[Ati 2600 Pro] Slechte HD playback performance

Pagina: 1
Acties:

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Ik heb een Shuttle "SN21G5" barebone en omdat deze onboard video heeft, wat niet echt geschikt is voor HD content af te spelen (schokkerig), heb ik een club3d ati hd2600 Pro gekocht.

Configuratie VÓÓR upgrade:
--------------------------
windows xp pro sp2 (geen mediacenter)
amd 3700+
1 GB ram
directx 9.0c
2x 320gb hd raid 1
onboard video geforce 6100
video drivers: 93.71_forceware_winxp2k_english_whql
chipset drivers: 8.26_11.09_nforce_winxp_english

Configuratie NA upgrade:
--------------------------
windows xp pro sp2 (geen mediacenter)
amd 3700+
1 GB ram
directx 9.0c (kan geen 10 draaien onder xp...heb wel laatste updates gedaan)
2x 320gb hd raid 1
club3d ati hd2600 pro pci-e
ati radeaon driver 8-2_xp32_dd_58128.exe
chipset drivers: 8.26_11.09_nforce_winxp_english

1. geforce drivers verwijderd
2. 2600pro ingebouw
3. ati driver geinstalleerd

Met onboard video heb ik +/- 85% CPU load en schokkerig beeld.
Na de videokaart update heb ik nog steeds dezelfde cpu load en even schokkerig beeld.

Ik draai resolutie 1360x768 op tv (geen full HD tv)

Ik snap er helemaal niets van...ik weet wel dat het geen mega dikke videokaart is maar dat was ook niet de bedoeling...het is puur voor HD content aangeschaft en niet voor games....deze config zou toch voldoende moeten zijn.

Verwijderd

Je beantwoord eigenlijk je vraag al... CPU staat op 85%... dit kom ik vaker tegen als ik corrupte/gare/slechte bestanden af probeer te spelen, ook kan het liggen aan andere software die op je PC draait.... had je al eens in je taaklijst gekeken naar welke programma er exact zoveel van je CPU eist... die hoort namelijk hooguit op 10/20% te draaien tijdens een filmpie... 30 misschien.

Dit heeft niets met hardware te maken, dat geef ik je op een briefje.... ik weet niet hoe je tegenover een nieuwe windows install staat maar dat gaat alles oplossen... Wat heb je verder zelf nog geprobeerd?

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Je CPU zal niet ontlast worden als je .mkv's afspeelt. Dat werkt enkel bij wmv hd, blu-ray en hd-dvd.

Dat en UVD werkt alleen onder Vista. Lijkt me dat je net iets meer had moeten opzoeken voor je die kaart kocht...

Yes, but no.

• shardphoenix
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:48:
Je beantwoord eigenlijk je vraag al... CPU staat op 85%... dit kom ik vaker tegen als ik corrupte/gare/slechte bestanden af probeer te spelen, ook kan het liggen aan andere software die op je PC draait.... had je al eens in je taaklijst gekeken naar welke programma er exact zoveel van je CPU eist... die hoort namelijk hooguit op 10/20% te draaien tijdens een filmpie... 30 misschien.

Dit heeft niets met hardware te maken, dat geef ik je op een briefje.... ik weet niet hoe je tegenover een nieuwe windows install staat maar dat gaat alles oplossen... Wat heb je verder zelf nog geprobeerd?
De windows media player is de boosdoener of de VLC player...afhankelijk van welke media ik afspeel.
Ik sta op het punt een andere barebone te kopen...deze gaat naar ouders.

1x AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4800+
2x Kingston 2GB, 800MHz, DDR2, Non-ECC, CL5, DIMM 240-pin
1x Shuttle PC BB SHUTTLE AMD AM2 SN68PTG5 Black

Dus daar ga ik denk ik eens vista op proberen ivm directx 10..kijken of dat wat uitmaakt...

Misschien dat een schone XP install ook helpt maar dacht eerst maar eens vragen of het niet ene simpele setting ofzo is :(

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

Biedt deze post van Mojo in "HD2600XT UVD onder XP doet het niet" geen oplossing of haal ik nou weer dingen door elkaar?

[ Voor 15% gewijzigd door Apie! op 25-02-2008 16:11 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• cyrus26
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 21:08
Gebruik eerst eens Core Avc.Dit is een codec die je pc serieus ontlast bij het afspelen van full hd bestanden.Werkt hier goed op men pc met een geforce 8500 kaartje.

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:51

SECURITEH

Man of legend.

Je moet gewoon een beter codec pack downloaden.
Op mijn andere PC (een oud Sempron dingetje dat nog niet eens de helft haalt van wat jij daar hebt) heb ik een load van ongeveer 30-40% met 1080p HD films (was 95% voor dat ik een goed codec pack had).

Btw (waarschijnlijk een domme vraag maar toch), je trouwens toch wel je onboard video kaart uit gezet? :P

[ Voor 17% gewijzigd door SECURITEH op 25-02-2008 16:18 ]

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:51
SpikyDude schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:16:
Op mijn andere PC (een oud Sempron dingetje dat nog niet eens de helft haalt van wat jij daar hebt) heb ik een load van ongeveer 30-40% met 1080p HD films (was 95% voor dat ik een goed codec pack had).

Btw (waarschijnlijk een domme vraag maar toch), je trouwens toch wel je onboard video kaart uit gezet? :P
Dat geloof ik dus echt niet, aangezien de goedkopere Dual-Cores zelfs problemen hebben met 1080p.

Verwijderd

cyrus26 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:11:
Gebruik eerst eens Core Avc.Dit is een codec die je pc serieus ontlast bij het afspelen van full hd bestanden.Werkt hier goed op men pc met een geforce 8500 kaartje.
Klopt helemaal,

Je playback schokt omdat je geen codec hebt geinstalleerd. Zelfs VLC player / Media Player Classic schokt bij mij ook als ik x264 wil afspelen zonder Core AVC.. Gewoon ff downloaden en installeren > gaan met die banaan.

• shardphoenix
mieJas schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:03:
Je CPU zal niet ontlast worden als je .mkv's afspeelt. Dat werkt enkel bij wmv hd, blu-ray en hd-dvd.

Dat en UVD werkt alleen onder Vista. Lijkt me dat je net iets meer had moeten opzoeken voor je die kaart kocht...
hmm wat betreft die cpu ontlasting....werkt ook niet bij wmv...heb die BBC Planet Earth films geprobeerd...wmv maar daar werkt het ook niet bij..75%-80%...maar goed jij zegt dat het alleen onder vista werkt...

ik heb eens rond gekeken en ik lees dat sommige hier geen last van hebben....ik ga vnv eens proberen Vista erop te zetten.....

• shardphoenix
SpikyDude schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:16:

lol vroeg mij collega ook...nou ik had in Bios sowieso PCIe video first aangezet want ik kon video niet uitschakelen...maar ik weet zeker dat mijn videokaart gebruikt wordt aan gezien daar de kabel ingaat :P....

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:51

SECURITEH

Man of legend.

HendrikN schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:20:
[...]

Dat geloof ik dus echt niet, aangezien de goedkopere Dual-Cores zelfs problemen hebben met 1080p.
Dan geloof je het niet... het is toch echt wel zo, ik en mijn broertje zijn beide grote tekenfilm/serie/film fanaten en uiteraard is niets anders welkom als de beste kwaliteit maar dat moet natuurlijk ook goed spelen en we hebben er een middagje aan gewerkt om dit probleem op te lossen, het antwoord was toch echt betere codecs. ;)

• shardphoenix
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:27:
[...]

Klopt helemaal,

Je playback schokt omdat je geen codec hebt geinstalleerd. Zelfs VLC player / Media Player Classic schokt bij mij ook als ik x264 wil afspelen zonder Core AVC.. Gewoon ff downloaden en installeren > gaan met die banaan.
wat wel vreemd is is dat als ik op de website kijk van core avc dat ik zie staan:

- GPU support (to be added**)
** GPU scheduled to be added at a later date

lijkt alsof het nog steeds via je cpu gaat :(

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 22:11

DizzyWeb

Ondertiteld

mikevanrooijen schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:21:
[...]

wat wel vreemd is is dat als ik op de website kijk van core avc dat ik zie staan:

- GPU support (to be added**)
** GPU scheduled to be added at a later date

lijkt alsof het nog steeds via je cpu gaat :(
Dat is ook gewoon zo. Maar CoreAVC is de meest efficiente softwarematige codec op het moment en de hardwarematige acceleratie werkt niet op mkv bestanden, enkel op echte Blu-ray en HD-DVD schijven.
Pagina: 1