Toon posts:

External HD als NAS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil mijn external hard disks verbinden via mijn netwerk. Helaas zit er geen ingebouwde NAS server ingebouwd dus ben ik op zoek naar alternatieve methodes. Heb 2 van die dingen, eentje van 80GB en de andere is 1TB. Ik wil beiden HD's aan mijn netwerk hangen zodat ik op verschillende plaatsen aan een project kan werken. Ben alleen bang dat de snelheid zal afnemen...

Bestaat er iets om een USB external Hard Disk direct aan je netwerk te hangen en heeft er iemand goede ervaringen mee?

bedankt ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja, die dingen bestaan. Linksys heeft er eentje, zijn genoeg ervaringen over te vinden. En er zijn ook zat routers die een USB HDD ondersteunen. Zoekt en gij zult vinden :)

Overigens: je snelheid zal idd afnemen. USB2.0 heeft een theoretische doorvoersnelheid van 400Mbit, terwijl een gemiddeld LAN maar tot 100Mbit komt - en Wlan maar tot 54. En dat is theoretisch, dus werkelijkheid ligt nog een stuk lager. Dus ja, snelheid wordt een stuk lager.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Zal dan eens zoeken... had al zo'n dingetje gevonden maar die heeft een ingebouwde printer server en nog meer van die toeters en bellen.... moet alleen zo'n ethernet interface dingetje hebben....

als ik het goed begrijp dan heb je geen snelheid verlies als je een 1000 Mbit netwerk gebruikt?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-03 19:21
naar mijn ervaringen en naar het luisteren naar andermans ervaringen,

gebruik een oud laptopje waar je de 2 disks op aansluit en gooi dat laptopje ergens in de hoek, gebruik die linksys niet aangezien die erg traaaag schijnt te zijn.

dus een oud laptopje met usb en netwerk, met een eenvoudige windows installatie
en die ergens onder het bureau schroeven (liefst wel aansluiten op een gedraad netwerk)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

linksys NSLU2 is denk ik geen optie aangezien deze niet met FAT of NTFS werkt betekend dat je deze eerst moet formateren lijkt me dat voor de 80 gig geen probleem maar voor de 1TB wel. een oude comp of laptop die als server moet gaan fungeren is hierbij de beste optie. hier kun je meer dan alleen een fileserver van maken. de kosten voor de hardware kun je zelf bepalen. een OS kan linux based zijn (zoals FreeNas e.d.) en dus gratis maar dan zit je wel weer vast aan Ext3 of FAT32. windows xp of windows home server is ook goed te doen. andere optie dan een server is om de harde schijven zelf in een andere behuizing te plaatsen die wel een ethernetverbinding hebben. ook hier weer uitkijken welke bestandsindelingen deze ondersteunen.

edit. lijkt me ook dat dit topic in OM thuis hoort

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 13:50 ]

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47
Als ik je goed begrijp zoek jij iets van een behuizing om een of meerdere hdd's in te stoppen welke vervolgens via het netwerk benaderbaar zijn.misschien dat 1 van deze oplossingen iets kunnen betekenen. Aan de prijs te zien staan er ook behuizingen in die al geleverd worden met HDD's

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik weet niet of het wat is, maar hier staat iets voor je:

http://www.vicomputer.nl/Information.aspx?pid=1389

Lynksys nas200 waar 2 harddisk in passen voor 129.95

Verwijderd

http://www.belkin.com/nl/networkusbhub/ lijkt me een goede oplossing voor je. Deze kost normaal iets van een 100 euro.
Pagina: 1