• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-03 20:44
Heey, kheb nu een hauppache PVR 350 in mijn computer zitten.

Alleen ik krijg heel slecht beeld, allemaal ruis enz.
Het geluid is wel goed.
Oftewel het ligt aan de kabels. (logisch, zitten 4 tv's op aangesloten :P )

Nu wil ik een UPC box kopen (beneden hebben we al, en zijn geabboneert)

Vraagjes:

Kan ik UPC op deze videokaart zonder problemen aansluiten?
Krijg ik ook werkelijk beter beeld (of blijven de kabels nog steeds het probleem? )

greetz

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een Hauppagche PVR500 welke zeer veel ruis geeft en rode vlakjes en lijnen door het beeld. Kaart installeert zonder problemen met drivers etc niks raars, beeld is alleen slecht.
Bij mij ligt het niet aan de kabel want een andere doet het wel goed.

Dus er is een mogelijkheid dat de kaart zelf gewoon defect is. Makkelijkste om dit te testen is de pc op het binnenkomende upc signaal aan te sluiten.

• maximus1
oow :)

thnx voor de tip, dat zal ik dan zekerz doen.

Dadelijk ligt het daaraan en geef ik onnodig veel geld uit :)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:39

M2M

medicijnman

maximus1 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 10:46:
oow :)

thnx voor de tip, dat zal ik dan zekerz doen.

Dadelijk ligt het daaraan en geef ik onnodig veel geld uit :)
en ook als je digitale televisie neemt (ik heb hier op de zolder ook zo'n kastje omdat de ruis niet te doen was, zowel op mijn normale tv als de tv kaart) zou het signaal te zwak kunnen zijn om fatsoenlijk beeld te krijgen. Je krijgt dan weliswaar geen ruis, maar hickups en vage pixels door het scherm. dan zou je toch misschien een versterker ertussen moeten zetten. Uiteraard moet je die dan zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting neerzetten, anders versterk je je ruis namelijk ook :)

-_-

• maximus1
ok,

kdacht, waarom pak ik dat kassie van beneden niet is om te proberen oftie het doet...

nou hij doet het goed (of niet :P )

als ik via mediacenter wil instellen, dan laattie het in beeld in een klein schermpie zien, en dat ziet er goed uit.
dan kies ik dat en zegtie dat hij de infrarood controller niet kan vinden :O

kheb alles geprobeert maar kweet niet eens wat dat precies inhoud :(

• M2M

M2M

medicijnman

maximus1 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:10:
ok,

kdacht, waarom pak ik dat kassie van beneden niet is om te proberen oftie het doet...

nou hij doet het goed (of niet :P )

als ik via mediacenter wil instellen, dan laattie het in beeld in een klein schermpie zien, en dat ziet er goed uit.
dan kies ik dat en zegtie dat hij de infrarood controller niet kan vinden :O

kheb alles geprobeert maar kweet niet eens wat dat precies inhoud :(
je infra rood controller van de mediacenter is dat zwarte kastje waar je je afstandsbediening op moet richten. Die moet uiteraard wel aangesloten zijn :) Gelukkig kun je mediacenter ook bedienen met je muis en een toetsenbord.

-_-

• maximus1
ok, maar hij blijft hem dus niet herkennen.
Het is de rc van de hauppauge kaart.
En op de kast van upc zit er ook 1
maar hij pakt hem niet waardoor ik mediacenter niet zo kan instellen dattie het digitale gaat gebruiken :(

terwijl hij hem wel pakt (de zenders..)

is er nog een ander goed programma waarop ik tv op kan kijken, op wintv na dan. (werkt niet op vista)

Verwijderd

Je kan ook een tv aansluiten op de kabel die nu je pc binnen gaat als die ook slecht beeld heeft is het de kabel die een probleem heeft. Oplossing is een antenne versterker.

Zo niet is het je tv-kaart. Het kan temaken hebben met instellingen van je tuner aplicatie, maar ook een defect in je kaart.

Let er wel op dat je een antenne versterker altijd op het binnenkomende signaal moet aansluiten. Anders ga je namelijk ook de ruis versterken, wat resulteerd in nog slechter beeld.

• M2M

M2M

medicijnman

maximus1 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:22:
verhaal...

is er nog een ander goed programma waarop ik tv op kan kijken, op wintv na dan. (werkt niet op vista)
het alternatief is de open source versie van media center. (ff googlen of even bij sourceforge kijken). Wel een hele berg instellingen, maar voor de rest valt het reuze mee. ook kwa gebruikersgemak.

-_-

Pagina: 1