Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Ik heb echt een serieus probleem. Plotseling lijken allemaal bestanden verdwenen te zijn. Vooral op de schijf waar Windows op geinstalleerd staat. De folder "mijn documenten" is bijna helemaal leeg. De shortcuts op mijn desktop zijn bijna allemaal weg. De snelstart-taakbalk is weg.
Alle mappen staan er nog wel.

Bij het terugzetten naar een herstelpunt, komt er weer wat informatie tevoorschijn. Maar nog lang niet alles. Zou de FAT kapot kunnen zijn?

Wat zou dit kunnen zijn? HDD-fout, virus of windows? Ik weet best wat van computers, maar weet nu echt niet waar ik moet beginnen.
CHKDSK al gedaan, maar die vond uiteindelijk niets.
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Checkdisk vond niks?

Heb je ook de tooltjes uit de FAQ geprobeerd (zoals GetDataBack)

Heb je al eens geprobeerd de schijf te benaderen via bijvoorbeeld een Knoppix CD'tje?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

1. Ander profiel ingelogd perongeluk?
2. c:\documents and settings[profiel naam]\ nagekeken?
3. Virusscanner gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-06 14:57
je hebt waarschijnlijk een nieuw profiel :+

geen probleem, kijk op "c:\documents and settings" en kijk naar de goede map :)

edit:
Alle mappen staan er nog wel.
dat is vreemd, bedoel je de standaard my documents en pictures folders?

[ Voor 38% gewijzigd door sjongenelen op 25-02-2008 16:39 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
TheNymf schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:38:

dat is vreemd, bedoel je de standaard my documents en pictures folders?
Ja, alle mappen staan nog wel in de "mijn documenten" map. Alleen de bestanden staan er niet in.

En ik bedoel gewoon de h:\documents and settings\%profielnaam% . Deze zoek ik dus op in Windows Verkenner. Daar had ik dus allemaal mappen in staan, bijvoorbeeld "financiën". De map is er nog wel, maar de bestanden erin niet meer!

Wordt er doodongelukkig van...

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

warrie schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:11:
[...]

Ja, alle mappen staan nog wel in de "mijn documenten" map. Alleen de bestanden staan er niet in.

En ik bedoel gewoon de h:\documents and settings\%profielnaam% . Deze zoek ik dus op in Windows Verkenner. Daar had ik dus allemaal mappen in staan, bijvoorbeeld "financiën". De map is er nog wel, maar de bestanden erin niet meer!

Rainmaker schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:34:
Checkdisk vond niks?

Heb je ook de tooltjes uit de FAQ geprobeerd (zoals GetDataBack)

Heb je al eens geprobeerd de schijf te benaderen via bijvoorbeeld een Knoppix CD'tje?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

warrie schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:11:
[...]

Misschien een collega die het leuk vond om je bestanden op hidden te zetten en tegen windows te zeggen dat die hidden bestanden niet mag weergeven?

Probeer inderdaad de knoppix oplossing die Rainmaker geeft dan kan je gelijk van de mogelijke redenen afstrepen.

Nog een mogelijkheid:
Als je via start --> uitvoeren een bestand invoert waarvan je zeker weet dat die eerst wel op die locatie stond, wordt dan wel het bestand geopend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Al iets gevonden...?, Ben wel benieuwd wat de oorzaak is/was...

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Ja, ik ben ook benieuwd. Maar tot zover niks gevonden. Het blijft vreemd en ik mis nog steeds mijn documenten. Mijn pc werkt wel redelijk normaal. Maar zodra er een programma wordt gestart wat bestanden uit "my documents" nodig heeft, dan vraag hij hierom. Als ik Outlook start, krijg ik ook de melding dat ik niet als goede user ben ingelogd. Maar er bestaat geen ander profiel. Alleen als ik start in veilige modus, kan ik ook als admin inloggen. Maar dan krijg ik een hele lege desktop te zien (lijkt me dus zeker niet de goede user).
Ik heb ook een poging gedaan om bestanden terug te halen dmv de freeware FindNTFS uit de startpost, zonder resultaat.

