Toon posts:

Alternatief voor krimptang?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik wil binnenkort een klein netwerkje aanleggen en heb rol cat5e kabel liggen van een oude huisgenoot, nu heb ik echter geen krimptang en om eerlijk te zijn, vind ik het ook ondingen die keren dat ik het geprobeerd heb, nu heb ik echter op www.conrad.de een RJ45 plug gevonden waarvoor schijnbaar geen krimptang nodig is, heeft iemand ervaring met dit product? En weet iemand of dit ook in Nederland te verkrijgen is? Alvast bedankt

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Je kunt het ook met een kleine platte schroeverdraaier doen alleen ik geef geen garanties

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ow die werken prima hoor :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:41

Pinjataaa

Hit me!

lamko schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:28:
Je kunt het ook met een kleine platte schroeverdraaier doen alleen ik geef geen garanties
Zo moeilijk is dat niet, als je de houder in het begin maar als eerst dicht drukt :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zo'n krimptang kost 10 euro bij de Gamma. Dus om de prijs hoef je het niet te doen lijkt me. Blijft imo de simpelste oplossing. De draadjes er met een schroevendraaier indrukken lijkt me een enorm gepriegel... :o

PS. je link doet het niet, dus kan ook niet beoordelen of het idd misschien wel handiger is dan een krimptang.......

PS2. nu doet de link het wel... die pluggen kosten 4 tot 7 euro per stuk.. lekker duur netwerkje wordt het dan. Vooral als een paar stekkers mislukken.

[ Voor 41% gewijzigd door Palomar op 25-02-2008 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
het ding is te vinden onder de naam easy plug op www.conrad.de die prijs vanaf 7,28 is voor 2 stuks als ik het goed begrijp, maar dan nog is het wel relatief duur, tenzij ze te hergebruiken zijn. Als het via een klik-systeem gaat zou ik niet weten waarom niet

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 17:41 ]

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:22
Ik zou persoonlijk voor de krimptang gaan. Het is gewoon een kwestie van oefenen. De andere oplossing lijkt me wat duur voor wat het is. Voor 10 van die plugjes kan je een kwalitatieve krimptang kopen.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

FragileM64 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:49:
Ik zou persoonlijk voor de krimptang gaan. Het is gewoon een kwestie van oefenen. De andere oplossing lijkt me wat duur voor wat het is. Voor 10 van die plugjes kan je een kwalitatieve krimptang kopen.
Idd. Met 20 plugjes erbij ook nog.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• cornfed99111
  • Laatst online: 12-12 11:07
Een krimptang kan meer dan alleen knijpen. Strippen en op de juiste lengte de draadjes
afknippen is ook niet onbelangrijk. Kan veel ergernis besparen. Zou toch voor een tang gaan.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12 18:40

JdM

Humbled

cornfed99111 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:19:
Een krimptang kan meer dan alleen knijpen. Strippen en op de juiste lengte de draadjes
afknippen is ook niet onbelangrijk. Kan veel ergernis besparen. Zou toch voor een tang gaan.
Heb jij ooit met een krimptang de aders van een cat5 kabel op maat geknipt?
Als je dat wel ooit gedaan hebt, dan kun je vast ook toegeven dat nou juist DAT veel makkelijker gaat met een kniptang. Ik kan me ook niet voorstellen dat je met een krimptang genoeg aderlengte bloot hebt om fatsoenlijk te untwisten en de aders naast elkaar te leggen. Als je flatcable gaat afmonteren met een krimptang is de stripfunctie juist wel ideaal (en dan nog is mijn ervaring dat de aders dan te lang zijn om fatsoenlijk in de trekontlasting te zitten). Ik doel met dat slecht strippen overigens op de tang die ik ook zelf thuis gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/photo/50316123/RJ45_RJ11_Network_Tools.jpg

Daar wordt door niemand over gesproken trouwens, wat denken jullie van de trekontlasting? Die wordt met een schroevendraaier echt niet ingedrukt ;)
Ik gebruik overigens geen tangetje van 7,95, maar dat is nog steeds beter dan een schroevendraaier denk ik.....

• cornfed99111
  • Laatst online: 12-12 11:07
JdM schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:28:
[...]

Heb jij ooit met een krimptang de aders van een cat5 kabel op maat geknipt?
Ik weet niet hoe jij het doet, maar het antwoordt is ja.
De buitenmantel kan je ermee afhalen en als je de draadjes op de goede volgorde hebt zitten
kan je ze mooi afkorten, zodat ze precies even lang zijn. En de afstand tussen einde buitenmantel en
de uiteinde van de draadjes is dan ook precies goed. Past perfect in de stekkertje.

[ Voor 13% gewijzigd door cornfed99111 op 26-02-2008 00:18 ]

Pagina: 1