UTP kabeltje voor kabelinternet

Pagina: 1
Acties:

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Omdat er bij ons thuis geen kabelinternet is, maar een woonwijk verderop wel (vrijstaand huis net erbuiten wonen we) wil ik graag een UTP kabeltje van zo'n 100 meter onder de grond door trekken naar het dichtstbijzijnde huis. Waar moet ik hierbij om denken? Moet het door een pvc buis? Hoe moet ik graven? Kan ik hier gewoon Cat-5 kabel voor gebruiken? Enneh, dit graven is toch illegaal he? De bewoner moet ik nog even overtuigen, dat komt verder wel goed. Het spulletje moet wel onder een (binnenkort aan te leggen) rondweg door. En hoe diep moet het geheel komen te liggen?
Kortom, heel wat vragen. Wie helpt??

Verwijderd

Gebruik gewoon Utp cat5 kabel. Je kan voor de zekerheid pvbuis gebruiken, maar 100 meter is wel veel dan...dan moet je de Gamma gaan leegkopen ofzo...
Ik zou gewoon Utp cat 5 gebruiken en met een Spa moet je vervolgens een sleuf creeren, zorg er wel voor dat dat min. 20 of 30 cm diep ligt om te voorkomen dan een onverlaat de kabel vernaggeld.
Het graven is natuurlijk illegaal als het op gemeente grond is, maar "who cares?"
Je kan ook de kabel voor dat je die de grond in doet inwikkelen met speciale grondtape (wordt dacht ik ook gebruikt bij vijvers) dan heeft de kabel een langere levensduur. :)
Succes...als je nog wat wilt weten....post maar...

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Een kennis van me is gewoon op nieuwjaarsdag met een aantal vrienden in oranje overalls gaan graven in de straat :) ze hebben de straat gewoon afgezet (LOL!!) en hebben zo 5 huizen met elkaar verbonden, buizen in de grond etc. Ze hebben er nooit iets van gehoord :)

Mijn iRacing profiel