Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023
In het kader "verbreed je horizon" en 'kijk verder dan je neus lang is" vroeg ik me hetvolgende af:

Welke andere fotografieforums bezoekt een Tweaker zoal?

Ik bekijk de zaken graag ook eens van een andere kant namelijk. ;)

Niet omdat ik vervanging van dit forum zoek, zie het als een aanvulling. Het mogen nederlandstalige, maar ook engelstalige fora zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DPZ - dutchphotozone.com :)
strobist.blogspot.com (weliswaar geen forum, maar wel informatief)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:46
Mensen beginnen meestal met te melden wat ze zelf al hadden bedacht/gevonden :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023
Ramon schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:01:
Mensen beginnen meestal met te melden wat ze zelf al hadden bedacht/gevonden :P
En soms niet! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 15:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Een must voor de Sony en Minolta dslr gebruikers: Dyxum
Zeer uitgebreid internationaal, engelstalig forum over alle Alpha-mount camera's en lenzen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
fotoapparatuur.nl - maar ik krijg soms de indruk dat daar alleen 40-ers zitten die denken dat je ALLEEN met een Eos 1DS mark III plus L lens mooie foto's kan maken.

dat zijn dan wel weer de mensen van wie je puik 2e hands spul kunt kopen. Ouderen die early adaptors willen zijn. superzuinig op hun spullen en het dan als in nieuwstaat verkopen

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
eosdigitaal.nl forum
Leuk en informatief!

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dpreview fuji dslr forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 15:00

Frank Lenaerts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:18
ik vind die gear fora niet echt horizon verbreedend als ik zo eerlijk mag zijn. DPZ is erg dope. En natuurlijk geheime ondergrondse foro en toxpose..

[ Voor 30% gewijzigd door simon op 25-02-2008 15:51 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ehm dispenzer, zijn niet echt digitale fora...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh ja toxpose vergeten te melden :$ :$ :$

en nadeel van dpz vind ik dat ze daar te ver door slaan alsof perfectie in alle geledingen pas de ultieme foto kan maken. ze kunnen in een beoordeling geen onderscheid maken of een foto in een studio is gemaakt alwaar je alles kan regelen en doen en naar je hand kan zetten tegenover een foto die je in een fractie van een seconde moet maken met de lichtbronnen en omgeving die je dan hebt.

hier op GOT herkende ik de DPZ forumstijl voornamelijk in de beoordeling van de zilveren camera alwaar er geneuzeld werd over wat reflecties in de ramen van de auto die weggeshopt hadden moeten worden en zo blabla...

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eusebius schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:12:
fotoapparatuur.nl - maar ik krijg soms de indruk dat daar alleen 40-ers zitten die denken dat je ALLEEN met een Eos 1DS mark III plus L lens mooie foto's kan maken.

dat zijn dan wel weer de mensen van wie je puik 2e hands spul kunt kopen. Ouderen die early adaptors willen zijn. superzuinig op hun spullen en het dan als in nieuwstaat verkopen
Hier kom ik ook nog al eens en dan specifiek in het Minolta subforum. Het valt mij juist op dat daar ook nog wel wat aan analoog wordt gedaan. Op de eerste pagina van het genoemde subforum kom je nog topics tegen over een XD7 en een SRT101. Camera's waarvan men nu vaak niet eens meer weet dat ze bestaan (hebben) maar die nog steeds onovertroffen kwaliteit kunnen bieden.

Wat mij betreft dus wel een aanrader, maar het is niet meer zo druk als ooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

[halfachtige spam]
Photofacts.nl, zie mijn sig. Zeer veel leuke , niet al te moeilijke info, geen forum maar weblogachtig.
[/halfachtige spam]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:10:
[...]

Hier kom ik ook nog al eens en dan specifiek in het Minolta subforum. Het valt mij juist op dat daar ook nog wel wat aan analoog wordt gedaan. Op de eerste pagina van het genoemde subforum kom je nog topics tegen over een XD7 en een SRT101. Camera's waarvan men nu vaak niet eens meer weet dat ze bestaan (hebben) maar die nog steeds onovertroffen kwaliteit kunnen bieden.

Wat mij betreft dus wel een aanrader, maar het is niet meer zo druk als ooit geweest.
Minolta O+ Ikzelf heb geen minolta, maar ik vind het zeker een merk wat voor analoog geschikt is!

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:50
Re-focus wil ik nog 'ns doorspitten.
OT: maar de bovenkant van de site houdt me telkens tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Zoals eerder vermeld FM en POTN ( www.photography-on-the.net ).

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:11

Sharky

Skamn Dippy!

Dutch Photozone en het photography gedeelte van worth1000 kijk ik nog wel eens, dat laatste is niet echt een forum en het niveau is niet meteen heel hoog maar ik kan er nog wel genoeg van leren.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:00:
DPZ - dutchphotozone.com :)
strobist.blogspot.com (weliswaar geen forum, maar wel informatief)
Dat zijn er inderdaad 2 best waardevolle websites, kan verder niets vergelijkbaars bedenken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Flickr ook natuurlijk, veel fora..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:10:
[...]