Ook heb ik verscheidene diskfixers er op los gelaten. Sommige reporteren wel een fout, maar bij een uitvoerige check over de hele HDD zien ze niks.

Ik blijf het vreemd vinden dat de fouten alleen voorkomen in Mijn Documenten. Ik heb de schijf ook al aan een andere compu gehangen, maar deze ziet de verloren bestanden ook niet.

Zoals jullie begrijpen: Tips zijn nog steeds meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Misschien heb je de locatie waarnaar je 'Mijn Documenten' map wijst veranderd?
RMB -> Eigenschappen

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Als je de eigenschappen van een map (vb financieën) opvraagt, geeft hij dan een bepaalde grootte weer of zegt hij dat de map 0MB groot is?
Zeggen diezelfde eigenschappen dat er bestanden instaan of niets?

Simke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Dank voor jullie reacties, maar ik heb gewoon de gebrowsed naar de map. "Mijn documenten" stond altijd bij h:\documents and settings\&profielnaam&\mijn documenten. Het is zeker de juist lokatie, zelfs alle mappen staan er nog. Alleen de #$%^&* bestanden zijn er dus bijna allemaal uit!

Als ik inderdaad op de eigenschappen van zo'n map klik, geeft hij altijd aan dat er maar 0 bestanden instaan. Verborgen bestanden worden ook weergegeven volgens de mapopties, dit kan het dus ook niet zijn. Dingen die ik al heb gedaan zijn:

-Virusscan
-Zoeken of de bestanden elders staan op de HDD
-HDD fysiek aangesloten op andere pc en browsen.
-Gekeken naar de foldergrootte van "mijn documenten", en die is behoorlijk klein. Het is overigens ook niet zo dat ALLE bestanden weg zijn in "mijn documenten". Alleen diegene die sinds 3 jaar (zoiets) ofzo en nieuwer zijn. Dit weet ik echter niet zeker.

Er is trouwens ook meer schijfruimte vrijgekomen...alsof de bestanden dus echt verwijderd zijn <zucht>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
1 denig: heb je al een backup gemaakt voor je begon te klooien :?
Wie weet is je disk echt stuk, en heb je door al je handelingen bestanden onherstelbaar gemaakt.
Maak zo snel mogelijk een kopie van je disk met ghost oid (bit-to-bit copy!) dan kan je op zijn minst "veilig" aanklooien ;)
Indien nodig (filesystem of hdd stuk): start een recovery tool vanuit een ander OS (dos/linux/...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

ResuCigam

BOFH

warrie schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:41:
Als ik Outlook start, krijg ik ook de melding dat ik niet als goede user ben ingelogd.
Ik denk toch dat je het in deze richting moet zoeken...

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Ik heb inderdaad Linux ook geinstalleerd staan via dual boot. Maar heeft dit zin? Het is toch hetzelfde als de HDD in een andere PC prikken en daar de windows checkdisk op los laten?

Ik begrijp overigens dat ik zo min mogelijk naar de HDD moet schrijven nu. Dit heb ik echter ook tot een minimum proberen te beperken. Nog een ander voorbeeld van mijn probleem: firefox start op en vraagt meteen of ik een nieuw profiel wil aanmaken. Nogmaals: ik weet zeker dat ik door de goede mappen blader als ik mijn profiel bekijk via verkenner oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lijkt op kapot profiel. Heb echter nog nooit meegemaakt dat ook mydocs weg is.
Maar eens kijken met activeundelete oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:43
je zegt dat er schijfruimte vrij is gekomen. dat lijkt me inderdaad geen goed teken. ik zou inderdaad eerst een kopie van de disk maken en dan misschien eens aan gaan klooien met bijv.

http://www.officerecovery.com/freeundelete/

zoeits? mischien kun je door de log-bestanden van windows bladeren, kijken of je iets vreemds tegenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
KillerAce_NL schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:48:
Lijkt op kapot profiel. Heb echter nog nooit meegemaakt dat ook mydocs weg is.
Het profiel is ook niet weg. Het rare is dus dat de mappen er nog wel allemaal staan. De hele directorystructuur klopt nog wel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je profiel kapot is, dan is niet meteen alles weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-06 16:38
Misschien kan systeemherstel wel eens helpen?

