Toon posts:

XBL doet raar!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
als ik op xbl zit, en ik wordt gebeld dan kan ik niet meer op xbl omdat mijn internet connectie niet goed is. Als ik de test doe van XBL dan zegt hij dat mijn MTU niet goed is.
Hoe kan ik dit verhelpen?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Wat mag XBL dan zijn ? iets XBOX related?

Ik mis nogal wat informatie in je startpost:

Wat voor internetprovider heb je ?
Wat voor merk en type modem heb je ?
Hoe ziet de rest van je netwerk eruit ?
Wat heb je zelf al geprobeerd ?
Wat heb je zelf al gezocht ?

Kortom, waar HEB je het over ?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

xbl == xbox live (?)

Waarmee doe je tests ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
XBL=Xbox Live.
Met de xbox zelf kan je tests doen. Daarmee kan je kijken wat er verkeerd gaat met je connectie. Bij mij word de MTU overschreden. Ik heb surfen&bellen van Hetnet met 4mb/sec.

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:25
Hmmm weet niet zeker of die melding zoveel betekent. Je zegt dat als je gebeld wordt de verbinding verbreekt? Bedoel je daarmee je vaste KPN lijn?

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-12 15:59
Aan de MTU test zal het niet liggen. Deze failed bij mij namelijk ook altijd maar Xbox Live doet het prima. Lijkt me dus niet dat dat het is.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:08

MsG

Forumzwerver

Werkt het gewone internet op een computer nog wel na een belletje? Als het uitvalt als iemand belt heb je je opstelling verkeerd.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
Het gewone internet op pc doet het nog wel.
Mijn XBL doet het ongeveer 15min na het belletje wel weer, maar het is nogal irritant als het uitvalt als je net midden in een potje Halo 3 zit

• Superseb
Als je een ping laat lopen op je pc naar een website, en je Xbox Live valt weg loopt de ping gewoon door?

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe je dat?

• Superseb

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Een beetje eigen inzet zou niet gek zijn.
Wij hebben geen glazen bol, en we zijn er ook niet om je "dit is een helpdesk-dus dump ik het hier maar"-vragen te beantwoorden.

Begin eens met wat meer informatie te geven over je huidige netwerk!

Hoe is die Xbox verbonden ? Wireless ? Wired ? direct op een modem/router ? Heb je nog
andere netwerkapparatuur ?

Je Xbox kan er blijkbaar niet tegen als er een bepaalde soort netwerkverkeer door je router gaat (of wellicht worden er poorten geopend/gesloten voor telefonie..).
Zonder bovenstaande informatie is het onbegonnen werk om er ook maar iets zinnigs over te zeggen.
Pagina: 1