De fora zijn grotendeels georienteerd op technische discussie/advies - maar ook dat kan vallen onder wat je zoekt.
Zelf zit ik veel op Photrio.com. Dat richt zich voor een deel op analoog, maar zeker niet uitsluitend en de discussies variëren van techniek tot meer immateriële zaken onderliggend of rakend aan fotografie.
Qua beeld is getdpi leuk, maar niet enorm actief en ik weet ook niet of je er direct heel veel advies als zodanig krijgt:
https://www.getdpi.com/forum/index.php
Reddit is inderdaad ook actief met een aantal subreddits over fotografie, maar voor zover ik er beeld van heb, is het nogal gefragmenteerd en 'hit & miss' als het gaat om inhoudelijk advies/reflectie. Voordeel is vooral dat je snel reactie krijgt op heel praktische vragen. Wil je meer de diepte in of reflecteren op beeld, dan lijkt me een andere plek meer zinnig (m.n. Photrio, maar dan preek ik voor eigen parochie...)
Er is ook altijd nog photo.net; dat leeft ook nog, maar is nog maar een fractie van wat het vroeger was.
Voor grootformaat (vooral analoog) is er largeformatphotography.info met een redelijk actief forum. Wel veel downtime de laatste tijd, en ik weet niet in hoeverre de userbase daar nog groeit.
Van Reddit en Photrio weet ik dat ze in de lift zitten; ondanks dat het forumtijdperk toch wat achter ons ligt, zie je daar wel echt actieve en groeiende communities.