• BCS88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-01 08:11
Beste Tweakers,

Ik heb een Q6600 in combinatie met een 8800 kaart en bijbehorende hardware (13,5k 3dmark06)

In WoW heb ik heel vaak dat m'n fps rond de 40 hangt (hoogste kwaliteit, 1680x1050) maar het gekke is dat de videokaart een paar graden warmer word als idle en de quadcore nog geen 20% verbruikt (verdeeld over 2 cores).

Hoe los ik dit op zodat mijn pc alles pushed voor een hogere fps?

Alvast bedankt!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:53

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Volgens mij is WoW een game welke nog geen gebruik maakt van meerdere core's of ze moeten het inmiddels via een update gerealiseerd hebben, maar ik betwijfel of dat zo makkelijk gaat. Verder, heb je werkelijk meer frames nodig, als hij stabiel op 40fps blijft staan?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 12:04
Sinds een van de recente patches ondersteund WoW dual cores beter, maar met mijn specs haal ik 60frames all over the place, dus waarschijnlijk is er iets mis met jou hardware/software.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:53

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb net ook even gekeken ik haal tussen de 50 a 60 fps met een gemiddelde van 55, misschien af en toe een drop naar 45 en dat is met een AMD Athlon 64 X2 6000+ met ATi Radeon X1950 512MB VGA kaart.
Lipton16 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 01:03:
Sinds een van de recente patches ondersteund WoW dual cores beter, maar met mijn specs haal ik 60frames all over the place, dus waarschijnlijk is er iets mis met jou hardware/software.
Oke, dat wist ik nog niet. Ik speel de laatste tijd niet zoveel. :D

[ Voor 48% gewijzigd door _Dune_ op 25-02-2008 01:07 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:49
je fps word ook bepaald door je internet verbinding.
en als je wow speelt zijn er dan ook andere tasks die draaie?
zoals anti virus etc etc msn want dit beinvloed ook je fps ;)

How are you doing?

Verwijderd

stftweaker schreef op maandag 25 februari 2008 @ 01:07:
je fps word ook bepaald door je internet verbinding.
en als je wow speelt zijn er dan ook andere tasks die draaie?
zoals anti virus etc etc msn want dit beinvloed ook je fps ;)
ehr dit slaat natuurlijk nergens op.. latency heeft niets te maken met fps.

FPS hangt af van het procesvermogen van je hardware en niet van je internet verbinding..
overigens heeft hij een q6600 wat betekent dat je aplicaties zoals een viruscanner priority kunt geven op 1 processsor, en kan excluden van de overige 3, dit betekent dat je dus niets zult merken van een performance loss aangezien wow toch maar over 2 cores draait zoals hij al aangeeft en grafisch gezien gebruikt MSN/VS natuurlijk geen drol.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 09:57 ]

Verwijderd

Heb je misschien niet gewoon een frame limiter aangezet?

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:09
BCS88 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 00:56:
In WoW heb ik heel vaak dat m'n fps rond de 40 hangt (hoogste kwaliteit, 1680x1050) maar het gekke is dat de videokaart een paar graden warmer word als idle en de quadcore nog geen 20% verbruikt (verdeeld over 2 cores).
4x20% of 4x5% ?

• BCS88
hij gebruikt 2 cores elk 12% hoog uit.

Geen FPS Limiet. Ik heb de laatste drivers geinstalleerd en laatste patch van WoW. Ik weet dat dit een bug is die vaker voor komt, maar is er een oplossing voor? Mijn computer moet makkelijk 60+ draaien in elke omstandigheden in WoW. Die 40/45 fps is trouwens met een raid in black temple (25 man, veel effecten).

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:54
BCS88 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:28:
[...]

Geen FPS Limiet. Ik heb de laatste drivers geinstalleerd en laatste patch van WoW. Ik weet dat dit een bug is die vaker voor komt, maar is er een oplossing voor? Mijn computer moet makkelijk 60+ draaien in elke omstandigheden in WoW. Die 40/45 fps is trouwens met een raid in black temple (25 man, veel effecten).
Probeeer eens windows media player te starten voor je WoW start, ik heb van veel mensen uit mijn oude guild gehoord dat dat, icm dual/multi core CPU's voor performance increase zorgde.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:20
BCS88 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:28:
[...]

Andere spellen getest, wat is je FPS daar?

Als je tenminste nog andere spellen hebt...

