daar ze vast geen proggie voor Linux meeleveren 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 25-02-2008 19:26 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

... dat is dan wel weer een optie ja. :P Maar dat ligt dan niet aan het OS, maar aan de gebruiker :Y)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
We hebben ons gelijk gekregen. Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1