Toon posts:

[XP] Taakbalk snelstart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met de werkbalk "snel starten"
Als ik mijn computer opstart en ik zet de werbalk aan dan doet hij het gewoon, maar herstart ik dan mijn computer weer dan is de werkbalk weer weg. :'(

Weet iemand misschien hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?

Groeten

• vyndrox
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11-2023
Heb je bij eigenschappen voor de taakbalk en menu Start wel aangevinkt dat je werkbalk snelstarten wil weergeven?
rechtermuisklik start > eigenschappen > taakbalk en daar staat die optie

-Real power isn't given, it must be taken-

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58
je zit niet toevallig in een domein?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
paella schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:15:
je zit niet toevallig in een domein?
Ja ik zit wel in een domein

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan is er misschien een beleid in werking dat die aanpassing tegenhoud. Kan je wel andere dingen van je profiel wijzigen zoals een extra bureaubladicoon? Misschien dat je profiel niet naar de server wordt gestuurd bij het afmelden. Kan ook zijn dat je een mandatory profile hebt, maar dat lijkt mij sterk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:35:
Dan is er misschien een beleid in werking dat die aanpassing tegenhoud. Kan je wel andere dingen van je profiel wijzigen zoals een extra bureaubladicoon? Misschien dat je profiel niet naar de server wordt gestuurd bij het afmelden. Kan ook zijn dat je een mandatory profile hebt, maar dat lijkt mij sterk.
bedoel je daarmee de policy's?
want daar ligt het niet aan.
Ik kan andere dingen ook gewoon wijzigen zoals je zei bureaubladicoon enzo..

• Roman
  • Laatst online: 20-02 10:22

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Het kan zijn dat alleen dat door een policy wordt tegen gehouden.

Pictogrammen op je buroblad zijn fysike bestanden in de Dektop folder. Maar de snelstart functie is een reg sleutel. Probeer eens het kleuren schema te wijzigen.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Roman schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:23:
Het kan zijn dat alleen dat door een policy wordt tegen gehouden.

Pictogrammen op je buroblad zijn fysike bestanden in de Dektop folder. Maar de snelstart functie is een reg sleutel. Probeer eens het kleuren schema te wijzigen.
Niet alles van die instellingen worden in het register ingesteld. Sommige komen in de profielenmap. Ik dacht dat daar ntuser.dat voor was, maar kan ook een ander bestand zijn.

Ik zou zeggen, vraag het de systeembeheerder. Die zal vast wel antwoord kunnen geven (en anders via de Helpdesk vragen ;)).

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:56:
[...]

Niet alles van die instellingen worden in het register ingesteld. Sommige komen in de profielenmap. Ik dacht dat daar ntuser.dat voor was, maar kan ook een ander bestand zijn.

Ik zou zeggen, vraag het de systeembeheerder. Die zal vast wel antwoord kunnen geven (en anders via de Helpdesk vragen ;)).
en hoe zou ik dat dan moeten veranderen daar in de ntuser.dat dat bestandje kan ik namelijk wel vinden, maar ik word er niet echt veel wijzer van. Ik heb de systeem beheerder ook gevraagd maar die had ook geen idee

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

NTUser.dat is het user gedeelte van je register.

Als je dan een NTUser.man heb dan is die mandatory. Maar een systeembeheerder kan via een policy een aatal instelling vast leggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik maar daar moet het niet aan liggen volgens de systeembeheerder, bij de meeste mensen hier op het bedrijf staat "snelstarten" er gewoon standaard als de pc zich opstart.

wat me trouwens wel opgevallen is, is dat hij de tijd (rechtonder op de taakbalk) ook niet onthoud als ik die verander en als ik mijn pictogramma op m'n bureaublad ga veranderen dat hij die "opstelling" (om het maar zo te noemen) ook niet opslaat.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Kijk eens of de volgende map bestaat?
C:\Documents and Settings\"je inlognaam"\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch
Als deze niet bestaat, kopieer de map dan even van een andere profiel of maak de map zelf even aan.
Als deze bestaat, kijk dan even of je er een txt bestand in mag zetten, deze moet dan gelijk in de QL komen te staan.
Laat maar weten..... ;)

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 08:54:
wat me trouwens wel opgevallen is, is dat hij de tijd (rechtonder op de taakbalk) ook niet onthoud als ik die verander en als ik mijn pictogramma op m'n bureaublad ga veranderen dat hij die "opstelling" (om het maar zo te noemen) ook niet opslaat.
Dus wordt je profiel niet opgeslagen. Hebben jullie een roaming profile of staan die fast op de PC?

Verwijderd

Topicstarter
marquis schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:01:
Kijk eens of de volgende map bestaat?
C:\Documents and Settings\"je inlognaam"\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch
Als deze niet bestaat, kopieer de map dan even van een andere profiel of maak de map zelf even aan.
Als deze bestaat, kijk dan even of je er een txt bestand in mag zetten, deze moet dan gelijk in de QL komen te staan.
Laat maar weten..... ;)
De map bestaat en als ik er een txt bestandje inzet komt die er ook bij te staan

Verwijderd

Topicstarter
Roman schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:16:
[...]

Dus wordt je profiel niet opgeslagen. Hebben jullie een roaming profile of staan die fast op de PC?
Mijn profiel staat vast op de pc

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan moet ik zorgen dat mijn profiel word opgeslagen??

hoe doe ik dat?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Meld je telkens op een ander systeem aan, of wordt er op het systeem gebruik gemaakt van een soort EWF beveiliging (alle settings worden na reboot teruggezet hoe het was)? Vraag je systeembeheerder hoe het allemaal zit op de PC waar je mee werkt. Roaming Profiles moet op het domein ingesteld worden door de systeembeheerder. Als iedereen roaming heeft, en jij niet, dan is je profiel dus verkeerd aangemaakt (of incompleet).

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:20
Als het echt niet lukt, dan kun je ook toggle quicklaunch gebruiken.

Gewoon ergens neerzetten, en bij programma's onder startup/opstarten een snelkoppeling maken naar <pad>\toggleql 1

Moet je natuurlijk wel genoeg rechten hebben om een standalone executable op je schijf te kunnen zetten, en die snelkoppeling onder opstarten te kunnen plaatsen ;)

Verwijderd

Topicstarter
sewer schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:44:
Als het echt niet lukt, dan kun je ook toggle quicklaunch gebruiken.

Gewoon ergens neerzetten, en bij programma's onder startup/opstarten een snelkoppeling maken naar <pad>\toggleql 1

Moet je natuurlijk wel genoeg rechten hebben om een standalone executable op je schijf te kunnen zetten, en die snelkoppeling onder opstarten te kunnen plaatsen ;)
Super, hij doet het nu!!!
Heeel erg bedankt.
Pagina: 1