Ik speel Oblivion op hoogste settings met eenzelfde setup, en haal daar nog hoger. Evenals Ut3.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• weebl
  • Laatst online: 21:00

weebl

YARR!

Hmm, das vreemd...

Ik heb ook een Q6600 met een GF8600GT (dus minder snel dan die van jou) en ook op 1680x1050. En ik moet echt moeite doen om hem onder de 60FPS te krijgen. Voor zo ver ik weet is het me met deze pc nog nooit gelukt. Daarnaast draai ik nog een heleboel troep in de achtergrond, maar ook hier heeft ie geen last van.

Heb je al op de WoW-forums gekeken?

• BCS88
coptician schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:33:
[...]

Andere spellen getest, wat is je FPS daar?

Als je tenminste nog andere spellen hebt...

Ik speel Oblivion op hoogste settings met eenzelfde setup, en haal daar nog hoger. Evenals Ut3.
Oblivion is kinderspel (figuurlijk) haal ik zo'n 60fps, UT3 trekt hij ook makkelijk. Net als LPEC en NFS Pro street. Zoals in de start post, 13,5k 3dmarks op 3dmark06.

• BCS88
weebl schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:40:
Hmm, das vreemd...

Ik heb ook een Q6600 met een GF8600GT (dus minder snel dan die van jou) en ook op 1680x1050. En ik moet echt moeite doen om hem onder de 60FPS te krijgen. Voor zo ver ik weet is het me met deze pc nog nooit gelukt. Daarnaast draai ik nog een heleboel troep in de achtergrond, maar ook hier heeft ie geen last van.

Heb je al op de WoW-forums gekeken?
Zekers, maar me account was laatst gehacked (geen grap heeeel zonde) en kan ik niet inloggen op het forum (om berichten te plaatsen), GM's hebben me account op slot gezet om te achterhalen waar mijn stuff is gebleven.. 8)7

• weebl
  • Laatst online: 21:00

weebl

YARR!

BCS88 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:50:
[...]

Zekers, maar me account was laatst gehacked (geen grap heeeel zonde) en kan ik niet inloggen op het forum (om berichten te plaatsen), GM's hebben me account op slot gezet om te achterhalen waar mijn stuff is gebleven.. 8)7
Ai, das klote :(

Welk OS gebruik je trouwens?

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
BCS88 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 00:56:
Beste Tweakers,

Ik heb een Q6600 in combinatie met een 8800 kaart en bijbehorende hardware (13,5k 3dmark06)

Hoe los ik dit op zodat mijn pc alles pushed voor een hogere fps?

Alvast bedankt!
Je haalt een hoop dingen in je post door elkaar. Je videokaart wordt waarschijnlijk idle warmer omdat de fan dan een stuk trager draait. Ieder onderdeel in je pc heeft een specifieke taak je kunt je processor dus niet forceren deels de taak van de videokaart over te nemen. In dit geval blijkt je videokaart dus de bottleneck. Wat betreft de lagere fps dan vergelijkbare systemen. Forceer je toevallig in Windows of de videokaart software om anti aliasing of antiscopic filtering te gebruiken. Dit verhoogt de beeldkwaliteit aanzienlijk maar helpt wel de performance flink omlaag.

[ Voor 12% gewijzigd door Seth_Chaos op 25-02-2008 15:25 ]

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-12 11:25
Maak je wel gebruik van de meest recente drivers van mobo, graka e.d.? Dit kan een aanzienlijke boost geven, mits de laatste drivers gebruikt worden.

• BCS88
weebl schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:32:
[...]

Ai, das klote :(

Welk OS gebruik je trouwens?
XP sp2

• BCS88
Seth_Chaos schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:21:
[...]

Je haalt een hoop dingen in je post door elkaar. Je videokaart wordt waarschijnlijk idle warmer omdat de fan dan een stuk trager draait. Ieder onderdeel in je pc heeft een specifieke taak je kunt je processor dus niet forceren deels de taak van de videokaart over te nemen. In dit geval blijkt je videokaart dus de bottleneck. Wat betreft de lagere fps dan vergelijkbare systemen. Forceer je toevallig in Windows of de videokaart software om anti aliasing of antiscopic filtering te gebruiken. Dit verhoogt de beeldkwaliteit aanzienlijk maar helpt wel de performance flink omlaag.
nee ik bedoel ermee dat de videokaart bijna geen moeite doet voor die game, en dat hij dat wel zou moeten doen.

