• b4bol4t
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 10:30
Hallo medetweakers,

Ik heb 2 dagen geleden een vriend van me op bezoek gehad die problemen had met zijn pc.
Zijn pc viel tig keer zomaar uit op veschillende momenten, direct geheugen vervangen door 2 andere modules en het systeem draaide, terwijl dat systeem draaide heb ik dus dat ( waarschijnlijk kapote geheugen in mijn pc geplaatst en memtest laten draaien.
waar vervolgens verschillende error's tevoorschijn kwamen.

de volgende dag sluit ik mijn pc weer aan en wil call of dutt4 installeren valt mijn pc zomaar uit, en vervolgens steeds vaker, ook memtest gedraaid blijkt mijn geheugen nu ook erro's te geven !.
Zou het defecte geheugen mijn moederbord hebben aangetast of dat ik misschien door het overzetten mijn eigen module heb beschadigd? ( ben er voorzichtig mee omgegaan )

( we hebben beide hetzelfde moederbord een DFI NF4 SLI-D. )
Mijn geheugen: G-skill 2*1gb Cas2 ram
Zijn gehuegn Kingston 2*1gb cas2 ram

Ik kan mijn ram nu opsturen maar zou mijn moedebord ook kapot zijn?
of is er een dergelijk virus die in het ram kan komen ?

Groetjes, tony

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Als je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorneemt en alles daarin stap voor stap doorneemt kun je prima zelf achterhalen wat het probleem is en welk onderdeel of stuk software er verantwoordelijk voor is. Vervolgens kun je daarop actie ondernemen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 12:56
Heb je je eigen wel van te voren ontladen aan bijv een verwarmingsbuis of een ander stuk gereedschap gebruikt om statische elektriciteit tegen te gaan?

Normaal gesproken zou het niets moeten uitmaken al zou je defect geheugen op je moederbord prikken.