[Ubuntu] webroot benaderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het gaat in mijn geval om Ubuntu, maar dit geldt natuurlijk voor de meeste linux distro's.

Ik draai hem als webserver maar wil vanaf mijn windows pc waar ik om develop bij de webroot kunnen. Mijn setup heb ik van Howto Forge..

Hoe doen jullie dit? Ik zit aan FTP te denken, maar dan moet je de webroot chown'en naar de gebruiker waar je mee werkt toch? Of met samba?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Kan allebei.

Als je editor ftp ondersteund; gebruik dat. (liefst secure, als het remote is).

Anders zou je inderdaad met samba moeten werken en de drive kunnen mappen naar bijvoorbeeld Q:\

Rechten kun je ook aan groepen toekennen, en idere ftp server / samba server is wel in te stellen dat ge-uploade files andere rechten of een andere gebruiker krijgen.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Ik zelf doe dit altijd via Samba, dit heeft als voordeel dat je er op kunt programmeren/websites maken en tegelijkertijd de resultaat kan bekijken in een webbrowser,

Je hoeft hiervoor alleen in de samba config file een aantal commando's neer te zetten en samba herstarten en dan komt die automatisch bij je netwerkomgeving te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OpenSSH en winscp is denk ik de mooiste en simpelste oplossing ;)

http://winscp.net/eng/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou dus gewoon de home dir van de beheer account die ik heb aangemaakt kunnen veranderen naar de webroot map en vervolgens met ftp die kunnen benaderen... Of is het een nasty iets om de homedir naar de webroot aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Maak dan iets van /home/gebruiker/www-data o.i.d.

Anders staan in je FTP root ook meteen een berg instellingen en bashrc e.d.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Pagina: 1