Geforce 6150 IGP TV-out refreshrate 25hz

Pagina: 1
Acties:

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:24

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Topicstarter
Ik heb de het volgende systeem met 'n Asus M2NPV-VM waar 'n geïntegreerde Geforce 6150 op zit.
Sinds enige tijd zijn m'n videodrivers geupdate. Tot op de laatste WHQL-versie van Nvidia toe.
In het verleden had ik in Vista Home Premium geen problemen en kon ik de resolutie handmatig instellen op 720x576 @ 50hz voor mijn CRT-TV die aangesloten is op de gele tulp aansluiting.
Na de updates heb ik echter weinig keuze meer over:
  1. 800x600 @ 25hz (resulteert in 'n enorm interlacend scherm)
  2. 960x600 @ 25hz (geeft 't beste resultaat, echter de verhoudingen van 't beeld kloppen niet. Interlace is nagenoeg niet waarneembaar)
  3. 1024x768 @ 25hz (geeft 't zelfde resultaat als 800x600)
De CRT wordt door Vista als standaard scherm gedetecteerd. In de Nvidia tools wordt ie wel als TV weergegeven, ik kan echter niets anders instellen dan resolutie en kleurdiepte.
Bij refreshrate staat slechts 1 keuze, 25hz.
Weet iemand 'n oplossing om toch 50hz en de resolutie 720x576 te kiezen?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Verwijderd

Heb je het al eens met Powerstrip geprobeerd. :)

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:46
In de Nvidia drivers heb je altijd een vinkje 'show only supported resolutions', dit wil nog wel regelmatig verkeerd gedecteerd worden. Zet dit vinkje uit en je krijgt iedere instelling die je videokaart aankan. Als je hier vervolgens de 'oude' resolutie pakt zou het zonder problemen moeten werken.

Verwijderd

'De gele tulpstekker' is ook een tig-jaar oude techniek waar je mee werkt.
Het beeld ziet er schokkerig, onscherp en laggend uit, maar dat is TV-Out voor je :)
Als je terug wilt naar wat je voorheen had zou ik een driver rollback uitvoeren.
Het ideaalste zou zijn een LCD te kopen met VGA aansluiting, dat geeft een perfect beeld!
Via VGA ziet hij je TV gewoon als gelijkwaardig monitor en is het beeld vele vele malen mooier, investering voor de toekomst!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:24

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:40:
Het ideaalste zou zijn een LCD te kopen met VGA aansluiting, dat geeft een perfect beeld!
Via VGA ziet hij je TV gewoon als gelijkwaardig monitor en is het beeld vele vele malen mooier, investering voor de toekomst!
Ik wacht nog even op de betaalbare OLED-TV's :)

Ik ga zeker met Powerstrip aan de slag. Lijkt mij dat 't daarmee moet lukken.
Wat nog zou kunnen is dat 't komt doordat ik Aero aan heb, maar dat test ik gelijk mee uit.

Powerstrip zorgt er nu voor dat 't werkt zoals het moet!

[ Voor 5% gewijzigd door magic_nl op 26-02-2008 11:42 . Reden: Resultaat test Powerstrip ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties