Toon posts:

Merkwaardig Gigabyte P35-DS3L probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is, dat als ik hem een lange tijd helemaal van het stroom gehad heb (wanneer ik ga slapen bv) het ding raar gaat doen bij het opstarten. Ik heb sinds een paar dagen een nieuw systeem met daarin het genoemde MB samen met een E4500 en 2gb 800 Mhz Kingston valueram. Ik ben aan het overclocken geslagen en draai de CPU nu op 2.9Ghz: 8x360.

Hij zal dan booten tot het punt waar de fans draaien en de schijf een paar keer rateld (maar je krijgt nog geen beeld) om vervolgens weer uit te gaan. Dit gebeurt 2 keer. De derde keer boot hij wel gewoon door. Alleen zijn nu de overclock settings uitgezet (alle waarden staan er nog wel in en de multiplier is ook ongewijzigd, de boel is gewoon disabled).

Zelfs al zet ik de overclock opties weer aan dan zijn er geen verdere problemen met reboots. Zelfs niet als ik de PC een tijdje weer helemaal van het stroom haal. 8)7

Als iemand een verklaring heeft ben in een en al oor.

Verwijderd

Waarschijnlijk een coldboot probleem zoek maar eens op GoT naar Coldboot.
Enkele voltages wijzigen van bijvoorbeeld de FSB of MCH wil wel eens helpen. :)

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05 08:00
Never mind

[ Voor 81% gewijzigd door boomr op 25-02-2008 10:56 ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Verwijderd

Dat is de beveiliging. Als er een tijd de stroom niet op heeft gestaan, dan zet ie zich weer terug naar standaard instellingen. Dit doet mijn DS3R ook. Ligt er wel een beetje aan, want bij mij onthoud hij wel de settings en doet ie het uit aan gaan maar 1x. Mischien vind het mobo je overclock toch niet stabiel en zet daarom je overclock weer uit.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 10:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Reinman: Hij zet de settings verder niet terug naar standaard. Alleen de instelling dat je zelf de FBS ed wil instellen wordt op disabled gezet.

The_Mask: verrek, het lijkt er op dat je gelijk hebt. Ik zal eens de voltages wat aanpassen.

Verwijderd

Je overclock blijft gewoon gehandhaafd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:29:
Je overclock blijft gewoon gehandhaafd?
Zoals Orobas al zegt alles blijft hetzelfde behalve de FSB frequentie gaat van de ingestelde naar Disabled als je deze weer Enabled staat deze weer op de instelling van vorige keer. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost :). Ik draai de CPU op 10x288 en nu boot hij wel meteen. De FSB zal inderdaad wel niet genoeg voltage gekregen hebben voor 360 of zoiets.
Pagina: 1