• BCS88
ErikCornelissen schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:10:
Maak je wel gebruik van de meest recente drivers van mobo, graka e.d.? Dit kan een aanzienlijke boost geven, mits de laatste drivers gebruikt worden.
Zeker, mijn pc presteert geweldig met andere games.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:04
Niet zomaar opnieuw posten, daar is de edit knop voor!

Heb je de laatste drivers voor je graka geinstalleerd? Staat Xfire aan? Misschien levert dat conflicten. Anders ook even andere achtergrond apps uitgooien. Clean install proberen. Zet de affiniteit van WoW eens op 1 core, sommige spellen hebben hier conflicten mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Bitage op 26-02-2008 23:39 ]

• BCS88
Bitage schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:38:
Niet zomaar opnieuw posten, daar is de edit knop voor!

Heb je de laatste drivers voor je graka geinstalleerd? Staat Xfire aan? Misschien levert dat conflicten. Anders ook even andere achtergrond apps uitgooien. Clean install proberen. Zet de affiniteit van WoW eens op 1 core, sommige spellen hebben hier conflicten mee.
wat bedoel je met opnieuw posten ik geef alleen netjes antwoord op mensen 8)7

nee geen xfire, apps natuurlijk al geprobeerd. Op 1 core zetten heeft niet zoveel zin.

Heb op blizzard zitten rondneuzen en het komt door WoW zelf, tis een heel verhaal en de link heb ik helaas niet voor je. Maar er is dus blijkbaar geen fix voor :X helaas...

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 00:56
Bitage schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:38:
[...]
Zet de affiniteit van WoW eens op 1 core, sommige spellen hebben hier conflicten mee.
World of Warcraft geen geen problemen met meerdere cores. Niet dat het veel helpt, maar toch:
Some players have been asking if Blizzard's World of Warcraft is optimized for Dual Core systems. Community Manager Drysc got wind of this and explained that the game is indeed compatible with the system.

According to Drysc, the game is compatible and will take advantage of the the multiple cores by offloading some tasks such as the sound system (assuming you don't have a hardware solution) to the additional processors.
BCS88 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:44:
[...]

Heb op blizzard zitten rondneuzen en het komt door WoW zelf, tis een heel verhaal en de link heb ik helaas niet voor je. Maar er is dus blijkbaar geen fix voor :X helaas...
Jammer dat er geen link is. Hopen dat Blizzard het zelf gaat fixen.

[ Voor 18% gewijzigd door Alex Picard op 26-02-2008 23:47 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:04
wat bedoel je met opnieuw posten ik geef alleen netjes antwoord op mensen 8)7
En dat kun je niet gewoon in één post? ;) Maar alas, laten we hier niet te veel op ingaan.
Op 1 core zetten heeft niet zoveel zin.
Ik lees nergens dat je dat al geprobeerd hebt?
World of Warcraft geen geen problemen met meerdere cores. Niet dat het veel helpt, maar toch:

quote: http://wow.qj.net/World-o...xplained/pg/49/aid/113248
Some players have been asking if Blizzard's World of Warcraft is optimized for Dual Core systems.
Dual core ja, maar de TS heeft een quad (al dan niet native, maar 2 dual's op elkaar geprutst, maar toch).

• BCS88
Bitage schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:52:
[...]

En dat kun je niet gewoon in één post? ;) Maar alas, laten we hier niet te veel op ingaan.

[...]

Ik lees nergens dat je dat al geprobeerd hebt?

[...]

Dual core ja, maar de TS heeft een quad (al dan niet native, maar 2 dual's op elkaar geprutst, maar toch).
WoW is een low-end game. Het stelt niet zo veel voor. Zelfs een pentium4 met een single core draait hetzelfde. Dat een core bezet is door teamspeak vind ik een beetje raar 8)7 Zoals ik al heb gezegd... andere games draaien wel soepel en gebruiken alle 4 de cores honderd procent.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
BCS88, als je toch al de laatste reactie in de draad heb, voeg dan even wat toe dmv de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop alsjelieft ;)

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-12 07:25
ik heb ook problemen met mijn FPS
amd x2 4400+
3gb ram
nvideo 8500gt 256mb

dit zou toch ook makkelijk fps moeten maken? in shattrath haal ik rond de 10/20 en verder niet hoger dan 30/35.

iemand een idee?
Pagina: 1