Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

glasvezel zelf testen

Pagina: 1
Acties:
  • 688 views

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
He jongens, ik heb een stuk glasvezel gevonden, en nu wil ik proberen of ik er zo handmatig licht doorheen zou kunnen sturen.
Dit heb ik gedaan door een bundel draden te maken en deze vast te maken aan een zaklamp.
Het klinkt wat primitief, maar ik dacht ik probeer het gewoon eens.

Het probleem is dat hij het totaal niet doet, er komt helemaal geen licht door, zelfs niet in het allerdonkerste kamertje.

Weet iemand misschien hoe dat komt?

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 14:31
Wellicht moet je het eens proberen met een glasvezelkabel in plaats van met glasvezeldoek.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Je moet de zaklamp aan de onderkant van je "glasvezel" houden en dan als je aan de bovenkant het rondje van je zaklamp ziet dan doettie het.

/normal mode.
Een glasvezel waar data over heen gestuurd wordt is heel iets anders.
Wikipedia: Glasvezel

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Marc
vunzz: is glasvezelkabel niet gemaakt van glasvezeldoek, namelijk van glasvezel?
ik dacht dat ze beiden uit deze hele dunne draadjes opgebouwd waren.

battler: hoezo heel anders? je bedoelt dat ze nog iets met het glasvezel hebben gedaan?

Verwijderd

"Dit heb ik gedaan door een bundel draden te maken en deze vast te maken aan een zaklamp.
Het klinkt wat primitief, maar ik dacht ik probeer het gewoon eens.
Die vezels zijn te dun, en niet helder genoeg denk ik.

"is glasvezelkabel niet gemaakt van glasvezeldoek"

neu, gewoon van gerekt glas :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 14:25 ]

• Marc
haha sorry ik bedoelde is glasvezelkaben niet gemaakt van hetzelfde materiaal als glasvezeldoek, namelijk van glasvezel =)

ik vermoedde al dat ze wat te dun waren, weet iemand wellicht waar ik dikkere kan kopen of in welke maten ze beschikbaar zijn?

Verwijderd

Probeer het is met een laser-pen ofzo ;)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.thetartan.org/system/asset/image/458/small/fiber-optics-internet1.jpg

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mja, leuk hoor.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.