I need some guidance, ladies and gentlemen.
Toen ik ging spelen met DSL(inux) en Fluxbox aanschouwde was ik verkocht.
Heerlijk to-the-point windowmanager en supersnel. Nu is mijn favo os Ubuntu. Waarom? Vanwege de populariteit van deze distributie. Zoveel online help en zoveel mensen die er mee bezig zijn en dus kennis waar je weer uit kunt putten. Nu zou ik Fluxbox onder Ubuntu willen draaien. Vervolgens kreeg ik het advies om dit niet te gaan gebruiken icm met Ubuntu maar een distro te nemen die Fluxbox standaard mee levert: Sidux. Sidux is gebaseerd op Debian, net zoals Ubuntu. Nu ben ik alleen nog maar serieus bezig geweest met Ubuntu en vraag mij het volgende af:
Wat betekent in de praktijk wanneer een distro is gebaseerd op Debian? Houdt dat in dat bijv. commando's onder Debian net zo werken als onder Ubuntu? Of moet je Ubuntu toch zien als een compleet andere distro? Alle informatie die nu op het Internet te vinden is mbt Ubuntu, werkt dat dan ook onder Debian of in dit geval Sidux? Wat is wijsheid? Beter Fluxbox onder Ubuntu gebruiken of toch voor distro als Sidux gaan?
Alvast bedankt voor alle reacties,
gr. Hans Olo
Toen ik ging spelen met DSL(inux) en Fluxbox aanschouwde was ik verkocht.
Wat betekent in de praktijk wanneer een distro is gebaseerd op Debian? Houdt dat in dat bijv. commando's onder Debian net zo werken als onder Ubuntu? Of moet je Ubuntu toch zien als een compleet andere distro? Alle informatie die nu op het Internet te vinden is mbt Ubuntu, werkt dat dan ook onder Debian of in dit geval Sidux? Wat is wijsheid? Beter Fluxbox onder Ubuntu gebruiken of toch voor distro als Sidux gaan?
Alvast bedankt voor alle reacties,
gr. Hans Olo