Fluxbox onder Ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I need some guidance, ladies and gentlemen.

Toen ik ging spelen met DSL(inux) en Fluxbox aanschouwde was ik verkocht. d:)b Heerlijk to-the-point windowmanager en supersnel. Nu is mijn favo os Ubuntu. Waarom? Vanwege de populariteit van deze distributie. Zoveel online help en zoveel mensen die er mee bezig zijn en dus kennis waar je weer uit kunt putten. Nu zou ik Fluxbox onder Ubuntu willen draaien. Vervolgens kreeg ik het advies om dit niet te gaan gebruiken icm met Ubuntu maar een distro te nemen die Fluxbox standaard mee levert: Sidux. Sidux is gebaseerd op Debian, net zoals Ubuntu. Nu ben ik alleen nog maar serieus bezig geweest met Ubuntu en vraag mij het volgende af:

Wat betekent in de praktijk wanneer een distro is gebaseerd op Debian? Houdt dat in dat bijv. commando's onder Debian net zo werken als onder Ubuntu? Of moet je Ubuntu toch zien als een compleet andere distro? Alle informatie die nu op het Internet te vinden is mbt Ubuntu, werkt dat dan ook onder Debian of in dit geval Sidux? Wat is wijsheid? Beter Fluxbox onder Ubuntu gebruiken of toch voor distro als Sidux gaan?

Alvast bedankt voor alle reacties, _/-\o_

gr. Hans Olo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Was er verder ook een onderbouwing om geen fluxbox te gebruiken op ubuntu, want dat kan namelijk prima? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de server installatie cd van Ubuntu pakken en dan deze guide volgen:

https://help.ubuntu.com/community/Fluxbox

Btw ik heb jarenlang Fluxbox gebruikt maar ik prefereer nu toch Gnome op mijn Desktop op het werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blaataaps schreef op maandag 25 februari 2008 @ 00:00:
Was er verder ook een onderbouwing om geen fluxbox te gebruiken op ubuntu, want dat kan namelijk prima? :)
Fluxbox zou niet zo goed werken met Fluxbox als een distro die Fluxbox standaard mee levert als Windowmanager. Ik heb er geen ervaring mee dus vandaar dat ik vraag om een second-opinion B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 00:08:
Gewoon de server installatie cd van Ubuntu pakken en dan deze guide volgen:
Ah, mooi, ik heb hem al in mijn bookmarks staan maar ik vertrouw er nu op dat het een goeie instructie betreft. Thanx!
Btw ik heb jarenlang Fluxbox gebruikt maar ik prefereer nu toch Gnome op mijn Desktop op het werk ;)
Oh, vanwaar dat je na jaren toch weer terug bent gegaan naar Gnome? En wat gebruik je thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 18:31

ossy

Festina Lente

Waarom niet gewoon fluxbuntu nemen?
http://fluxbuntu.org/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 09:46
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:53:
Wat betekent in de praktijk wanneer een distro is gebaseerd op Debian? Houdt dat in dat bijv. commando's onder Debian net zo werken als onder Ubuntu? Of moet je Ubuntu toch zien als een compleet andere distro? Alle informatie die nu op het Internet te vinden is mbt Ubuntu, werkt dat dan ook onder Debian of in dit geval Sidux? Wat is wijsheid? Beter Fluxbox onder Ubuntu gebruiken of toch voor distro als Sidux gaan?
Zal ik je een geheimpje vertellen? Ubuntu is ook gebaseerd op Debian, dus ja, de commands zullen werken :)

Ik zou het gewoon proberen als ik jou was... "sudo apt-get install fluxbox" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

AlterMann schreef op maandag 25 februari 2008 @ 07:26:
[...]

Zal ik je een geheimpje vertellen? Ubuntu is ook gebaseerd op Debian, dus ja, de commands zullen werken :)

Ik zou het gewoon proberen als ik jou was... "sudo apt-get install fluxbox" :9
Nadat je je sudoers file hebt bewerkt om je gebruiker volledige sudo rechten te geven (of doet Debian dit voortaan ook standaard? 8)7 )

Er zijn kleine verschillen, maar apt-get e.d. werken gewoon zoals je gewend bent. Of je standaard ook synacptic en "update-manager" hebt, weet ik niet.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Je kan gewoon fluxbox naast gnome draaien door:
sudo apt-get install fluxbox of via synaptic manager
Daarna moet je uitloggen, bij het inlogscherm kiezen voor de sessie fluxbox. Je zult zelf alles moeten "inrichten" en tweaken. Een kale serverinstallatie + fluxbox is denk ik wat mooier omdat je dan van al die gnome meuk af bent. Je kan er ook voor kiezen om fluxbuntu te installeren dit is meer kant & klaar (minder tweaking).

Dit kun je bij volgens mij alle window managers doen, vanuit ubuntu kan je ook KDE & Xfce installeren, daarna moet je gewoon bij het inlogscherm degewenste window manager kiezen ;)

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Cyphax

Moderator LNX
Gnome meuk? Het is niet alleen de omgeving maar ook de libs die je wellicht liever toch houdt (allerhande programma's maken er gebruik van). Ik zou Gnome daarom laten staan en Fluxbox erbij installeren.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 09:46
Rainmaker schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:07:
[...]

Nadat je je sudoers file hebt bewerkt om je gebruiker volledige sudo rechten te geven (of doet Debian dit voortaan ook standaard? 8)7 )
Er zijn, na het sudo wachtwoord in te voeren, maar weinig tot geen dingen die ik onder Debian niet kan met sudo (sterker nog, ik kan me zo snel niet eens iets bedenken wat met sudo niet zou kunnen 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reacties. sudo apt-get install fluxbox. We gaan er voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 17:08

Neo

Succes ermee. Fluxbox is wat lastiger om op te zetten dan andere ubuntu varianten. Ik denk dat je aan de volgende link veel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

waarom niet gewoon debian pakken.
dan kan je gewoon alles apt-getten (zucht)

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

AlterMann schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:38:
[...]

Er zijn, na het sudo wachtwoord in te voeren, maar weinig tot geen dingen die ik onder Debian niet kan met sudo (sterker nog, ik kan me zo snel niet eens iets bedenken wat met sudo niet zou kunnen 8)7)
Ik heb ook niks tegen sudo hoor.

Ik vind het alleen "bad practice" van een distro (zeker een server distro, als Debian) om een user standaard in de sudoers file te zetten met alle rechten.

Ik doelde meer op een klein verschil tussen ubuntu en debian -> bij ubuntu krijg je als gebruiker standaard sudo rechten, bij Debian moet je dit eerst configureren.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainmaker schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:57:
[...]
Ik vind het alleen "bad practice" van een distro (zeker een server distro, als Debian) om een user standaard in de sudoers file te zetten met alle rechten.
Sinds wanneer doet Debian dit standaard dan? In elk geval niet in Etch.
Pagina: 1