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
skelleniels schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:43:
Systeemherstel doer alvast z'n uiterste best om van je documenten af te blijven... dus dat is geen optie.
Naar mijn beoordeling moet TS dringend aan de backup/recovery tools :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
skelleniels schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:43:
Mijn documenten wordt juist uitgezonderd door systeemherstel, ik kan zo gauw geen betere bron vinden dan deze: Wikipedia: System Restore

Naar mijn ervaring is het meest waarschijnlijke scenario dat je HDD kuren heeft. Test dit met de tool van de fabrikant zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb dat ook eens gehad na het klooien met een pc.
De oplossing was om in te loggen als administrator in safe mode, rechtsklikken op de desbetreffende profielnaamfolder en dan ergens 'take ownership' selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Mmm, dat ben ik op dit moment aan het proberen. Je bedoelt toch gewoon bij eigenschappen van een folder, en dan bij 'beveiliging' en dan 'geavanceerd' de juiste gebruikers te selecteren. Met dit rechten-systeem ben ik absoluut niet bekend, maar ik zal er eens mee klooien...

Kan je trouwens iets preciezer uitleggen hoe je dit toen hebt gedaan? Als er iets met die rechten aan de hand is, dan zou ik de mappen toch ook niet mogen zien? En, als ik de HDD aan een andere pc zou hangen, zou ik toch wel weer alles moeten kunnen zien?

[ Voor 32% gewijzigd door warrie op 04-03-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-06 14:57
nee, de mappen mag je sowieso zien, je zou er alleen ook niet in mogen als je niet de rechten niet had..

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Mmm, ben op dit moment aan het undeleten (dank voor de tip van het tooltje, Mad_Cow). Er komen idd wat dingen terug, maar lang niet alles...Soms probeert hij ook bestanden te undeleten die wel gewoon zijn blijven staan, en dan geeft hij een foutmelding.
Maar heel veel echt belangrijke bestanden ben ik vooralsnog kwijt! #$%^&*
Heeft het zin om andere undelete tooltjes te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-11-2024
warrie schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:05:
Mmm, ben op dit moment aan het undeleten (dank voor de tip van het tooltje, Mad_Cow). Er komen idd wat dingen terug, maar lang niet alles...Soms probeert hij ook bestanden te undeleten die wel gewoon zijn blijven staan, en dan geeft hij een foutmelding.
Maar heel veel echt belangrijke bestanden ben ik vooralsnog kwijt! #$%^&*
Heeft het zin om andere undelete tooltjes te proberen?
Beste Warrie,

Ik heb dit identieke probleem vorige week ook aan de hand gehad.
Gewoon na het inloggen mappen die gewoon leeg waren. Heb jij ergens een windows update geinstaleerd of iets dergelijks ?

Mvg,

Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Niet dat ik weet. Ik ben nog steeds heel veel belangrijke documenten kwijt. Weet je zeker dat je probleem identiek is?

Ik mijn systeemlog vind ik wel wat fouten die met de Windows Installer etc te maken hebben. De foutcodes weet ik niet uit mijn hoofd, maar ze hadden te maken met DCOM en nog een andere entiteit. Maar ik denk eerder dat dit een gevolg is van de vermiste bestanden dan een oorzaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-11-2024
ja ik had het probleem bij een klant
gewoon na het herstarten van de pc en het inlogeen waren alle dir's leeg
op de desktop stonden 5 mappen die leeg waren en de mijn doc. waren leeg
De rest was er wel allemaal nog
ging over een xp prof sp2 nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Ik moet eraan geloven: het opnieuw installeren van het klere Windows. Alle bestanden zijn verdwenen. Ik verkeer in diepe rouw.

Al jullie bijdragen zijn welkom, stuur een mailtje voor mijn rekeningnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
warrie schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 00:20:
Al jullie bijdragen zijn welkom.
Ik wil wel een gratis XP opstartdiskette doneren :+ B)

Misschien kunnen andere tweakers je aan een gratis Service Pack 2 CD of XP Plus CD helpen _O-

[ Voor 19% gewijzigd door crack_en_hack op 06-03-2008 01:56 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Pagina: 1