Toon posts:

Home Cinema + LCD tv Samsung op elkaar aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een samsung home cinema set HT-X200 gekocht en wil het geluid van mijn tv (Samsung LE37S81) ook over de home cinema horen. Ik heb al vanalles geprobeerd. Hoe moet ik dit aansluiten. De tv en het home cinema set zitten met een HDMI-kabel op elkaar aangesloten.
Tevens wil ik de geluidsinstelling wijzigen. (bass is te overheersend als ik een cd luister op mijn home cinema set) In de handleiding staat niet hoe ik de geluidsinstellingen kan wijzigen??? Iemand raad?
Ook krijg ik de tv niet echt scherp en helder. Heeft iemand deze tv helder en scherp gekregen en zoja, wat zijn de instelling bij jullie?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Verwijderd

de hdmi aansluiting op de samsung tv is volgens mij niet bedoeld om als in en uitgang te dienen het is het een of het ander. je kunt wel de audio uit (Tulp, Jack-plug of SPDIF) weer gebruiken om het geluid van de tv weer terug naar de home cinema te leiden. hierbij wel uitkijken dat het geluid van de home cinema niet weer terug naar tv wordt gestuurd via de hdmi anders krijg je rare echo en loops.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp heb ik dus nog een audio kabel nodig die ik op de tv (audio uit) aansluit op de home cinema (audio in)

Verwijderd

juist een hdmi stekker kan maar een kant op en op het moment gebruik je die om beeld en mischien geluid (ligt aan de instelling in de home cinema maar denk het niet dat het geluid mee gezonden wordt doen die boxen een beetje teniet) naar je tv te sturen je moet dus via een andere kabel het geluid van de tv-tuner naar je home cinema sturen om iets uit de boxen te krijgen als je tv aan het kijken bent. hdmi is geen tweewegsbaan en ik denk ook niet dat de tv audio-uit via de hdmi ondersteund en de home cinema ondersteund al helemaal geen audio in via hdmi. ik zie bij de specificaties van samsung-site ook geen andere audio in staan dus ik weet niet of deze set uberhaupt over een audio in beschikt.

edit: in de handleiding staat trouwens dat de set wel een audio in heeft

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord! Ga ik nog een extra kabeltje kopen. Die zat namelijk niet bij de set.
Weet je misschien ook of de bass etc te verstellen is bij het home cinema set? En op welke site heb je gekeken? Ik heb namelijk ook op de samsung site gekeken en heb niks kunnen vinden.

Verwijderd

http://downloadcenter.sam...81651015_X200_NL_0321.pdf

linkje naar de handleiding in pdf. moet ook bij je set erbij zitten. bass hierin niet gevonden maar aansluiten staat op pag 18.
Pagina: 1