SIS SiS662 panned in resoluties hoger dan 1024*768

Pagina: 1
Acties:

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-04 13:04
Ik heb sinds kort een minipc: D201GLY2
Dit is een mini moederbordje met gesoldeerde CPU en geïntegreerde video adapter in de chipset, de SiS662.
Linkje met de specs van dit bord: link

Het probleem
Ik heb een sony bravia s2000 40inch televisie, hierop heb ik de pc dmv. een vga kabel aangesloten.
Op andere pc's kan ik op deze manier oa.1360x768 & 1366x768 aansturen.

Maar bovenstaand systeem herkend de tv niet en wil geen hogere resolutie dan 1024x768 weergeven, als ik dit forceer naar een hogere resolutie dan krijg ik nog steeds 1024x768 waarin de hogere resolutie gepanned word bij het bewegen van de muis; ik zie dan dus maar een gedeelte van het scherm, dit is in het zeer beperkte SIS control pannel niet uit te zetten of aan te passen, in de bios is hier ook geen instelling voor.

Nu lijkt het mij dat het probleem is dat hij de tv niet herkend en dus ook die resoluties niet wil weergeven en daarom gaat pannen, helaas kan ik van mijn tv (of andere 1366x768 tv's) geen drivers vinden.
Is er een manier om zelf een monitor driver te maken of aan te passen zodat hij de 1366x768@60hz wel pakt?

Verwijderd

Waarschijnlijk lukt de 1360 instelling wel via hdmi ( een verloop stekker van dvi naar hdmi).
zoek in de spec van je tv maar eens op wat de max reso is voor vga ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 14:41 ]

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-04 13:04
Het punt is dus dat deze computer alleen een VGA aansluiting heeft en het enige PCI slot dat er is word gebruikt door de tv kaart, het moet dus via de VGA aansluiting kunnen

Als ik handmatig de drivers installeer (dus zonder de installer) dan doet 1366x768 het perfect zonder panning!!!
Helaas werkt dan de video-overlay niet dus is de pc waardeloos als mediacenter.
Dus het probleem zit echt in de drivers die een beetje beidehand worden als ik die via de installer installeer zodat ik het probleem met pannen krijg.

Dus weet iemand hoe ik een 1366x768 monitor profiel kan maken? zodat hij denkt dat de monitor deze resolutie aankan.