Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelf touchPC in elkaar knutselen

Pagina: 1
Acties:

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-10 08:49
Zijn er al mensen die zelf een touchPC in elkaar hebben geknutseld? Een touchscreen scherm met in dezelfde behuizing de hardware dus ;)

Ik zit te kijken om voor mezelf zoiets in elkaar te schroeven. Zijn er mensen die hun ervaring kunnen delen? Welke processor heb je gebruikt? Welk merk scherm? Zijn hier standaard behuizingen voor? Etc, etc...

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Denk dat het meest hier op lijkende de car-pc met 7" Touchscreens zijn. Maar in principe zijn van alle schermen touchscreens te maken dmv. DIY setjes.

Zit zelf met zon idee te stoeien voor mn mediacenter. Wil de computer inbouwen in een meubel, met een 7" schermpje erbij ingebouwd, zodat ik niet voor kleine dingen mijn tv over hoef te zetten op PC.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• Sp00n
Ik heb offertes opgevraagd maar kom op prijzen tussen de 800 en 1000. (bij 1000 stuks!) Voor:

15" touch screen monitor met resitive touch (1024x768) (elo) (350,- 500USD + invoerrechten)
Intel mobo met G656 chipset (90,-)
1.3 ghz celeron M (84,-)
512 MB DDR2 800hmz geheugen (20,- voor 30,- heb je 1GB)
VGA onboard (intel Graphics Media Accelerator X3000)
2,5" 40/60 GB HDD (40,-)

en nog wat onboard zaken zoals USB, firewire, audio, LAN, etc...

Ik heb de t.net prijzen erbij gezet en de touchscreenprijs op internet opgezocht en dan kom ik op: een kleine 600 euro (incl BTW ! terwijl de offerteprijzen ex zijn). Alleen nog een behuizing (+voeding) en wat schroeven en klaar is kees.

Ben ik nou gek of zijn die prijzen erg hoog die gevraagd worden in die offertes?

Kent iemand een toko/privé persoon die dit soort dingen in elkaar zet of wilt zetten?

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-11 16:01
Als je er een incidenteel wil bouwen zou ik marktplaats kijken daar heb ik er een aantal gezien voor 250 euro.
Ik zou zoiets wel in elkaar kunnen zetten maar wat wil je ermee er zijn bijv. ook touch laptops en tablets. Als je zelf ecommerce achtig wil devellopen via web frontend en flash en dergelijke dan zal je ook de aansturing toegang via software goed voor elkaar moeten hebben.
In dat geval zou ik naar opensource projecten zoeken met touchscreens, er zijn wel al software opensource projecten voor afstand bediening via touch interfaces heb ik gehoord ik weet niet de namen.

• Sp00n
Software wordt allemaal voor me ontwikkeld. Het gaat vooral om de hardware omdat ik denk dat hier behoorlijk veel kosten bespaard kunnen worden.

De touchcomputers moeten hufterproof zijn en in een vochtige omgeving kunnen opereren.

Ik dacht zelf aan een fanless systeem met een SSD van 4 GB erin dus 0,0 bewegende delen, eventueel aangevuld met wifi en bluetooth. Een mini versie van XP. Er hoeven namelijk alleen flashapplicaties (in een browser) en eventueel avi's en wmv's op gedraaid kunnen worden.

Het moet wel echt op grote schaal en ze moeten allemaal hetzelfde zijn. Dus niet de ene besteld bij "sjaak klus vaak" op marktplaats en de ander op ebay. Het moet kwalitatief goed zijn en liefst bij een hardwareleverancier die dit soort dingen zelf in elkaar kan klussen. Uiteindelijk kan het om meer dan 1000 stuks gaan. In eerste instantie wil ik er ongeveer 100 hebben.

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 14:45
Is er niet iets mogelijk op basis van dit soort spul:

http://www.intel.com/products/motherboard/D201GLY2/index.htm

• Sp00n
Ziet er goed uit. Zit volgens mij een 1.2 ghz celeron op. Ik zie em alleen niet in de pricewatch terugkomen ? :)

Ik vraag me alleen af hoe hoog het geheel is? Die heatsink lijkt mij best groot op de foto?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Sp00n schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:08:
Software wordt allemaal voor me ontwikkeld. Het gaat vooral om de hardware omdat ik denk dat hier behoorlijk veel kosten bespaard kunnen worden.

De touchcomputers moeten hufterproof zijn en in een vochtige omgeving kunnen opereren.
...
De kosten van de hardware op zich zijn idd niet zo enorm groot, eenmaal je een ontwerp hebt dat deftig in orde is. En net dat is waar het schoentje knelt, een hufterproof behuizing maken, die ook met vocht geen problemen heeft, is een héél andere orde dan wat triplex in elkaar schroeven.
Aangezien je spreekt over aantallen van 100 tot 1000 stuks, zal je bij heel wat leveranciers met een scheef oog bekeken worden, als ze je al willen spreken, en zullen de ontwikkelingskosten férm meespelen in je eindprijs.

Weet ook dat goedkoop duurkoop wordt, ik weet niet hoe streng je eisen zijn naar vochtresistentie, maar het is nuttig te weten dat men bijna altijd een tussenruimte heeft tussen de LCDpanel en de touchscreen, een plaats waar vocht erg snel condenseert. Op mijn werk hebben we nu een project lopen, voor een paar honderd schermen die aan een andere fabrikant waren toegewezen, maar niet met de vochtige lucht in het aziatische land van de klant overweg konden. Dé oplossing hierbij is bonding, het samenkleven van de verschillende lagen tussen buitenoppervlak en de LCDpanel, waardoor je geen condensatie kan hebben in je beeld. Erg weinig schermleveranciers kunnen bonden, het is een erg moeilijk en risicovol proces dat superieure eigenschappen heeft aan een superieure prijs (en als een onderdeel kapot/beschadigd is, mag je de hele stack weggooien, en kan je geen garantie claimen bij leverancier van touchscreen of LCDpanel).

Een schermpje dat gegarandeerd aan je eisen voldoet, zal erg snel enkele duizenden € kosten per unit. En als je het zelf wil ontwikkelen, reken dan maar op een veelvoud hiervan. Maatwerk heeft nu eenmaal zijn prijs.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-11 16:01
Sp00n schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:59:
[...]

Ziet er goed uit. Zit volgens mij een 1.2 ghz celeron op. Ik zie em alleen niet in de pricewatch terugkomen ? :)

Ik vraag me alleen af hoe hoog het geheel is? Die heatsink lijkt mij best groot op de foto?
Dat is uATX-Compatible form factor best prijzig sorteer maar eens op dit formaat in pricewatch, een matx boardje kun je voor onder de 50 euro hebben.

Ik ben het met naftebakje eens maar vond te veel werk zie zijn lap tekst om hier in detail op in te gaan. Het hufterproof vochtbestendig aspect is waarschijnlijk je hoogste kosten post.
Maar zonder dimensies/ontwerp eisen kun je weinig zeggen, de electronica opzich is het probleem niet echt (behalve duurzaam heid en onderhoud misschien).
Het is wel te bedenken om gepanserd glas goed te verlijmen aan een stalen frame wat niet het touch aspect in de weg staat maar dat zal toch ook niet echt goedkoop zijn.

er zijn plenty mislukte projecten misschien kun je uit een faillisement of een of andere info zuilen project van een gemeente overnemen.

[ Voor 6% gewijzigd door EnderQ op 09-04-2008 16:39 ]

Pagina: 1