Herstellen verwijderde/beschadigde Ext3 partitions?

Pagina: 1
Acties:

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08-2025

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Hoi,

De schijf van mijn WD MyBook World edition is gerashed toen de stroom uitviel tijdens een grote bestands overdracht.

Ik de schijf aangesloten op me pc en via ubuntu de schijf bekeken.
Helaas heel de schijf kaal :S
(moet trouwens zeggen dat die schijven echt gigantisch heet worden btw.)

Nu heb ik in windows enkele programmas waarmee ik normaal een schijf herstel wat perfect gaat (NTFS) maar EXT kom ik niet verder dan de indeling van de schijf maar niet de data.

PFDD Partition table doctor 3.5 kon voor mij de partities wel al vinden maar geen data ook niet het file system.
Active@ Partition recovery/file recovery werkt alleen op NTFS maar heb het toch geprobeerd, deze komt met het zelfde.

Ik kan dus de schijven niet mounten in ubuntu en de schijf heeft het opstart gedeelte van WD ook niet, gelukkig heb ik twee van die dingen en heb dus de drie partities waarop de linux boot e.d. stond kunnen overkopieren maar de schijf stond vol met documenten (die ik eigenlijk niet kwijt wil)

weet iemand hoe ik de EXT3 gegevens terug kan krijgen die op de schijf stonden, schijf is nu dus schoon (door crash) en er zijn nog geen nieuwe gegevens op gezet.

thanks a milion in advance!

edit:
net een tooltje gevonden voor windows die EXT3 parities en gegevens zou moeten kunnen herstellen genaamd: Stellar Phoenix Linux.
Helaas zonder resultaat (deze vond niet eens partities)

[ Voor 7% gewijzigd door earithramir84 op 24-02-2008 23:54 . Reden: nog iets geprobeerd... ]

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Hoi ben ik weer,
heb niet stil gezeten en nog enkele programmatjes gevonden.
Heb nu een demo van R-Studio Network edition draaien en deze is nu aan het scannen voor files en partitions
Het ziet er goed uit, de scan is pas enkele minuten bezig maar hij heeft nu al files gevonden!
Het is overigs een windows Tooltje dat bijna elk bestands systeem herkent (van FAT16/32, NTFS Ext2FS/EXT3 HFS UFS enz zeker een aanrader dus.
Ik laat de scan even zn gang gaan en kom straks vertellen of / en wat er gestored is.

Maar ziet er tot nu toe erg kleurrijk uit :)

edit:
Overigs heb ik nog enkele andere software (allemaal windows software) geprobeerd wat allemaal beweerde linux partities te kunnen restoren en dit is de eerste die ook files herkent ik zal straks ook een lijstje maken van de geprobeerde software en tot hoever deze kwamen...
tot straks..

edit2:
Oke zoals beloofd na de scan even een rapportje.
Dit programma (R-Studio) heeft een hoop gevonden, sterker nog, 5TB recoverd van de 750GB Schijf terwijl er nooit iets was overgeschreven.
Ben nu images aan het opslaan van de schijf.
Je kon wel al bladeren door de files maar dit vertelde mij niets :S (alle maal files van 0kb) ik weet niet of het komt omdat dit een windows machine is of niet.
De image die hij nu aan het schrijven is , is wel al 10GB dus ben benieuwd (zolang ie maar neit groter dan 1,6tb is :P dan kan ik hem namelijk niet kwijt :P )

[ Voor 44% gewijzigd door earithramir84 op 26-02-2008 08:13 . Reden: drive gescaned ]

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
even een kort verslagje van het process..

De volgende programmas heb ik nu laten draaien:

Programma][resultaat
-------------------------------
Active@ Partition/file recovery][Alleen boot partition / Geen bestanden gevonden
Stellar Phoenix Linux][Niets
File Scavenger][geen partities wel bestanden maar geen complete bestanden
PTDD Partition Table Doctor 3.5][Een partitie zonder bestanden
R-Studio][Enkele partities / zinloze onlees bare bestanden
R-Linux][Een partitie en wat losse beschadigde bestanden

Verder ga ik nog proberen:
Easy Recovery, GetDataBack, , UFS Explorer en VirtualLab.
easy recover is op het moment bezig met scannen....

Extra informatie:
De bestanden die kwijt geraakt zijn zijn AVI bestanden tussen de 100mb en 2000mb sommige zijn gecodeerd met een codec als xvid1.1/dvix maar meeste komen zo direct van de camera af (opgenomen met een digitale video camera)

Verwijderd

Misschien kun je hier nog iets mee: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Ik heb daarmee in het verleden met success NTFS-partities hersteld. Nu zie ik dat je al het een en ander voor elkaar hebt, maar misschien voegt dit programma nog iets toe.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:24

woutur

Klauwtjes uit!

e2fsck al geprobeerd (ofwel de tools die gewoon bij elke distributie zitten)? Eventueel met een knoppix cdeetje booten en aan de gang. Ik zie dat je nu allemaal tools gebruikt die buiten linux om werken, mijn ervaring is dat drivers in Windows over het algemeen niet superlekker met ext3 omgaan.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
@themajor:
Die test disk heb ik idd ook al gedownload alleen nog niet mee getest.

@woutur:
Het is idd misschien slim om even te booten van een knoppix cd en het via e2fsck te proberen, daaraan had ik helemaal niet gedacht nog niet :P
Ga het direct eens proberen (eerst effe cd zoeken en anders download ik hem wel opnieuw :P)
de rede dat ik nog niet via Linux based oses heb geprobeerd is omdat veel van die tooltjes/functies difinitief de gegevens overschrijven en ben bang dat als ik daarmee niet het goede recover ik dus definitief alles kwijt ben, op de schijf staan filmpjes van verjaardagen ect en stom genoeg was daar nog geen backup van :P (i know |:( )

thanks allebij!

[ Voor 32% gewijzigd door earithramir84 op 27-02-2008 10:49 ]

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 12:56
Edit : Foutje

[ Voor 89% gewijzigd door marc181982 op 27-02-2008 10:53 ]

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
met e2fsck kom ik niets verder aangezien er geen partities meer zijn..
ik zal eens verder kijken op google kom je wel mensen tegen die zeggen dat je er partities mee terug kan halen maar zie alleen niet hoe -p werkt niet :P en ik krijg dan de melding probeer -b 8193 maar dat werkt evenmin :P

edit:
Oké de stand van zaken, de windows programmas zijn inderdaad allemaal kl*te, ben door gegaan in ubuntu (de live cd werkte de tools niet geweldig maar een installatie wel!):
parted rescue , geen restultaat.
ddrescue , wel enkele partities maar onlees baar
testdisk: wonderbaarlijk!!! schitterend programma, all partities hersteld en alle bestanden!! (geen enkele bad sector meer!)

Met andere woorden ik heb dus alle programmas geprobeerd uit de faq maar testdisk werkte gewoonweg super!
bedankd themajor voor deze tip!

[ Voor 67% gewijzigd door earithramir84 op 27-02-2008 21:59 ]

Pagina: 1