PC start ineens helemaal niet ... alles al geprobeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views

• Guust-Fi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-05 21:19
Ik leende een paar dagen terug een pc van een vriend die hij niet echt meer gebruikt.

Ik koppel mijn hd's aan, mijn gpu en mijn pci soundcard.
Op mijn hd staat vista.
Ik start op alles werkt. Alle drivers worden geupdate.

Het mobo is een Asus A8N5X

Gisteren stond er een melding op mijn scherm dat ik moest herstarten. Ik ben ben vrij zkr dat het was omdat ik de swap file op C: eraf gezwierd had en op mijn 2de hd gezet heb.

Bij het restarten bleef mijn pc beepen. Ik heb dan alles eens losgekoppeld ofzo maar nu tuut hij helemaal niet meer.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Bios resetten via jumper.
- Batt. mobo de hele nacht uit laten
- Cpu uithalen en hermonteren
- Ram van slots wisselen + slechts 1 latje gebruiken
- Andere voeding aankoppelen (ene die zkr werkt)
- Pc starten via pinnetjes kortsluiten op mobo zelf.

Momenteel ligt mobo los op bureau en is enkel cpu fan + stroom, mobostroom en gpu fan aangesloten + pc speaker kabeltje

Zie ik iets over het hoofd of zijn er nog andere dingen dat ik kan doen?

• Tjirp
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-01-2023
" allemaal piepjes "

Goed luisteren wat voor piepjes, en opzoeken op internet of in je handleiding wat het probleem is.

begin daar mee.

• Guust-Fi
http://bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Volgens deze site betekent repeating beeps (endless loop) --> Memory error
Maar nu beept hij helemaal niet bij start.

Ik snap niet hoe je mobo kan gefrituurd zijn door gewoon te restarten. Tot voor die restart werd er niks aan de hardware gewijzigd.

Het enigste wat ik kan bedenken is dat de chipset doorgebrand is. Daar zit nl zoon passieve blok op van Zalman waar mijn GPU een beetje tegen leunde en daardoor mss dat die blok geen goed contact meer maakte.
Langs de andere kant vreemd dat dat probleem toevallig bij een restart pas tot uiting zou gekomen zijn?

Over het gehele moederbord vind ik nergens sporen van doorbranding terug.

[ Voor 5% gewijzigd door Guust-Fi op 25-02-2008 10:00 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Dat het bij een restart gebeurt, is gewoon toevallig. Geeft het board nog biepjes als je het geheugen er uit haalt? Probeer ook eens met ander geheugen of een andere grafische kaart op te starten.

Voor de rest, neem deze ook eens door:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 20% gewijzigd door Tomfish op 25-02-2008 10:02 ]

• Guust-Fi
Die guide heb ik al eens doorgenomen en als het geheugen eruit is piept hij ook niet.
Ik heb ook al een andere gpu ingestoken.

[ Voor 19% gewijzigd door Guust-Fi op 25-02-2008 10:21 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Guust-Fi schreef op maandag 25 februari 2008 @ 10:21:
Die guide heb ik al eens doorgenomen en als het geheugen eruit is piept hij ook niet.
Ik heb ook al een andere gpu ingestoken.
De bedoeling van die guide is dat je alle stappen er in stap voor stap doorneemt en uitvoert. Je kunt er niet selectief mee zijn, want dan kun je niet meer uitsluiten wat er nu wel de oorzaak voor is. Tevens is het de bedoeling dat je van iedere stap het resultaat in je topicstart neerzet.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Het is nogal misleidend om te beweren dat je "alles" al geprobeerd hebt, terwijl je nauwelijks zaken uit de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter noemt.

Wij kunnen niet ruiken wat er mis is met je systeem, enige manier om dat te achterhalen is gewoon zelf dingen uitsluiten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.