Nieuwe CPU cooler, past het wel?

Pagina: 1
Acties:

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-01 13:52
Binnenkort krijg ik een nieuw mainbord, namelijk de Asus P5N32-E SLI. Ik wil de boxed cooler vervangen door een met name stillere koeler.

Nu zit ik aan de Zalman CNPS 7700 CU te denken, maar ik betwijfel of dit wel op dit mainbord past. Iemand die dat mij kan vertellen? Verder lijkt mij de Asus Silent Knight ook erg mooi. Deze zal ongetwijfelt passen, maar hoe zijn de koelprestaties van deze koeler?

Bedankt! :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

google is je grootste vriend.....

hier genoeg links naar mensen die een P5N32-E Sli hebben icm een 7700
Je kan ook op internet zoeken naar stillere koelers en kijken welke compatibility voor de sockets ze hebben. een tweaker zoekt eerst voordat hij hier gaat vragen!

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05:56
nou met een 6850@3,8 zou ik voor een andere cooler gaan ;)

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:55
Een Zalman 7700 is al ver achterhaalt. Deze koelers zijn duur(door de grote hoeveelheid koper) en presteren vrij slecht als je kijkt naar de goedkopere AC Freezer 7 pro bijvoorbeeld. In wat voor een prijsklasse zit je qua koeler? Als ik zo kijk kost een Zalman 30 euro dat is in dezelfde klasse als de:

Scythe Mine
Scythe Ninja Mini
Cooler Master Hyper TX 2
Arctic Freezer pro
Cooler Master GeminII

Deze koelers koelen echt veel beter dan een Zalman 7700 en kosten evenveel ;)

Specs