als je van analoog nog houd dan moet je op toxpose kijken, daar worden nog fotos gemaakt met cameras waarvan je nooit hebt geweten dat ze bestonden :+
http://www.toxpose.com/forums/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:09:
en nadeel van dpz vind ik dat ze daar te ver door slaan alsof perfectie in alle geledingen pas de ultieme foto kan maken. ze kunnen in een beoordeling geen onderscheid maken of een foto in een studio is gemaakt alwaar je alles kan regelen en doen en naar je hand kan zetten tegenover een foto die je in een fractie van een seconde moet maken met de lichtbronnen en omgeving die je dan hebt.
Tja, op dpz heerst wel een beetje 't sfeertje van leergierige mensen... en dan krijg je nogal harde kritieken en commentaar. Maar als je daar wat mee kan doen leer je wel heel snel.
en 't is zo'n beetje het enige nederlandse publieke forum waar ook nog wat over de inhoud wordt gezegd ipv alleen maar techniek.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
abrakadaver schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:35:
Tja, op dpz heerst wel een beetje 't sfeertje van leergierige mensen... en dan krijg je nogal harde kritieken en commentaar. Maar als je daar wat mee kan doen leer je wel heel snel.
en 't is zo'n beetje het enige nederlandse publieke forum waar ook nog wat over de inhoud wordt gezegd ipv alleen maar techniek.
Ook op digireflex.nl krijg je goed onderbouwde kritieken op je foto's.

Verder zit ik nog wel op dpreview, dpz, belgiumdigital, fredmiranda, nikonians
Ook interessant: strobist, the light is right, lightroomforums.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-09 16:59
Af en toe wat DPreview, regelmatig Dyxum, regelmatig DPZ

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regelmatig DPreview uiteraard, en ook vaak de Nederlandse tegenhanger DSLR.nl, maar die heeft niet echt een forum maar is wel heel informatief en je kunt er je mening over een artikel kwijt. Verder DPZ en soms fotografie.nl, maar die laaste is wel erg elitair, kan daar niet echt tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abrakadaver schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:35:
[...]

kan wel tegen harde kritieken alleen niet tegen kritieken die vanuit een verkeerd perspectief gemaakt worden. kritieken waarbij ervanuit wordt gegaan dat je altijd gewoon 3 uur de tijd hebt om die ene foto te maken ipv 3 seconden (oh en dan ook nog een batterij flitsschermen en studio apparatuur meezeult naar een feesie ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.onexposure.net/

Iedere fotograaf mag hier exposeren.
Foto's worden eerst gescreend en alleen geplaatst als de jury ze goed vindt.
De selectie is streng dus de foto's op de site zijn topklasse.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:41
Tsssk, ik mis een van de belangrijksten:

www.dslrwereld.nl

O-)

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:22
Digireflex, DPZ en POTN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:55:
http://www.onexposure.net/

Iedere fotograaf mag hier exposeren.
Foto's worden eerst gescreend en alleen geplaatst als de jury ze goed vindt.
De selectie is streng dus de foto's op de site zijn topklasse.
klasse!

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elja
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 08:53
sanderander schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:50:
[...]

Julie antwoorden met:

.. hele lijst ..

Polletje maken? ;)
Hee, en dan mijn Photofacts vergeten! ;)
Ben anders ook wel benieuwd wat jullie daar van vinden hoor.

Elja

Photofacts; weblog over fotografie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Hee Elja, ik had hem er al ingezet hoor ;) Onexposure is echt super, bedankt voor het wijzen op deze site

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze fotograaf is erg de moeite waard:

http://www.brentstirton.com/

Vandaag tegenaan "gestumbled" (StumbleUpon plugin voor FireFox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:23:
Deze fotograaf is erg de moeite waard:

http://www.brentstirton.com/

Vandaag tegenaan "gestumbled" (StumbleUpon plugin voor FireFox)
Erg vet ja, maar die gast doet wel heel erg veel aan nabewerking. Het is een grote teleurstelling als je zn originele foto's ziet (denk ik). Maar het geeft wel mooi aan wat een mooie platen je kunt maken door wat te kloten met kleuren en contrast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:11

Sharky

Skamn Dippy!

Dan moet je gelijk even op de website van Dave Hill kijken, mooie foto's maar wat een werk gaat daar inzitten zeg.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:16:
[...]

Erg vet ja, maar die gast doet wel heel erg veel aan nabewerking. Het is een grote teleurstelling als je zn originele foto's ziet (denk ik). Maar het geeft wel mooi aan wat een mooie platen je kunt maken door wat te kloten met kleuren en contrast :)
Volgens mij valt dit echt wel mee. Het is inderdaad wat contrast en verzadigingswerk, maar hij is ook fotojournalist en die doen niet, zoals jij zegt, heel erg veel aan nabewerking. (Oké, behalve als je fotojournalist van de Televaag bent, die houden zich niet aan ethiek.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 08:00
sOid schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:55:
[...]

Volgens mij valt dit echt wel mee. Het is inderdaad wat contrast en verzadigingswerk, maar hij is ook fotojournalist en die doen niet, zoals jij zegt, heel erg veel aan nabewerking. (Oké, behalve als je fotojournalist van de Televaag bent, die houden zich niet aan ethiek.)
Ben het met je eens, zo overdreven zijn z'n bewerkingen niet. Het is meer het licht wat de foto's bijzonder maakt; van externe flitsers op statief tot ringfliters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 20:24
fotografieFORUMS, jongens/meisjes, forums.... of nog beter: fora. :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:31:
fotografieFORUMS, jongens/meisjes, forums.... of nog beter: fora. :)
oeps 8)7
Je hebt gelijk...
Pagina: 1