8800GT geeft rare rode pixels

Pagina: 1
Acties:

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:15
Ik heb sinds kort een probleem met mn 8800GT en het wordt met de dag erger, hij geeft sommige donkergekleurde pixels een rood knipperend kleurtje mee als ik er met de muis overheen ga of in de buurt kom dan houdt het rood knipperen op.
Het is heel irritant ik kan het niet op printscreen vastleggen dus ik hoop dat jullie genoeg hebben aan de beschrijving, ik vraag me af of het artifacts zijn, die zijn naar mijn idee toch anders en wel vast te leggen op printscreen? Ik ga later proberen een fotootje te maken.

M3P - M3LR - 6320Wp

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:48

CaDje

Framedrops for life

Misschien ligt het aan je beeldscherm ipv je videokaart?

Als je nog een andere pc/laptop hebt zou je dat even kunnen testen.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:54

Cheezus

Luiaard

Als ze niet in een printscreen te zien zijn denk ik eerder dat je last hebt van gare pixels in je monitor..

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-03 20:44
idd, want alles wat je computer (je videokaart weergeeft) krijg je te zien op een printscreen (op de muis na dan, ligt aan je instelling :P )

Oftewel: het ligt hoogstwaarschijnlijk aan je beeldscherm.

Probeer is een ander beeldscherm, en kijk dan of het over is

• bokkow
OK ik probeer vanmiddag even ander scherm, ik hoop echter dat het aan de videokaart ligt want heb echt geen zin om mn monitor terug te sturen.
Ow ja:
Mocht het niet duidelijk zijn: de plaats van de knipperende pixels is niet vast, ze verschijnen dus telkens ergerns anders en knipperen dan tussen de echte kleur en fel rood en meestal op donkere gebieden.

[ Voor 43% gewijzigd door bokkow op 25-02-2008 10:21 ]

M3P - M3LR - 6320Wp

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 13:28

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Is het duidelijk een pixel of meer een plekje? Kan zijn dat het geheugen van je videokaart niet helemaal goed is.

edit: Misschien iets voor jou: De dode pixel tester: http://www.tipsentrucs.nl...etype=Tip/contentid=82402

[ Voor 37% gewijzigd door Roman op 25-02-2008 10:30 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• bokkow
En nu niet meer :/ vaaaaaag

M3P - M3LR - 6320Wp

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

nieuwste driver al geïnstalleerd, scherm aan een andere computer gehad, scherm aan een andere kabel gehad (D-sub ipv DVI of andersom). Scherm op de andere poort van je kaart gehad. Scherm recall ivm magnetisme oid met CRT's
Welk scherm heb je? maak er anders een filmpje van met je telefoon/camera en post dat op youtube.
Google?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Hmm dat is raar maar het is wel vrij zeker je monitor en niet je videokaart.
Ik meen dat als je meer als 6 dooie pixels (of halfdood in jouw geval) hebt dat je recht hebt op garantie (als je niet apart nog een pixelgarantie hebt afgesloten)

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 13:28

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Dat ligt altijd aan het zogenamde pixel-beleid. Er zijn merken die zeggen 1 dode pixel en retour en er zijn merken (zoals BenQ, ja daar heb ik er eentje van) die zeggen er moeten minimaal 10 pixel in een rij zijn }:| en dan nog 1/4 uit de kant en what ever...

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Pagina: 1